Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rudá Corvette Z06 z roku 2001 vypadá trochu jako model 1953. A je k mání

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Převléknout Vette páté generace do hávu C1 není zas až takový problém, jak by se mohlo zdát. Konverzi prováděli počátkem století AAT a motory ladil Lingenfelter.

V roce 2001 se američtí Advanced Automotive Technologies (AAT) z Rochester Hills ve státě Michigan rozhodli ke konverzi Chevroletu Corvette C5, konkrétně verze Z06. Předělali ji do kabátku úplně prvního modelu této řady (C1) ročníku 1953. Dostala tedy chromovanou masku, velké „oči“ dopředu a dozadu ploutvičky s kulatými světly. Blyštivý kov samozřejmě zářil i tam, stejně jako na bočních lištách. Nové laminátové díly nahradily ty původní a byly upevněny na stejná místa s výjimkou zádě. Konstrukční úpravy byly minimální.

Původně firma plánovala přestavbu dvou set kusů coby poctu, není jasné, kolik jich nakonec vzniklo a na základě jakých verzí. Jisté je, že v případě modelu Z06 se našlo pouze šest zákazníků, kteří byli za takové dílo ochotni zaplatit. Na webových stránkách je pak fotograficky zdokumentována osmička exemplářů a informace, že do roku 2003 dodali celkem mnohem vyšších 155 kusů. Nakolik je taková modifikace vkusná, nechť posoudí laskavé čtenářstvo. Interiér zůstal evidentně netknutý, dotkla se pouze vnějšího vzhledu. Důležité je, že „1953 Commemorative Edition“, jak byla nazvána, je větší vzácností, než se původně předpokládalo.

A jednu z nich vydraží ve dnech 3.-13. ledna v Kissimmee na Floridě společnost Mecum Auctions. Auto má najeto jen necelých 15 tisíc kilometrů. Pochází ze sbírky Kena Lingenfeltera a její vidlicový osmiválec LS6 objemu 5,7 l tunil jiný člen této rodiny, známější John, zakladatel ladičské firmy. Ten ale zemřel na následky zranění ze závodu dragsterů v prosinci 2003, Ken, Johnův vzdálený bratranec slavnou společnost nyní vlastní. Auto má šestistupňovou manuální převodovku a kola s pěti dvojitými paprsky z verze Z06 novější generace C6). Podrobnější popis bohužel chybí, stejně jako alespoň rozmezí, za které by se mělo prodat.

Pro sběratele sportovních chevroletů je to ale možná šance, jak získat unikát. Úpravu přece nestvořil nějaký garážista v kůlně na předměstí velkého amerického města, nýbrž profesionálové a vypadá precizně, i když neobvykle. To, že je pro většinu Evropanů za hranicemi vkusu a vnímání krásy, nepředstavuje problém, osobně pochybuji o tom, že by se dostala mimo Spojené státy.

Foto: Mecum Auctions

Aleš Dragoun
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
2. 1. 2019 14:21
Problém
toho auta je vnitřek, původní plasťák ve stylovém retro exteriéru je jistě jako pěst na oko, proto také možná chybí fotky interieru. Jinak je to zajímavý počin, srovnání s přeboucháním favorita na lambo je mimo o galaxii. Moderní technika v retrohávu, navíc značkovém, je trend, který tahle vette předběhla o min. deset let. Jak říkám, škoda toho vnitřku, jinak by to bylo na :yes:
Avatar - Dinar
2. 1. 2019 14:18
Re: Ani koza ani rak
Ani ryba ani rak, probůh. :-!
Avatar - 3_diamanty
1. 1. 2019 19:32
Re: Ani koza ani rak
suhlas... to mas jak prerobene lambo z favorita... skoda... skoda penazi :yes:
1. 1. 2019 12:11
Ani koza ani rak
Nemám rád tieto zlepence. Buď poriadnu repliku, ktorú na prvý pohľad od originálu nerozoznáš, alebo nič. Toto je výsmech dobrého vkusu, výsmech značke aj modelu samotnému. Že na to niekto mrhá peniazmi...