Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault prodal v Německu už přes 1.000 elektromobilů Twizy

Aleš Dragoun
Diskuze (83)
Všem pochybovačům, kteří Renaultu prorokovali neúspěch s elektromobilem Twizy, francouzská automobilka řádně vytřela zrak.

Německý trh s novými osobními auty je pro výrobce velmi důležitý, vždyť je stále největším na starém kontinentu. A Renault zde boduje - ano, svými elektromobily. Sériových sedanů Fluence a užitkových Kangoo s elektrickým pohonem se zde od ledna do května 2012 prodalo dohromady 600.

Twizy se u našich západních sousedů začal nabízet 21. dubna letošního roku a na konci června si jej odvezl tisící zákazník. V celé Evropě jich pak Francouzi prodali již 6,5 tisíce. Je to určitě úspěch. Čím tolik zaujal? Pořád má čtyři kola místo dvou u skútru, či v poslední době také oblíbených tří. Je tak rozhodně bezpečnější.

Paradox představuje pouze fakt, že se zastřešená jednostopá městská přibližovadla v nedávné minulosti příliš neujala, vzpomeňme například na BMW C1. Twizy přitom má nejen střechu, ale i dveře, byť nikoli v základu, musí se za ně 590 eur, tedy asi 15 tisíc korun připlácet. Pak ale chrání proti nepřízni počasí, například dešti, ještě lépe. Ve městě se vejde takřka do každé mezery díky šířce 1,23 m a vzhledem k délce 2,34 mm s ním lze bez problémů zaparkovat. Pochopitelně není prakticky použitelný v zimě, protože zmíněné dveře postrádají skla a topení byste hledali ve voze marně. Zavazadlový prostor v klasickém pojetí také nemá.

V Německu stojí verze Urban 7.690 eur, tedy zhruba 195.200 korun. Dalších minimálně 50 eur

(necelých 1.300 Kč) dá majitel za měsíční pronájem akumulátorů. Je to hodně nebo málo? Ve srovnání s čínskými retroskútry EVT 168, které u nás s lithium-polymerovými bateriemi stojí 68 tisíc korun, to není ani trojnásobek. A skútr má maximální rychlost 45 km/h, zatímco s Twizym můžete jet díky elektromotoru s 13 kW (18 k) a 57 Nm až 80 km/h. Na české dálnice to nestačí, ale ty pro něj nejsou tím pravým teritoriem. Ve městě je mu rozhodně lépe. Mimochodem, prodává se i levnější varianta s rychlostí do 45 km/h, která stojí 6.990 eur (177.400 Kč).

Twizy nemá ani posilovač řízení, ani ABS, jen airbag. Při pohotovostní hmotnosti 467 kg vlastně ani nejsou potřeba, ABS by se mohlo hodit maximálně na mokru. Na jedno nabití ujedete v praxi kolem 80 km a naplnění akumulátorů na plnou kapacitu z běžné elektrické zásuvky trvá zhruba 5,5 hodiny. Opět se jedná o číslo z provozu a nikoli údaj výrobce.

Aleš Dragoun
Diskuze (83)
Avatar - Ronault.
16. 7. 2012 23:06
Re: Upřímně?
:yes:
Avatar - Ronault.
16. 7. 2012 23:03
Re: Brrr...
:yes:
16. 7. 2012 12:48
EKO
podle mě je zásadní problém elektromobilů obecně to "delegování" emisí někam jinam (nebo vyhořelých článků) a výroba baterií. Jinak si myslím, že jako každodenní přibližovadlo se Twizy blíží ideálu a dobře bych si ho dokázal představit v garáži.
16. 7. 2012 09:07
Re: Tam sa platí za....
za 200k kolo ma svuj ucel, to same i Twizy ma za 200k svuj ucel, a dokonce jeho ucel sam pises, priblizovadlo do mesta ;-)
15. 7. 2012 18:58
Re: Tam sa platí za....
Ano, s tím souhlasím, každý ať si utratí své peníze jak chce :yes: