Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf americké divize Volkswagenu Michael Horn odchází, v podniku působil 25 let

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Generální ředitel americké divize německé automobilky Volkswagen Michael Horn s okamžitou platností z firmy odchází. Náhlý odchod Horna přichází ve chvíli, kdy se firma potýká s dopady rozsáhlého emisního skandálu.

Horn se stal šéfem divize Volkswagen of America v roce 2014. Podle prohlášení automobilky odchází po vzájemné dohodě, aby využil jiné příležitosti. Byl to právě Horn, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům. Současně však prohlásil, že nejvyšší vedení automobilky nevědělo o tom, že v 11 milionech vozů s naftovým motorem po celém světě byl instalován software, který umožňoval manipulace s měřením emisí.

Horn byl velmi oblíbený u prodejců Volkswagenu díky své otevřenosti a byl hlavním „mluvčím" společnosti v USA, který se snažil znovu získat důvěru kupujících a obchodníků. Prodej hlavní značky Volkswagen v USA však od skandálu klesá a letos se snížil již o 14 procent po loňském pětiprocentním poklesu.

Svaz prodejců Volkswagenu ve svém prohlášení označil odchod Horna za vážnou ránu pro síť dealerů v USA, zaměstnance Volkswagen of America, pracovníky závodu Volkswagenu ve městě Chattanooga a pro celou komunitu Volkswagenu. Změna ve vedení podle nich firmu spíše ohrožuje, než aby jí byla ku prospěchu.

Americkou divizi bude zatím řídit Hinrich Woebcken, který od letošního roku řídí operace automobilky v Severní Americe a je předsedou správní rady americké divize.

„Lidé vědí, že tento skandál má kořeny v Německu, což je důvod, proč je to tak překvapující," komentovala odchod Horna analytička výzkumné společnosti Kelley Blue Book Rebecca Lindlandová. „Pokud jde o obětní beránky, jsou zde jiní beránci na odchod, kteří by byli lepší," dodala.

Volkswagen nyní pokračuje v jednání s Kalifornií, americkým ministerstvem spravedlnosti a americkou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) o případných opravách nebo odkupu problémových vozidel s naftovým motorem. Do 24. března má automobilka oznámit soudu, zda má přijatelné řešení, napsaly agentury AP a Reuters.

Volkswagen koncem loňského roku uvedl, že dal stranou 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč) na náklady spojené se svoláváním aut. Firma však již připustila, že tato částka nebude stačit. Je to mimo jiné i proto, že relativně snadné a levné technické řešení pro zhruba 8,5 milionu aut v Evropě nebude možné použít pro auta v USA kvůli technickým rozdílům a přísnějším emisním pravidlům pro vozy s naftovým motorem.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - speedfred
10. 3. 2016 15:29
Re: Michael Horn odchází....
no to je už taká väčšia krysa.
Avatar - Jaros71
10. 3. 2016 14:35
Konec nafty v USA ?
moc bych se nedivil , kdyby se diesly v USA přestaly prodávat úplně.
Mají tak levný benzín , že nafta moc nedává smysl.
Pro koncernové automobilky v americe by to znamenalo jen klid.
Avatar - Hittman
10. 3. 2016 12:54
Re: Michael Horn odchází....
Prchající myš z potápějící se bárky...
10. 3. 2016 11:45
Michael Horn odchází....
...proc se ani trochu nedivim? :-! Chapu jeho odchod. Nebude posledni top manazer....co odejde nez ten cirkus skonci. Reknete, skonci to jednou, vidte? :-!