Renault prodal v Německu už přes 1.000 elektromobilů Twizy

Renault prodal v Německu už přes 1.000 elektromobilů Twizy

 
 

Všem pochybovačům, kteří Renaultu prorokovali neúspěch s elektromobilem Twizy, francouzská automobilka řádně vytřela zrak.

Německý trh s novými osobními auty je pro výrobce velmi důležitý, vždyť je stále největším na starém kontinentu. A Renault zde boduje - ano, svými elektromobily. Sériových sedanů Fluence a užitkových Kangoo s elektrickým pohonem se zde od ledna do května 2012 prodalo dohromady 600.

Twizy se u našich západních sousedů začal nabízet 21. dubna letošního roku a na konci června si jej odvezl tisící zákazník. V celé Evropě jich pak Francouzi prodali již 6,5 tisíce. Je to určitě úspěch. Čím tolik zaujal? Pořád má čtyři kola místo dvou u skútru, či v poslední době také oblíbených tří. Je tak rozhodně bezpečnější.

Paradox představuje pouze fakt, že se zastřešená jednostopá městská přibližovadla v nedávné minulosti příliš neujala, vzpomeňme například na BMW C1. Twizy přitom má nejen střechu, ale i dveře, byť nikoli v základu, musí se za ně 590 eur, tedy asi 15 tisíc korun připlácet. Pak ale chrání proti nepřízni počasí, například dešti, ještě lépe. Ve městě se vejde takřka do každé mezery díky šířce 1,23 m a vzhledem k délce 2,34 mm s ním lze bez problémů zaparkovat. Pochopitelně není prakticky použitelný v zimě, protože zmíněné dveře postrádají skla a topení byste hledali ve voze marně. Zavazadlový prostor v klasickém pojetí také nemá.

Renault Twizy Z.E.: Elektrický skútr na čtyřech kolech

V Německu stojí verze Urban 7.690 eur, tedy zhruba 195.200 korun. Dalších minimálně 50 eur (necelých 1.300 Kč) dá majitel za měsíční pronájem akumulátorů. Je to hodně nebo málo? Ve srovnání s čínskými retroskútry EVT 168, které u nás s lithium-polymerovými bateriemi stojí 68 tisíc korun, to není ani trojnásobek. A skútr má maximální rychlost 45 km/h, zatímco s Twizym můžete jet díky elektromotoru s 13 kW (18 k) a 57 Nm až 80 km/h. Na české dálnice to nestačí, ale ty pro něj nejsou tím pravým teritoriem. Ve městě je mu rozhodně lépe. Mimochodem, prodává se i levnější varianta s rychlostí do 45 km/h, která stojí 6.990 eur (177.400 Kč).

Twizy nemá ani posilovač řízení, ani ABS, jen airbag. Při pohotovostní hmotnosti 467 kg vlastně ani nejsou potřeba, ABS by se mohlo hodit maximálně na mokru. Na jedno nabití ujedete v praxi kolem 80 km a naplnění akumulátorů na plnou kapacitu z běžné elektrické zásuvky trvá zhruba 5,5 hodiny. Opět se jedná o číslo z provozu a nikoli údaj výrobce.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Twizy (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault prodal v Německu už přes 1.000…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Renault se vrací do Severní Ameriky, zkouší to s elektrickým twizy Renault se vrací do Severní Ameriky, zkouší to s elektrickým twizy

Twizy se už v Americe objevilo se znaky Nissanu. Nyní na…

Video: Stirling Moss řídí Renault Twizy Video: Stirling Moss řídí Renault Twizy

Slavný britský závodník je nejčastěji spojován se…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…