Royal Enfield Classic 500 Pegasus vzdává hold hrdinům 2. světové války

 

Indický Royal Enfield se rozhodl připomenout své kořeny a připravil limitovanou edici své tradičního modelu Classic 500, jejímž prostřednictvím připomíná stroje, které původní britská firma dodávala armádě za 2. světové války.

Historie jména Royal Enfield sahá až do devadesátých let devatenáctého století a začala se psát ve Velké Británii. První motocykly jej nesly na počátku dvacátého století a značka byla v jeho první polovině jedním z řady úspěšných výrobců motorek z Velké Británie.

Důležitým milníkem v její historii je rok 1949, kdy vstoupila do Indie. Nejprve zde své stroje prodávala a v roce 1955 se zrodil Enfield India s licenční výrobou britských jednoválců. Mateřské firmě Royal Enfield se od počátku šedesátých let dvacátého století podobně jako řadě další britských výrobců motorek nevedlo příliš dobře a její brány se uzavřely v roce 1971.

Naopak Enfield India si dál žil svým životem a vyráběl nadále jednoválce podle britského vzoru, které začal v osmdesátých letech dvacátého století dovážet i do Evropy. Zde začala popularita zastaralých, ale elegantních strojů stoupat s nástupem módní vlny zaměřené na retro.

Na počátku jednadvacátého století již indická firma používá jméno svého britského zakladatele a dnes je již Royal Enfield plnohodnotným hráčem na evropském motocyklovém trhu. Milovníci klasiky oceňují jeho vzduchem chlazené jednoválce i styl.

Tradicím své značky zůstává věrná i novinka v podobě limitované edice modelu Classic 500 s označením Pegasus, odkazující svým jménem na britské výsadkové divize z období druhé světové války. Zároveň je pak tato novinka připomínkou lehkého motocyklu Royal Enfield RE/WD 125 přezdívaného Flying Flea (létající blecha) a využívaného výsadkáři.

Royal Enfield šokuje a předvádí extrémní skok do budoucnosti!

Royal Enfield Classic 500 Pegasus na první pohled skutečně působí dojmem motocyklu vyráběného pro armádu ve čtyřicátých letech, za což samozřejmě vděčí své konstrukci a rovněž i zvolenému barevnému provedení i stylovým detailům v čele s jednomístným sedlem a brašnami po stranách zadního kola.

Po technické stránce zůstává Pegasus věrný standardnímu Classic 500, což znamená, že v trubkovém rámu je usazen vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 499 cm3, který je vybaven vstřikováním paliva a splňuje emisní normu Euro 4.

Motor, disponující výkonem 20,6 kW (27,6 k) při 5250 min-1 a točivým momentem 41,3 N.m při 4000 min-1, roztáčí zadní kolo prostřednictvím pětistupňové převodovky. Motocykl s rozvorem kol 1360 mm a celkovou délkou 2140 mm má pohotovostní hmotnost 194 kg.

Royal Enfield uvádí, že model Classic 500 Pegasus vznikne v limitované edici 1000 motocyklů, z nichž má být čtvrtina určena pro indický trh. Ve Velké Británii je cena stanovena na 4.999 britský liber (zhruba 150.000 Kč).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ufo na kolech. Futuristické Ferrari 512S Modulo se opět prohání na veřejnosti Ufo na kolech. Futuristické Ferrari 512S Modulo se opět prohání na veřejnosti

Ferrari 512S Modulo, téměr půl století starý stroj,…

Zemřel Kofi Annan, bývalý tajemník OSN a nositel Nobelovy ceny za mír Zemřel Kofi Annan, bývalý tajemník OSN a nositel Nobelovy ceny za mír

Ve věku 80 let zemřel bývalý generální tajemník OSN a…

Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů Amundsenova polární loď Maud se po sto letech vrací domů

Loď Maud norského polárníka Roalda Amundsena, se kterou v…

Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad Přímo u mošnovského letiště roste obří sklad

Mošnovské centrum v první právě dokončované etapě nabídne…

 
Zdroj: Royal Enfield

Štítky Motorky Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Za volantem Renaultu Fuego Turbo: Nezvyklé spojení turba s karburátorovým motorem

Dnes 13:26

Elegantní kupé od Renaultu zazářilo v první polovině 80. let. Dnes nějaké potkat není úplně snadné.




Blesk.cz

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Módní téma týdne Františky: Ošidné hry na ledovou královnu

Na hogo fogo parties nejsou jen slavní, jež povinnou atraktivnost akce víceméně jistí. Většinu hostů naopak…

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

 

iSport.cz

"Fotbalista" Bolt pobláznil Sydney. Získá angažmá?…

Bývalý sprinter Usain Bolt dnes dorazil do Austrálie, kde se pokusí splnit si sen a získat angažmá ve fotbalovém…

Hráči z

Hráči z "Nezmarovy tabule" přestupují: Slavia padla…

Hit poslední doby, tabule v kanceláři sportovního ředitele Slavie Jana Nezmara, stále žije. Ale už ne…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Kolik máme pohlaví a čím je vnímání vlastního genderu dáno?

Cyril Höschl: Kolik máme pohlaví a čím je vnímání…

Jsou známé faktory, ovlivňující to, že se konkrétní osoba neztotožňuje se svým biologickým pohlavím?

ČR potřebuje další přehrady, pomůžou proti povodním i suchu. Odpor proti betonu je u nich úplný nesmysl

ČR potřebuje další přehrady, pomůžou proti povodním…

Jedním z témat diskusí týkající se prevence rizik sucha v ČR je, bohužel poněkud nesmyslný spor o to, zda je v…