Nové Subaru E-Outback je pořádně rychlá čtyřkolka pro Evropu! Na tradice nezapomíná
Vedle modernizovaného SUV Solterra a zcela nového crossoveru Uncharted přichází Subaru s elektrickou verzí svého ikonického modelu Outback. E-Outback stále slibuje prostornost, bytelnost a pohon všech kol. A díky bezemisnímu pohonu může Evropa konečně zase dostat pořádnou porci výkonu.
Zásadní změnou je přechod na elektrický pohon. E-Outback používá dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 280 kW (380 k). Dosud musel Evropanům stačit atmosférický čtyřválec boxer o výkonu 124 kW, se kterým to rozměrnému Subaru Outback na stovku trvalo 10,2 vteřin. Stejný sprint teď elektrická verze zvládne za 4,4 sekundy, čímž se dostává do kategorie sportovních SUV. I přes tyto parametry dynamiku si vůz zachovává především charakter komfortního rodinného kombi.
Základem Subaru E-Outback je upravená elektrická platforma známá z modelů Solterra a Uncharted (technická dvojčata Toyoty bZ4X a C-HR+). Subaru uvádí, že přes 50 % komponent je vyvinuto interně. A na rozdíl od solterry, kterou vyrábí Toyota, bude mít E-Outback produkci přímo pod křídly Subaru.
Vozy Subaru byly vždy synonymem pro pohon všech kol a výjimkou není ani nový model. Symetrický pohon AWD, doplněný o režim X-MODE, zajišťuje stabilitu a trakci i mimo zpevněné cesty. Světlá výška 210 mm a schopnost táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny potvrzují, že i elektrický outback zůstává věrný své praktické DNA.
Konkurenceschopný dojezd a nabíjení
E-Outback je vybaven baterií o kapacitě 74,7 kWh, která umožňuje dojezd přes 450 km dle předběžných údajů. Podporováno je rychlonabíjení DC výkonem až 150 kW, přičemž nabití z 20 % na 80 % kapacity by mělo trvat zhruba 35 minut. V kombinaci s výkonným pohonem a dostatečnou kapacitou se vůz stává plnohodnotným partnerem i na delší výlety mimo město.

Vůz nabídne větší zavazadlový prostor než Solterra, konkrétně přes 452 litrů – to znamená místo na čtyři velké kufry nebo přepravku pro psa. Oproti současnému outbacku je model opticky robustnější, se zadním stěračem, střešními podélníky a volitelnými koly o průměru 18 nebo 20 palců. Celkové rozměry vozu zůstávají vhodné pro evropské silnice i každodenní použití, přičemž zároveň umožňují pohodlný interiér.
Subaru klade důraz i na aktivní bezpečnost. Novinka využívá upravený systém EyeSight, který je doplněn o pokročilé funkce, jako je nouzové zastavení, brzdění při sekundární kolizi a další asistenční prvky. Očekává se integrace moderního infotainmentu s podporou OTA aktualizací, přesto si Subaru pravděpodobně zachová konzervativnější ergonomii a důraz na přehlednost ovládání.
Kdy se dočkáme?
Elektrické Subaru E-Outback bude uveden na evropský trh v prvním čtvrtletí 2026, přičemž předobjednávky budou spuštěny koncem roku 2025. V nabídce bude současně s modernizovaným spalovacím outbackem, což dává zákazníkům možnost volby mezi tradičním a progresivním přístupem.
E-Outback právě prochází homologací, fyzicky u premiéry v Bruselu ještě k vidění nebyl. Představením třech elektrických modelů Subaru každopádně potvrzuje svůj zájem setrvat na evropském trhu a věk elektromobility k tomu přichystal příležitost. Do teď byly zdejší prodeje elektrických Subaru (Solterra) spíše v jednotkách kusů, ale mnohem konkurenceschopnější parametry nových modelů by to mohly změnit.
Zdroj: Subaru