Kdyby byl špatný, alespoň by měl pointu. Chrysler PT Cruiser už s námi není 16 let, připomeňme si ho

Nastal čas si něco povědět o vozidle, které skončilo tam, kde začínal Fiat Multipla. Poslední originální výkřik Chrysleru v devadesátých letech vzbuzoval emoce již od svého uvedení na trh a jeho existence dodnes zůstává palčivou otázkou.
Princip polarizace byl v automobilovém světě oblíbený daleko dříve, než se z něj stala běžná politická praktika. Například už před dvaadvaceti lety, kdy světlo světa spatřil Chrysler PT Cruiser. Vůz, který si i díky dělení společnosti vybudoval úspěšnou kariéru s více než jedním a čtvrt milionem vyrobených kusů.
Šlo o jeden z prvních crossoverů, protože jeho pětidveřová karoserie kombinovala prvky hatchbacku, ale také MPV. Zároveň však přidávala vystouplou kapotu a stylisticky oddělené blatníky. Maska chladiče pokračovala i pod registrační značkou a celé auto bylo příliš vysoké a poněkud úzké.
Z nějakých magických příčin to znamená, že Chrysler PT Cruiser se hned po uvedení na trh prodával jako teplé rohlíky na pultu. Předpoklady Chrysleru hovořily o 25 tisících kusech ročně, hned v prvním roce výroby však přišlo více než sto tisíc zákazníků! O rok později to bylo už 160 tisíc. Šílené.
Co na něm tolik lidí vidělo a proč nabyl status kultovního auta, na to jsme se podívali v nejnovějším díle seriálu Auta z pekla.
Zdroj: autorský text, foto: Chrysler, video: auto.cz