reklama


Renault Twingo GT – Hyperaktivní adolescent

Renault Twingo GT – Hyperaktivní adolescent

 
 

Vypadá jako předmět z dámské kabelky, ale má turbo a nosí jméno GT. Jenže stačí kilowatty a hautre couture k tomu, abyste nový Renault Twingo nebrali jen jako rychlý flirt.

Obvyklý test miniautomobilu by se měl svým obsahem zaměřit na vzájemný vztah mezi jeho velikostí, schopností pojmou nejméně dva lidi se zavazadly, a přidat něco z jeho schopností ve městě při parkování nebo kličkování v hustém provozu. Je proto něco špatně, když letím po topograficky pestré silnici lemovanou jen stromy a usmívám se, jako by mi v interiéru doutnala podezřelá vonná tyčinka?

Už to není ta roztomilá hračka připomínající výsledek krátké lásky mezi Renaultem Espace a Austinem Healey Sprite MkI. Nové Twingo dospělo a jsem si skoro jistý, že zastánci první generace mu budou vyčítat ztrátu dětské roztomilosti. Uznávám, že malý Francouz je docela hezký, ale jak jsem napsal po první ochutnávce ve Slovinsku, pár plastových detailů lakovaných stříbrnou barvou, které pravděpodobně imitují hliník, je na můj vkus trochu kýčovitých.

obrázek [555 x 301]
 

Tyto „sportovní“ doplňky, včetně 15palcových litých kol, představují detaily, které vám pomůžou identifikovat zatím nejsilnější provedení Twingo GT. A pokud existují nějaké pochybnosti o designu auta, tak ke všem jeho mechanickým komponentům máme naprostou důvěru. Tedy, skoro ke všem.

U Renaultu Twingo GT se jeho charakter točí kolem skvělého motoru TCE. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l byste dnes našli pod kapotami Clia nebo Modusu, ale nejméně práce má s jen 1,1tunovou karoserií Twinga. Dvanáctistovka nabízí výkon 74 kW (100 k), s funkcí overpower (to samé co overboost) na druhý, třetí a čtvrtý převodový stupeň se zvýší na 78 kW (106 k). Ani 145, respektive 151 Nm, není možné u tak malého vozu označit za průměrný, přesto na vás agregát zapůsobí něčím jiným.

obrázek [555 x 330]
 

Miniaturní turbodmychadlo má tak malou setrvačnost a jemný náběh, že turboefekt prakticky nezaznamenáte. Musím to zdůraznit ještě jednou, abyste si to zapsali za uši - tohle je opravdu jeden z mála přeplňovaných motorů na světě, kde téměř vůbec neregistrujete nástup turba. A protože spotřebu bez odříkání udržíte kolem 7,5 litrů, při plavné jízdě i o litr menší, což je ekvivalent cca 140 g CO2 na km, jediným nedostatkem je hlučnost při vysokých otáčkách.

Méně nadšení vyvolává 5stupňová manuální převodovka. Chybí ji mechanická preciznost a dráhy řazení nejsou nejkratší, volba převodů je ovšem dobrá a stačí na akceleraci na 100 km/h za 9,8 s a maximální rychlost 185 km/h.

Na relativně hladkých slovinských silnicích fungovalo spojení motor-podvozek působivě, na našem tankodromu však Twingo GT už tak přesvědčivé nebylo. Kvůli krátkému rozvoru a spoustě výkonu je tvrdší podvozek nezbytný, ale kvůli tomu vás auto na nekvalitní silnici obírá o komfort. Abych byl přesný, tohle nastavení by mi u mého Twinga nevadilo, pochybuju ovšem, že by se nějakému křehkému stvoření líbilo, kdyby se mu při jízdě odlepovaly gelové nehty a odpadávaly umělé řasy.

obrázek [555 x 364]
 

Pokud v zatáčce nenaběhnete na sérii hrbolů, budete koukat, kolik snesou sto pětaosmdesátky. Věřte, že budou sedět mnohem klidněji, než vaše pozadí. Předním sedadlům totiž chybí výraznější boční vedení a také jsou ukotvené dost vysoko. Až natolik, že jsem jako nadměrně vzrostlý řidič podepíral hlavou panoramatické střešní okno. Před vyplněním příslušné kolonky v objednávce proto doporučujeme vyzkoušet si, kolik vám zbude místa.

Jako městský automobil má Twingo právo na jisté nedostatky v oblasti pohodlí pro cestující na zadních sedadlech, ale ve srovnání s předchůdcem nebudete mít dojem, že zde došlo k nějak významnému pokroku. Ano, pasažéři vzadu mají samostatná sedadla s možností podélného posuvu a sklonu opěradla, ale tohle je spíše přímá úměra ke změně velikosti zavazadlového prostoru (165 až 285 l), než cesta ke zvýšení pohodlí pro dlouhé nohy. Nicméně opět opakujeme, že primárně je tenhle vůz určený do města a na kratší vzdálenosti bude fungovat bezchybně.

Díky minimálním převisům se s Renaultem Twingo výborně manévruje i na malém prostoru a s délkou 3,6 m se vtěsnáte i do mezery, kterou nechali přehnaně opatrně parkující řidiči. Pomůže vám k tomu i malý poloměr zatáčení, dobrý výhled z místa řidiče a přehledná karoserie.

obrázek [555 x 294]
 

Nemůžeme zapomenout ani na řízení, které spolupracuje s elektrickým posilovačem. Přestože většinou bychom rádi vyměnili alespoň trochu citu za větší spotřebu jako daň za klasický hydraulický systém, v Twingu není důvod na kritiku. Je velmi přesné a konzistentní. Jen škoda, že volant nastavíte pouze výškově. Hned za ním najdete otáčkoměr, který je v GT součástí standardní výbavy, zbytek přístrojů se sdružuje uprostřed palubní desky. Je to čistě individuální záležitost, ale osobně nemám vůči tomuto řešení výhrady.

Francouzsky šarmantní přístup vás pobaví při obhlídce odkládacích prostorů a je vidět, že se přemýšlelo nejen nad jejich počtem, objemem a přístupností, ale také chytrým řešením. V běžném voze by vám ve větší schránce poletoval mobilní telefon tam a zpátky, ale díky gumové podložce připomínající ježka, kterou najdete za volantem, zůstane každá drobnost na svém místě.

Závěr:

Renault zatím neprozradil ceny, ale v Německu se Twingo GT prodává za 12 400 eur, což je nějakých 347 tisíc Kč. Pokud bychom srovnávali pouze to, kolik materiálu a prostoru dostanete ze své peníze, kolínská trojčata nemilosrdně vytlačí Twingo do pozice příliš drahé hračky. Zábavný motor s dobrým podvozkem a přesným řízením však připomínají, že ani nákup přísně účelného miniauta nemusí být pouze otázkou rozumu.

Plusy

  • výkonný motor
  • přesné řízení
  • ovladatelnost
  • variabilita zavazadlového prostoru
  • výrazný design

Minusy

  • chybí výškové nastavování bezpečnostních pásů
  • nedostatečné boční vedení sedadel
  • hlučnost motoru při vysokých otáčkách
  • dlouhé dráhy a menší přesnost řazení
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo GT

Základní výbava:ABS + brzdový asistent, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, otáčkoměr, posilovač řízení s variabilním účinkem, výškově stavitelný volant, mlhová světla, uchycení dětské sedačky ISOFIX, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, manuální klimatizace, výškově stavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, 15palcová litá kola, pneumatiky 185/55 R15

Výbava testovaného vozu:panoramatické střešní okno

Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo GT
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 980 / 430
Rozměr pneu:185/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3600
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1338
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Twingo GT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo? Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo?

První generace Twinga se začala prodávat před 20 lety.…

Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí

První Twingo je historií. Kolumbijský Sofasa Renault…

 



 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte internetového stalkera?

Hrozba sociálních sítí: Jste si jisti, že nemáte…

Denně ho využíváme jako zdroj informací nebo pro zábavu. Sdílíme jeho prostřednictvím své pocity, nálady,…

 
 
reklama