Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Royal Enfield šokuje a předvádí extrémní skok do budoucnosti!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Indický Royal Enfield se rozhodl pro skutečně radikální krok. Svou nabídku motocyklů s jednoválcovými motory totiž rozšiřuje o dvojici modelů se zcela nově vyvinutým dvouválcem.

Historie jména Royal Enfield sahá až do devadesátých let devatenáctého století a začala se psát ve Velké Británii. První motocykly jej nesly na počátku dvacátého století a značka byla v jeho první polovině jedním z řady úspěšných výrobců motorek z Velké Británie.

Důležitým milníkem v její historii je rok 1949, kdy vstoupila do Indie. Nejprve zde své stroje prodávala a v roce 1955 se zrodil Enfield India s licenční výrobou britských jednoválců. Mateřské firmě Royal Enfield se od počátku šedesátých let dvacátého století podobně jako řadě další britských výrobců motorek nevedlo příliš dobře a její brány se uzavřely v roce 1971.

Naopak Enfield India si dál žil svým životem a vyráběl nadále jednoválce podle britského vzoru, které začal v osmdesátých letech dvacátého století dovážet i do Evropy. Zde začala popularita zastaralých, ale elegantních strojů stoupat s nástupem módní vlny zaměřené na retro.

Na počátku jednadvacátého století již indická firma používá jméno svého britského zakladatele a dnes je již Royal Enfield plnohodnotným hráčem na evropském motocyklovém trhu. Milovníci klasiky oceňují jeho tradiční vzduchem chlazené jednoválce i styl.

Zájem ze strany zákazníků se pak postaral o příchod krásného café raceru Continental GT s motorem o objemu 535 cm3 ve stylu šedesátých let a loňský rok přinesl na poměry značky nebývale moderní enduro Himalayan.

Mezinárodní výstava motocyklů EICMA 2017 v Miláně, pořádaná od 7. do 12. listopadu, pak přinesla doposud největší revoluci v technice strojů indické značky. Motocykly Royal Enfield Interceptor 650 a Continental GT 650 totiž oživují styl posledních modelů původní britské značky a hlavně je jejich srdcem je zcela nový řadový dvouválec!

Nový motor byl navržen a vyvinut v UK Technology Centre značky Royal Enfield ve Velké Británii. Řadový dvouválec s rozvodem SOHC o objemu 648 cm3 je chlazen vzduchem a olejem. Na karburátory zde zapomeňte, protože o přípravu paliva se stará elektronické vstřikování Bosch. Nový motor nabízí nejvyšší výkon 34,5 kW (47 k) při 7100 min-1 a točivý moment 52 N.m při 4000 min-1. Převodovka je zde rovněž moderní šestistupňová.

Moderní motor s klasickou vizáží je usazen v podobně stylizovaném trubkovém rámu, jehož vývoj mají na svědomí specialisté společnosti Harris Performance. Tato firma je sice od roku 2015 pod křídly Royal Enfield, ale zároveň patří více než čtyřicet mezi špičku ve svém oboru a připravovala rámy i pro stroje MotoGP. Nový motor i rám doplňují moderní komponenty odpružení spolu s brzdovými systémy, které doplňuje ABS.

Motor i rám spolu s dalšími komponenty podvozku jsou pro dvojici nových modelů Royal Enfield Interceptor 650 a Continental GT 650 společné. Novinky se odlišuje provedením řídítek, umístěním stupaček, designem palivových nádrží i sedly. První jmenovaný stroj je elegantním klasikem, zatímco druhý je stejně jako jednoválcový jmenovec Continental GT ukázkovým café racerem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
15. 11. 2017 19:17
Takhle to má vypadat!
Přesně, na Jawu jsem taky pomyslel. Ano měla jít tímhle směrem... Nadhera!
Avatar - Dzakobo
15. 11. 2017 16:15
Pecka stroje
Klasické motorky se snadným použitím (šestikvalt, vstřikování), to je trefa do černého. Klasiky se mi líbí taky tím, jak po designové stránce nestárnou. Když bych si měl vybrat jediné moto ze všech motorek světa, beru toho Interceptora (mající dvousedadlo). Líbí se mi hlavně moto na cruising, takže i choppery, ale tady není nepatřičné občas trochu přitvrdit muziku. Když se podíváme na Jawu, tak ta jejich bída vedle indického RE nemá šanci.

Tipuju, že to bude hit a za dobrou cenu. :yes: :yes: