Ruf Roadster: Targa je zpět
Původní Porsche 911 Targa původně vyjelo v roce 1967. Bylo produktem doby, kdy sílil tlak na zákaz klasických kabrioletů. Zuffenhausenská automobilka se tehdy rozhodla pro kompromisní řešení – pojmenované Targa na počest závodu Targa Florio. Její příklad postupně následovala řada dalších značek (dodnes např. Chevrolet Corvette) a pro tento typ otevřené karoserie označení targa vžilo do hovorového jazyka, ačkoliv z právního hlediska je registrovanou značkou Porsche.
Úprava spočívá v nahrazení pevné kovové střechy ochranným obloukem, který spojuje B sloupky. Prostor nad hlavami cestujících uzavírá odnímatelný střešní panel, nezávisle na tom je odnímatelné i zadní okno.
Samotná automobilka Porsche se tohoto řešení držela v letech 1967 až 1994. Generace 964 byla poslední, která nabízela 911 Targa klasického typu, tehdy už společně s klasickým kabrioletem. Všechny pozdější 911 Targa mají místo toho prosklenou střechu s posuvným horním dílem.
Ruf Roadster čerpá odkaz z původní 911 Targa z roku 1967. Základem je aktuální Porsche 911 typu 997. Oproti němu je snížený rám čelního skla a auto dostalo stejně jako ideový předchůdce stříbrně lakovaný oblouk tvořící boční sloupky a rozpěru mezi nimi.
Při úpravě jde Ruf s dobou, střešní díl proto tvoří dvě části vyrobené z karbonu, a zadní okno vyrobené ze tří vrstev skla a polykarbonátu obsluhuje elektromotor. Horní a zadní díl jsou opět obsluhovány nezávisle na sobě.
Základní cena je 195 tisíc Euro (asi 4,8 milionu korun) včetně daně. Ruf nabízí jako základ dvě verze: atmosférický motor o výkonu 294 kW (400 k) a přeplňovaný se 411 kW (560 k). Od příštího roku chce Ruf vyrábět také variantu eRuf s elektromotorem (150 kW, 650 Nm).