Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfka GM: Nechybí nám žádná ze zavřených značek

David Bureš
Diskuze (55)
Následkem bankrotu GM v roce 2009 byla nucená reorganizace, v rámci které se koncern zbavil čtyř značek.

V roce 2010 se koncern General Motors zbavil čtyř značek: Saturnu, Saabu, Hummeru a Pontiacu. Aktuální šéfka GM Mary Barrová tvrdí, že koncernu ani jedna z těchto značek nechybí. Prohlásila to na nedávném kongresu Automotive News World.

Slova Barrové naznačují, že oživení některé z dřívějších značek se v blízké době nedočkáme. Na vozy s terénním vzhledem GM láká pomocí značky GMC, sportovní auta pak nabízí v rámci nabídky stávajících značek. Saturn se orientoval na výrobu levných aut, tuto pozici částečně převzal Chevrolet.

Konec Hummeru a Pontiacu se rozhodl využít konkurenční Fiat Chrysler Automobiles, který se zákazníkům těchto značek rozhodl nabídnout stejně orentované modely.

Dřívější klientely Hummeru FCA láká na vozy značky Jeep, jejíž nabídku se automobilka snaží rozšířit. Loni do portfolia přibylo malé SUV Renegade, hovoří se také o návratu velkého luxusního SUV Grand Wagoneer. Přechod k Jeepu navíc pro bývalé zákazníky Hummeru není taková změna – vždyť typickým znakem vozů obou značek je vedle terénního charakteru také maska chladiče se sedmi vertikálními otvory.

Pro bývalé zákazníky Pontiacu je tu zase v nabídce FCA značka Dodge. Ta se v současné době profiluje jako výrobce sportovně laděných automobilů, stejně jako kdysi Pontiac. V rámci této profilace se Dodge zbaví velkoprostorového modelu Grand Caravan (přeznačkovaný Chrysler Town & Country), který se do sportovně orientované nabídky nehodí.

Zatímco značku orientovanou na SUV si GM ponechalo v podobě GMC, sportovně laděnou značku koncern podle jeho představitelů nepotřebuje. Sportovní vozy místo toho nabízejí v rámci nabídky stávajících značek. Ostatně ani mnohé jiné koncerny nemají značky zaměřené výhradně na výkonné modely. GM navíc na zákazníky ukončených značek úplně nezapomněl, pravidelně jim připomíná příchod nových modelů a nabízí jim věrnostní nabídky, aby koncern neopustili.

Zatímco činnost amerických značek Saturn, Hummer a Pontiac GM ukončilo v průběhu roku 2010, švédská značka Saab byla tehdy prodána do rukou nizozemské firmy Spyker. Kvůli finančním problémům však byl Saab nucen zastavit výrobu. V roce 2012 automobilku koupila firma NEVS, která sice výrobu obnovila, posléze se ale Saab opět dostal do finančních problémů, které jej tíží dodnes.

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - praděda7
2. 2. 2015 16:04
Re: Paní Baar má krátkou paměť...
Slyšels někdy o affirmative action? Neslyšels, viď? To je diskriminační zákon protlačený nacistickými feministkami v USA, pomocí kterého se slepice jako zlatokopka Barrová, na úkor schopných mužů, prokopaly do vysokých pozic. A to mě štve! Nazdar!
Avatar - ladsla
2. 2. 2015 15:35
Re: Paní Baar má krátkou paměť...
na takovou snůšku nesmyslů nemá smysl reagovat
Avatar - praděda7
2. 2. 2015 14:24
Re: Paní Baar má krátkou paměť...
Sorry, ale wiki nemá žádnou kredibilitu. Samozřejmě, že si to tam může slepice nahrát sama. Na wiki má přístup každý. Zkušeností bude asi mít coby zlatokopka hodně. Nevím ale kolik z nich bude mít co do činění s auty.
Avatar - ladsla
2. 2. 2015 13:56
Re: Paní Baar má krátkou paměť...
zachytils že ten odkaz je z wiki = s největší pravděpodobností si to tam teta sama nenahrála ?
i kdyby to bylo jak píšeš tj ne vše ve svém CV má ( o čemž ale nemá smysl se ani bavit ), tak myslím že zkušenosti z automotivu má a docela dost dobře ví co říká. na rozdíl od mnohých zdejších přispěvatelů.
Avatar - praděda7
2. 2. 2015 09:50
Re: Paní Baar má krátkou paměť...
Opakuješ se. Co tlak?