Scania nabízí nový motor Euro 6
Joel Granath, vedoucí produktového managementu společnosti Scania, k uvedení nové pohonné jednotky řekl, že motivací pro její vývoj byl obchodní úspěch třináctilitrového motoru o výkonu 302 kW (410 k) vybaveného pouze technologií SCR.
Ve své nejnovější konfiguraci používá třináctilitrový agregát s výkonem 331 kW a točivým momentem 2350 N.m dostupným již od 1000 min-1 pro splnění emisní normy Euro 6 pouze následné zpracování výfukových plynů za pomocí technologie SCR.
Cílem vývoje nejnovější specifikace třináctilitrového motoru bylo nabídnout nekomplikované řešení, které pomůže šetřit palivo. Právě proto nepotřebuje pohonná jednotka Scania DC13 147 ani variabilní turbodmychadlo, ani EGR a emisní normu Euro 6 splňuje pouze za pomoci SCR.
Dle výpočtů Scanie dokáže nový motor umístěný v nákladním vozidel v konfiguraci Streamline uspořit přibližně 1 % paliva ve srovnání s předchozím modelem využívajícím jak EGR, tak i SCR.
Motory využívající pouze technologii SCR však mají větší spotřebu AdBlue. U Scanie je to obvykle v průměru 6 % spotřeby nafty, přičemž motory vybavené EGR i SCR běžně dosahují hodnoty 3 %.
Pro zákazníky, kteří chtějí přizpůsobit vozidlo přesně jejich potřebám, nabízí Scania široký sortiment AdBlue nádrží, včetně speciálních řešení, využívajících volná místa uvnitř rámu.