Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon FR 1.8 TSI: 180 koní s manuálem za 490.900 Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (27)

Seat rozšířil nabídku pětidveřového Leonu FR s nejvýkonnějším motorem. Verzi s agregátem 1.8 TSI lze nyní koupit i s přímo řazenou převodovkou.

Leon FR se zatím prodává pouze v pětidveřové verzi, čekáme i na ostrou Cupru. V nabídce pro Formula Racing jsou zážehový čtyřválec 1,4 TSI/90 a 103 kW, respektive turbodiesel 2,0 TD/110 kW. Nejvýkonnější provedení celé řady však představuje hatchback s benzinovým agregátem 1,8 TSI/132 kW. Ten byl až dosud ke koupi pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a dvoupedálovým ovládáním.

Zájemci o FR 1,8 TSI však nyní mohou řádit i se spojkovým pedálem, pokud zvolí šestistupňový manuál. Celých 180 koní pochopitelně turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovce s kombinací přímého i nepřímého vstřiku zůstalo, stejně jako 250 N.m točivého momentu. Ten je mimochodem k dispozici v širokém rozmezí od 1250 do 5000 min-1.

Sprint z klidu na stovku trvá ostrému Leonu jen 7,5 s a je jedno, jakým převodným ústrojím je vybaven. Manuál má ale vyšší maximální rychlost o 2 km/h (226 oproti 224 km/h). Je však také žíznivější, výrobce udává v jeho případě kombinovanou spotřebu 6,0 l, kdežto verze s DSG spálí na 100 kilometrů o 0,3 l méně. Optimální deceleraci zajišťují kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením a průměrem 312 mm, vzadu jsou menší (272 mm).

A teď to nejvýznamnější: cena. Importér poskytuje akční slevu 34 tisíc korun, takže FR 1,8 TSI s manuálem stojí 490.900 Kč, o výrazných 45 tisíc méně než s DSG. Bohatá sériová výbava přitom zahrnuje mimo jiné sedm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, rádio Entry Plus s osmi reproduktory, sedmnáctipalcová litá kola, černý interiér s předními sportovními sedačkami a volantem.

FR má i nastavení odezvy řízení a pedálu plynu, kterému Seat říká Drive Profile. Nechybí přitvrzený podvozek s přední elektronickou uzávěrkou XDS, tempomat, elektrická okna i sklopná zrcátka, hliníkové prahové lišty s nezbytným logem, dvojitá chromovaná koncovka výfuku, ani zadní diodová světla.

Seat Leon FR – technické údaje a české ceny
Motor 1.4 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TDI
Převodovka 6M 6M 6M (7DS} 6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3] 1395 1395 1798 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 90/5000 103/5000 132/4000 110/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 200/1400-4000 250/1500-3500 250/1250-5000 320/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 202 211 226 (224) 215 (211)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3 8,2 7,5 (7,5) 8,4 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,2 6,0 (5,7) 4,1 (4,4)
Cena FR [Kč] 433.900,- 455.900,- 490.900,- 510.900,-
Cena FR s DSG [Kč] - - 535.900,- 555.900,-

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
26. 4. 2013 13:16
Re: .
To je tak schvalne. Vola sa to jednotny dizajnersky styl znacky, dovedeny do extremu u Audi, kde uz ani Boh nerozpozna A4/A5/A6/A7/A8. Tak teraz zase nastane vacsie rozlisovanie u Audi v nasledujucich rokoch.
25. 4. 2013 20:40
Re: A kdo...
Fabii nemusím, ale takové zelené RS... :-)
25. 4. 2013 19:31
Dobré auto, dobrá cena
Nový Leon je opravdu super - krásný, prostorný, lehký, mrštný, konečně se slušným interiérem... Teď, když je možné 1.8 TSI objednávat i v manuálu, to opravdu nemá chybu. Je totiž třeba si uvědomit, že v tomto případě je v ceně i víceprvková zadní náprava.
Ale ani s 1,4 TSI to není špatné svezení (osobně vyzkoušeno), zvláště zajímavá mi připadá silnější provedení se 103 kW. Když si uvědomíme, že je k mání i třídveřová verze SC a na cestě je ještě kombík ST, je jisté, že Seat má našlápnuto k velkému prodejnímu úspěchu! :-) :yes: :yes: :yes:
25. 4. 2013 18:06
Re: A kdo...
V podstatě máte pravdu ... ale ... neznám nikoho, kdo by si design Fabie pochvaloval.
25. 4. 2013 17:44
Pěkná cena...
:yes: