Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RFK Tuning VW T5 Team-Bus: Transporter pro kultovní A-Team

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Německé tuningové firmy se nevyhýbají ani užitkovým autům, obzvlášť ne ty, které ladí volkswageny. RFK Tuning se vrhli na starší busík T5.

RFK Tuning se pro svůj nejnovější výtvor zhlédli v americkém seriálu A-Team z roku 1983. Je dobře znám i z našich obrazovek, byť jsme se jej dočkali s několikaletým zpožděním. Čtyři neprávem odsouzení veteráni války ve Vietnamu tvořili speciální jednotku nájemných bojovníků se zločinem. Na Johna „Hannibala“ Smithe, „Šílence“ H. M. Murdocka, černocha B.A Baracuse ověšeného kily zlata a „Fešáka“ Templetona Pecka (v originále mu říkali Face) fanoušci nezapomínají.

Důležité pro ladiče je samozřejmě původní seriálové auto: černorudý a značně modifikovaný van GMC G20. Právě jeho podobou se nechali ve Waldfischbach-Burgalbenu nedaleko Kaiserslauternu inspirovat, i když americkou techniku nahradila německá. Navíc starší, už nevyráběný Volkswagen T5, který jim až dosud sloužil jako služebák. Vizuální koncept převzali z originálu, takže základ tvoří tmavá barva. Příď získala agresivní vzhled díky ochrannému rámu, který dodali specialisté od Delta 4x4, tahle firma vyrábí příslušenství hlavně pro teréňáky a je docela známá i u nás.

Hlavní světla doplnily integrované diodové pásy, v koncových najdeme výhradě LED a vizuálně odpovídají velkému americkému vanu. Volkswagen přišel i o logo automobilky. Co se kol týče, RFK použili vlastní desetipaprsková E1 Deep Concave z řady Elegance. Dvacítky s šířkou 10,5 palce obouvají gumy rozměru 275/35. Samozřejmě červená, stejně jako pruhy a nápisy po celém voze. Pro ty, kdo by si chtěli nechat upravit vlastní auto, mají ještě v záloze užší devítipalcové ráfky, průměr zůstává stejný.

I když mohl být T5 i opravdu luxusním přepravníkem, pořád nezapře svůj užitkový původ. Takže se hodí nastavitelný podvozek od KW, který jej trochu přitvrdí a v zatáčkách se tím pádem tolik nenaklání. Ale záleží na preferencích řidiče i posádky. Stranou nezůstal ani motor, dvoulitrové TDI se 140 koňmi (103 kW) dostalo vlastní řídicí jednotku a tím pádem dalších třicet koníků navíc, po úpravě tak poskytuje 125 kW (170 k). Točivý moment se zvedl ze 320 na 380 N.m. No, Němci se asi nechystají natočit remake A-Teamu a tahle... ehm... dodávka bude sloužit hlavně k propagaci firmy. Ale co kdyby náhodou?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)