Seat oficiálně potvrdil, že chystá třetí SUV, tentokrát až sedmimístné
Seatu se konečně daří. Loni dosáhl po letech ztrát provozního zisku 143 milionů eur. Léta, kdy Volkswagen vážně zvažoval jeho konec, jsou dávno pryč. Španělská značka útočí. Menší SUV Ateca, které vzniká u nás v Kvasinách, se prodává více než slušně. Ještě kratší kompaktní crossover Arona na platformě páté Ibizy přijde na řadu ve druhé polovině letošního roku. Rodištěm pro něj se stane hlavní závod v katalánském Martorellu, sídle Seatu. V Ženevě jsme jej bohužel ještě neviděli, ani coby koncept.
A do třetice všeho dobrého tu máme třetí model, zatím oficiálně bezejmenný (a spekulace o tom, které španělské město od A si Seat vybere tentokrát, ponechám stranou). Bude naopak větší, o segment výše než je Ateca. Na palubu „vlajkové lodi“, jak jí sama automobilka říká, se vejde až sedmička pasažérů. Zatím ukazuje na dvou firemních fotografiích z první prezentace pouze siluetu zepředu a také tu boční.
Přijde ale na řadu až v příštím roce a bude vyjíždět pro změnu zase z bran továrny ve Wolfsburgu. Proč? Využije totiž podvozku MQB A2, který je v centrále VW „doma“. Šetření nákladů představuje v rámci koncernu prvořadou záležitost. S posilující španělskou automobilkou, která už se nepotácí nad propastí bankrotu, se prostě musí v budoucnosti počítat, i když to, jak se nový model chytne, je otázkou.
Prezident Seatu Luca de Meo vyjádřil spokojenost: „Tento vůz nám přinese nové zákazníky, posílí image značky a bude mít velmi velký vliv na naši schopnost vytvářet rezervy. Navržen bude v Barceloně a vyrábět jej hodláme v Německu. Produkce nového SUV ve Wolfsburgu, srdci skupiny, posílí vazby mezi Seatem a Volkswagenem.“