Šéfka GM: Nechybí nám žádná ze zavřených značek
V roce 2010 se koncern General Motors zbavil čtyř značek: Saturnu, Saabu, Hummeru a Pontiacu. Aktuální šéfka GM Mary Barrová tvrdí, že koncernu ani jedna z těchto značek nechybí. Prohlásila to na nedávném kongresu Automotive News World.
Slova Barrové naznačují, že oživení některé z dřívějších značek se v blízké době nedočkáme. Na vozy s terénním vzhledem GM láká pomocí značky GMC, sportovní auta pak nabízí v rámci nabídky stávajících značek. Saturn se orientoval na výrobu levných aut, tuto pozici částečně převzal Chevrolet.
Konec Hummeru a Pontiacu se rozhodl využít konkurenční Fiat Chrysler Automobiles, který se zákazníkům těchto značek rozhodl nabídnout stejně orentované modely.
Dřívější klientely Hummeru FCA láká na vozy značky Jeep, jejíž nabídku se automobilka snaží rozšířit. Loni do portfolia přibylo malé SUV Renegade, hovoří se také o návratu velkého luxusního SUV Grand Wagoneer. Přechod k Jeepu navíc pro bývalé zákazníky Hummeru není taková změna – vždyť typickým znakem vozů obou značek je vedle terénního charakteru také maska chladiče se sedmi vertikálními otvory.
Pro bývalé zákazníky Pontiacu je tu zase v nabídce FCA značka Dodge. Ta se v současné době profiluje jako výrobce sportovně laděných automobilů, stejně jako kdysi Pontiac. V rámci této profilace se Dodge zbaví velkoprostorového modelu Grand Caravan (přeznačkovaný Chrysler Town & Country), který se do sportovně orientované nabídky nehodí.
Zatímco značku orientovanou na SUV si GM ponechalo v podobě GMC, sportovně laděnou značku koncern podle jeho představitelů nepotřebuje. Sportovní vozy místo toho nabízejí v rámci nabídky stávajících značek. Ostatně ani mnohé jiné koncerny nemají značky zaměřené výhradně na výkonné modely. GM navíc na zákazníky ukončených značek úplně nezapomněl, pravidelně jim připomíná příchod nových modelů a nabízí jim věrnostní nabídky, aby koncern neopustili.
Zatímco činnost amerických značek Saturn, Hummer a Pontiac GM ukončilo v průběhu roku 2010, švédská značka Saab byla tehdy prodána do rukou nizozemské firmy Spyker. Kvůli finančním problémům však byl Saab nucen zastavit výrobu. V roce 2012 automobilku koupila firma NEVS, která sice výrobu obnovila, posléze se ale Saab opět dostal do finančních problémů, které jej tíží dodnes.