Scania v European Truck Platooning Challenge 2016

Scania v European Truck Platooning Challenge 2016

Scania je jedním z několika účastníků projektu European Truck Platooning Challenge 2016 zaměřeného na komunikaci mezi nákladními vozidly v konvojích.

Projekt European Truck Platooning Challenge 2016, pořádaný od 29. března do 6. dubna, je podporován evropským sdružením výrobců automobilů ACEA (Association des Constructeurs Européens d Automobiles) a má demonstrovat současné výsledky vývoje v komunikaci mezi vozidly. Cílem je pak i rychlejší zavádění změn v legislativě upravující provoz nákladních automobilů v Evropské unii.

V rámci tohoto projektu Scania vyslala 29. března letošního roku ze švédského Södertälje do Rotterdamu v Nizozemsku trojici kamionů v těsném konvoji. Ty mají vedle pokroků v komunikaci mezi vozidly demonstrovat i přínos delších souprav k hospodárnějšími provozu.

Scania patří k průkopníkům konceptu anglicky zvaného Platooning, což znamená jízdu nákladních vozidel v konvojích s minimálními rozestupy mezi nimi. Tím se podle dosavadních výsledků z testovacího provozu výrazným způsobem snižuje aerodynamický odpor a podle švédského výrobce nákladních automobilů lze takto dosáhnout v reálných provozních podmínkách snížení spotřeby paliva až o 10 procent.

Scania a Ericsson společně pro zefektivnění dopravy

Legislativa v současné době říká, že mezi kamiony musí být dodržena bezpečná vzdálenost, čemuž mohou napomáhat i asistenční systémy jako radar nebo tempomat. Díky neustále zdokonalované komunikaci mezi vozidly o možnosti propojit jejich řídící systémy lze nyní udržovat odstup od vpředu jedoucí soupravy ve vzdálenosti do 10 m.

Nejen v rámci European Truck Platooning Challenge 2016 se první vozidlo v konvoji chová jako vůdce, kterého ostatní následují a přizpůsobují se jeho stylu jízdy. Řidiči vzadu jedoucích vozidel jsou stále zodpovědní za řízení vozidla, i když je v koloně ovládají asistenční systémy a mohou řadu vozidel kdykoliv opustit.

Vedle současných možností komunikace mezi vozidly hodlá Scania demonstrovat i přínos delších souprav tahačů s návěsy k hospodárnějšímu provozu a snižování spotřeby paliva. Ve Švédsku tato společnost již několik let provádí výzkum, který je zaměřen na sledování vlivu tahačů s dvojicí plnohodnotných přívěsů na své okolí a životní prostředí.

Scania: Delší soupravy jsou přínosem pro životní prostředí

Tyto soupravy s celkovou délkou do 32 metrů mohou mít oproti konvenčnímu řešení v podobě jednoho tahače na jeden návěs spotřebu paliva nižší až o 30 % a emise CO2 se snižují až o 20 gramů na tunu a kilometr.

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU

Německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský…

Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát

Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán (ANO) se…

Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín Češi si pletou demokracii se svobodou jezdit na Bahamy, říká Josef Mašín

Jméno rodiny Mašínů v poslední době znovu rezonuje…

 
Zdroj: Scania

Štítky Scania Profi Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí dal už 7. pravnouče!

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí…

Nejstarší vnučka královny Alžběty (92) Zara Phillipsová (37) má druhou dceru. Oznámil to Buckinghamský palác s…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a kosa na Baroše

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a…

Také sezonou 2017 – 2018 vás provázel pravidelný pořad Liga naruby, který se zaměřuje na kuriózní a jinak…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…