Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twizy Z.E.: Elektrický skútr na čtyřech kolech

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 17. 9. 2009 • 22:46
17
10
Zobrazit náhledy (17)
Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault Renault
Francouzský Renault se pilně věnuje vývoji vozidel s nulovými emisemi, tedy elektromobilů. Do Frankfurtu jich přivezl několik, nejmenším z nich je Twizy Z.E.

Twizy patří do města, což nasvědčují i jeho kompaktní rozměry. Na délku měří 2303 mm, na šířku jen 1132 mm a na výšku 1476 mm. Vejde se tedy takřka do každé mezery, o snadném parkování nemluvě. Je to vlastně zastřešený skútr s volantem a čtyřmi koly pro dva pasažéry. Ti sedí za sebou v tandemu, tedy přesně jako na jednostopém stroji. Opěradlo zadního sedadla je připevněno ke střeše, respektive k zadní stěně.

O zavazadlovém prostoru nelze ani mluvit, jeho základní objem činí dle firemních údajů 50 litrů, při překlopení zadního sedáku získá řidič dalších 10 litrů, v přístrojové desce pak jsou dvě třílitrové schránky. Bezpečnost není zanedbána ani u vozidel této velikosti, kukla pro řidiče a spolujezdce je navržena tak, aby bez problémů vzdorovala i silnějšímu nárazu. Cestujícího vpředu chrání čtyřbodový pás, zadního pak tříbodový, k dispozici je i trojice airbagů.

Elektromotor napájený z lithium-iontových baterií poskytuje maximální výkon 15 kW (20 k) a točivý moment 70 Nm, vozítko se díky tomu rozjede až na 75 km/h a ujede na jedno nabití až stokilometrovou vzdálenost. Tyto hodnoty jsou do velkých měst plně dostačující, nehledě k tomu, že k otočení futuristického konceptu do opačného směru stačí tři metry, je tedy velmi hbitý. Zrychlení je prý shodné s malým motocyklem o objemu 125 cm3. Převod je přímý s reduktorem rychlosti a možností jízdy vpřed a vzad. Twizy jezdí na třináctipalcových kolech s pneumatikami 135/80 R13 a váží jen 420 kg.

Všechny čtyři frankfurtské koncepty Renaultu se zkratkou Z.E. (zero emission) jsou pouze desénovými studiemi, ale prvních produkčních vozidel francouzské značky s tímto druhem pohonu bychom se ale měli dočkat již za dva roky.

Témata
21. 9. 2009 11:57
Re: fantastické
Ty si zase objavil Ameriku...
Z čoho a ako sa vyrábajú benzín a nafta?
Z čoho a ako sa vyrábajú olovené akumulátory do áut, katalyzátory, oleje, náplne klimatizácií? Ako a z čoho sa vyrábajú autá samotné? Kovové materiály, plasty, laky?
Chce to zobudiť sa a mokrú handru na hlavu, chlapče...

Skús mi dokázať, že prevádzka elektromobilu nie je čistejšia. PREVÁDZKA. Chápeš to slovo? Inak povedané, nezamoruješ mesto výfukovými plynmi, neškodíš nadmerným hlukom.
20. 9. 2009 10:53
Re: fantastické
"čistejšia prevádzka?"
Z coho a ako sa vyraba elektrika?
Z coho a ako sa vyrabaju akumulatory?

Elektromobil v sucasnej podobe nema nic spolocneho so setrenim zivotneho prostredia...

18. 9. 2009 06:58
Re: Vypada to jako kreaturni rendlik
Zase trepeš. Keby na tom nebol znak Renaultu, tak nemáš šancu určiť značku a vychváliš to do neba...
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2009 00:20
Re: Vypada to jako kreaturni rendlik
A jindy tu radost zase nemám.
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2009 00:19
Re: Renault opäť priekopníkom.
Přesně tak. Mě by se i líbilo v něm jezdit. Hlásím se na testování do provozu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku