Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce Ghost Majestic Horse: Dvě menší R se spoustou koní

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Rolls-Royce přivedl na svět další limitovanou sérii svého Ghostu. Inspiraci pro kolekci Majestic Horse hledal opět v Číně.

Je to měsíc a půl, co se objevil bílozlatý Golden Sunbird určený výhradně pro Říši středu. Edice Majestic Horse směruje také hlavně do této velké země. Název proto nebyl vybrán náhodou, letošní lunární rok je totiž dle čínského zvěrokruhu ve znamení právě tohoto krásného a ušlechtilého zvířete. A proč Majestic (vznešený, velkolepý)? Takové přece vozy Rolls-Royce prakticky vždy byly!

Emblém koně najdeme všude, kde je to jen možné, zvenčí i uvnitř vozu. Například na předním blatníku pod tentokrát dvojitou linkou, stejný motiv se opakuje i na dřevěné ručně intarzované palubní desce vedle výdechů ventilace, na opěrkách hlavy a polštářcích, zde je pochopitelně vyšívaný. I když je Ghost menším z modelů prestižního výrobce, také on dává luxus okázale najevo. Zajímavé je použití vínové barvy v kombinaci se světle hnědou kůží. V prvním odstínu je vyvedena i zmíněná dvojitá „coachline“ na jinak světle lakované karoserii v metalíze s béžovým nádechem. Také ona se pochopitelně nanáší ručně a Rolls-Royce pro tuto práci zaměstnává zvláštního odborníka.

Prestižní britský výrobce tím vzdává hold tradičnímu čínskému umění. Asijští zákazníci automobilky z Goodwoodu mají smysl pro jemnou řemeslnou práci a chtějí svébytné vozy. Ladit jejich konečný vzhled spolu s příslušnými zaměstnanci je třeba nejlépe osobně, létají tedy přímo do Británie. Tržby továrny ze zakázkových prací pro čínské klienty se meziročně zvýšily o 103 %. v celé Asii a Tichomoří pak o 69 %. To hovoří za vše.

Objednávat již Ghost Majestic Horse lze, první vozy se dostanou ke klientům v druhém čtvrtletí příštího roku. Zda jsou určeny pouze a jen pro patřičně bohaté Číňany, výrobce v poměrně strohé oficiální zprávě bohužel přímo nesdělil, ale s největší pravděpodobností tomu tak bude. Evropané mají přece jen vkus trošku jiný Nechal si pro sebe i plánovaný počet kusů..

Abychom nezapomněli, koně nejsou vyobrazeni jen na autech samotných. Pod kapotou se jich skrývá dalších 571. Ghost je totiž poháněn turbodmychadlem přeplňovaným vidlicovým dvanáctiválcem objemu 6,6 l s výkonem 420 kW při 5250 otáčkách. Točivý moment motoru 770 N.m pak vrcholí ve velmi nízkých 1500 min-1 a přenáší jej dozadu osmistupňová samočinná převodovka.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - KubikCv
3. 11. 2013 12:04
Re: Za chvíľu budú automobilky do áut pre Číňanov montovať
a kapitalisti se můžou přetrhnout aby dodávali do komunistický Číny auta :-)
3. 11. 2013 11:36
Re: upinacie body bezp. pasov
Tak na to asi v Porsche zapomněli, protože zámek v červené kůži nabízí. :-) Tlačítko má jiný odstín a je vidět, ale ta myšlenka, že červenou lépe vidíme za všech podmínek, je trochu narušená tím, že červené je tam kde co.

Abych to upřesnil, k červenému interiéru to asi jako k jedinému nenabízí. To podporuje, co píšeš. Ale k černo-červenému, který má v nabídce Turbo S, ano. Sedadla jsou červená, zámky jsou červené, okolí sedadla je červené (kromě koberce). Takže výsledek stejný. Asi je v něm nějaká díra.

Jinak to, že dříve bylo více systémů uzamčení pásu, vím. I proto jsem si myslel, že taková norma bude. Díky za ujasnění.
Avatar - flyboyeda
3. 11. 2013 10:47
Re: takové lepší BMW, nebo horší BMW ?

[odkaz]

mám raději Audi Quattro, než tuhle hloupou zadokolku, jak by mě to mohlo přejet když se to ani nedokáže rozjet

:-)
Avatar - jozephko
3. 11. 2013 08:57
Za chvíľu budú automobilky do áut pre Číňanov montovať
zlatom oblepené splachovacie záchody s bidetom a masážnou funkciou zadnice >:D
Ani vo sne by ma pred 25 rokmi (kedy na záberoch z Číny boli len tisíce bicyklov a žiadne osobné auto) nebolo napadlo, že o jednu ľudskú generáciu neskôr sa tie najluxusnejšie automobilky budú predbiehať v tom, akú špecialitku v Číne ešte ponúknu.
3. 11. 2013 06:03
Re: takové lepší BMW, nebo horší BMW ?
Kdyby tě tohle BMW srazilo na cestě, ani bys nechtěl do nemocnice.