Renault Twizy Z.E.: Elektrický skútr na čtyřech kolech
Twizy patří do města, což nasvědčují i jeho kompaktní rozměry. Na délku měří 2303 mm, na šířku jen 1132 mm a na výšku 1476 mm. Vejde se tedy takřka do každé mezery, o snadném parkování nemluvě. Je to vlastně zastřešený skútr s volantem a čtyřmi koly pro dva pasažéry. Ti sedí za sebou v tandemu, tedy přesně jako na jednostopém stroji. Opěradlo zadního sedadla je připevněno ke střeše, respektive k zadní stěně.
O zavazadlovém prostoru nelze ani mluvit, jeho základní objem činí dle firemních údajů 50 litrů, při překlopení zadního sedáku získá řidič dalších 10 litrů, v přístrojové desce pak jsou dvě třílitrové schránky. Bezpečnost není zanedbána ani u vozidel této velikosti, kukla pro řidiče a spolujezdce je navržena tak, aby bez problémů vzdorovala i silnějšímu nárazu. Cestujícího vpředu chrání čtyřbodový pás, zadního pak tříbodový, k dispozici je i trojice airbagů.
Elektromotor napájený z lithium-iontových baterií poskytuje maximální výkon 15 kW (20 k) a točivý moment 70 Nm, vozítko se díky tomu rozjede až na 75 km/h a ujede na jedno nabití až stokilometrovou vzdálenost. Tyto hodnoty jsou do velkých měst plně dostačující, nehledě k tomu, že k otočení futuristického konceptu do opačného směru stačí tři metry, je tedy velmi hbitý. Zrychlení je prý shodné s malým motocyklem o objemu 125 cm3. Převod je přímý s reduktorem rychlosti a možností jízdy vpřed a vzad. Twizy jezdí na třináctipalcových kolech s pneumatikami 135/80 R13 a váží jen 420 kg.
Všechny čtyři frankfurtské koncepty Renaultu se zkratkou Z.E. (zero emission) jsou pouze desénovými studiemi, ale prvních produkčních vozidel francouzské značky s tímto druhem pohonu bychom se ale měli dočkat již za dva roky.