S Touaregem v bahně - první jízdní dojmy

S Touaregem v bahně - první jízdní dojmy

 
 
17.3. 2003 Ondřej Šuch

K čemu je Touaregu 30 cm světlé výšky a desetiválcový turbodiesel? Ve vojenském prostoru jsme v rozmoklém bahně dali vozům za 2,5 milionu co proto...

Na místo akce nás odvezl Hummer. Prý kvůli srovnání pohodlí s Touaregem - terén bude stejný. Řidič Hummeru měl s rozmoklým tankodromem co dělat. Představili jsme si tady Touarega. Zasmáli jsme se...

"Trojku, trojku s redukcí!", radí kolega. Před námi jsou rozryté bahnité koleje s lesknoucí se vodou na dně a Hummer, který je právě s gejzíry zpod kol zdolal, šplhá do kopce. Sedím v kožené sedačce, pod sebou mám dva a půl milionu a motor neslyším. Rada mi připadá šílená, ale poslušně ťukám do voliče a auto znatelně zrychlí...

VW Touareg je zvláštní auto. Jakoby nestačil fanfarónský Phaeton, vytvořili ve Wolfsburgu auto, které, zdá se, opět peřkročilo stín segmentu SUV. I když: jak často potřebujete zdolávat terén, pro který se hodí spíš Defender? Ale netrapme se otázkami. Touareg je tu, prozatím s benzínovým šestiválcem a neuvěřitelným desetiválcovým TDI a lidé si jej už objednávají, takže naše teoretizování je plané...

První metry s koly ve vrstvě bláta mi připadají nekonečné. Zimní pneumatiky se sice snaží, ale auto i v hlubokých kolejích udržuji za cenu strategie odezdikezdi. Náhle zpomalujeme a podlaha se dotýká bahna. Reflex velí jemně přidat plyn, ale auto se už zastavuje. "Šlápni na to, víc plynu!" haleká kolega zjevný nesmysl. Poslechnu a stane se něco neuvěřitelného. Dosud tichým vozem se ozvou údery od přední nápravy a elektronikou spojená kola nás začnou odvážet z blátivého dolíku...

Silniční SUV nestačí, řekli si němečtí vývojáři a stvořili auto, které je při přítomnosti vzduchového pérování schopno vytvořit světlou výšku až 300 mm, nemluvě o nájezdových úhlech. Touareg disponuje také systémem samočinné kontroly rychlosti při sjíždění prudkých svahů, přičemž při opravdu extrémním sklonu má v zásobě ještě něco, co bychom mohli nazvat mobilním klínem. Zabrzdíte-li, přední kola se krátkodobě zablokují, čímž se před nimi vytvoří hromádka podkladu. O něj se pak již normálně brzdící kola lépe opřou...

Zásada plyn a více plynu se ukazuje jako univerzální. Ve chvíli, kdy jsme se při stoupání do rozrytého svahu zastavili, stačilo opět přidat otáčky. Motor zavyl, kola začala stříkat bláto, pak se ale ozval onen známý hluk způsobený zásahem elektroniky a jelo se nahoru. V Touaregu jsme mohli zapomenout na zkušenosti z jízd s off-roady a soustředit se jen na mačkání plynového pedálu a otáčení volantem. Vše ostatní udělala elektronika.

Oba nabízené motory mají svá specifika, ale velký rozdíl jsme nezaznamenali. Brutální převaha točivého momentu u desetiválce byla znát jen ve skutečně extrémních chvílích, kdy stačilo méně otáček. Hlučnost benzínového agregátu a turbodieselu byla srovnatelná, spotřeba v terénu důležitá není.

Na otázku "Může skutečně Touareg do terénu?" říkáme tedy ano. Nezáleží příliš na pohonné jednotce a řidičském umění, naopak určující budou zřejmě pneumatiky, volba manuálního režimu převodovky a samozřejmě opatrnost. Odměnou bude pohodlí, ticho a možnost tvářit se, že se s obtížným terénem skutečně rvete....

Spolupracujeme s TipCars.com
Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
 

Přidat názorDiskuse: S Touaregem v bahně - první jízdní dojmy







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan

BMW, Volkswagen a Mitsubishi, to jsou značky, které…

Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion

Volkswagen představil pro své velké SUV Touareg s motorem…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…