Rolls-Royce Ghost Majestic Horse: Dvě menší R se spoustou koní
Je to měsíc a půl, co se objevil bílozlatý Golden Sunbird určený výhradně pro Říši středu. Edice Majestic Horse směruje také hlavně do této velké země. Název proto nebyl vybrán náhodou, letošní lunární rok je totiž dle čínského zvěrokruhu ve znamení právě tohoto krásného a ušlechtilého zvířete. A proč Majestic (vznešený, velkolepý)? Takové přece vozy Rolls-Royce prakticky vždy byly!
Emblém koně najdeme všude, kde je to jen možné, zvenčí i uvnitř vozu. Například na předním blatníku pod tentokrát dvojitou linkou, stejný motiv se opakuje i na dřevěné ručně intarzované palubní desce vedle výdechů ventilace, na opěrkách hlavy a polštářcích, zde je pochopitelně vyšívaný. I když je Ghost menším z modelů prestižního výrobce, také on dává luxus okázale najevo. Zajímavé je použití vínové barvy v kombinaci se světle hnědou kůží. V prvním odstínu je vyvedena i zmíněná dvojitá „coachline“ na jinak světle lakované karoserii v metalíze s béžovým nádechem. Také ona se pochopitelně nanáší ručně a Rolls-Royce pro tuto práci zaměstnává zvláštního odborníka.
Prestižní britský výrobce tím vzdává hold tradičnímu čínskému umění. Asijští zákazníci automobilky z Goodwoodu mají smysl pro jemnou řemeslnou práci a chtějí svébytné vozy. Ladit jejich konečný vzhled spolu s příslušnými zaměstnanci je třeba nejlépe osobně, létají tedy přímo do Británie. Tržby továrny ze zakázkových prací pro čínské klienty se meziročně zvýšily o 103 %. v celé Asii a Tichomoří pak o 69 %. To hovoří za vše.
Objednávat již Ghost Majestic Horse lze, první vozy se dostanou ke klientům v druhém čtvrtletí příštího roku. Zda jsou určeny pouze a jen pro patřičně bohaté Číňany, výrobce v poměrně strohé oficiální zprávě bohužel přímo nesdělil, ale s největší pravděpodobností tomu tak bude. Evropané mají přece jen vkus trošku jiný Nechal si pro sebe i plánovaný počet kusů..
Abychom nezapomněli, koně nejsou vyobrazeni jen na autech samotných. Pod kapotou se jich skrývá dalších 571. Ghost je totiž poháněn turbodmychadlem přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6,6 l s výkonem 420 kW při 5250 otáčkách. Točivý moment motoru 770 N.m pak vrcholí ve velmi nízkých 1500 min-1 a přenáší jej dozadu osmistupňová samočinná převodovka.