reklama


11.2. 2016 Jan Mička Jan Mička

Sherp: Tento offroad nic nezastaví. Stojí 1,56 milionu korun (+videa)

 

Rusko nás svými výtvory nikdy nepřestane překvapovat. Seznamte se s offroadem Sherp, který je nezmar v terénu a nezastaví jej ani jezero.

Pokud vás baví objevování nejšílenějších automobilových kreací, poohlédněte se do Ruska. A nemáme nyní na mysli schopnost místních zlatých ručiček svařit z čehokoliv cokoliv, ale především armádní techniku a terénní vozidla. Nedávno jsme si řekli něco o hrozivě vypadajícím automobilu Kat nebo GAZu 69 s osmiválcem Hemi, dnes to ale z našeho pohledu bude ještě o kousek zajímavější.

Seznamte se prosím s vozidlem Sherp, které má podle jeho tvůrců představovat vůz s bezkonkurenčními schopnostmi v terénu. Jeho vzhled je přinejmenším zvláštní a dominují mu kola o průměru 1,6 metru a šířce 600 milimetrů, ta jsou ale na celém automobilu tím nejdůležitějším. Pneumatiky se totiž starají nejenom o potřebnou trakci v terénu, ale fungují také jako lopatky, které vůz na vodě pohánějí podobně jako kolový parník, a zároveň jej drží nad hladinou. Důležitou roli přitom hraje také nízká hmotnost – Sherp váží jenom 1,3 tuny, což je rozhodně méně, než bychom čekali. Pravda – na velký komfort to uvnitř opravdu nevypadá.

Kompaktní karoserie (délka 3.400 mm, výška 2.300 mm, šířka 2.520 mm) je v terénu výhodou. Všechna kola ji totiž přesahují a vznikly tak nájezdové úhly větší než devadesát stupňů, ale také kvůli schopnosti překonávat překážky o výšce až jeden metr. Samotný motor přitom není nikterak ohromující – jde o naftovou patnáctistovku Kubota V1505-t o výkonu 33 kW, která spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou, dokáže Sherp rozjet na rychlost 45 km/h a spotřebuje 2-3 litry paliva na motohodinu. Vzhledem k nádrži o objemu 58 litrů a dalším čtyřem, které mohou být instalovány přímo v kolech (každá má objem 50 litrů), vůz dokáže zdolávat nejrůznější nástrahy terénu opravdu dlouho. Po každých padesáti motohodinách ale motor musí projít údržbou.

Výrobce vůz nabízí ve dvou provedeních, přičemž základní s označením Standard vychází na 65.000 dolarů (asi 1,56 milionu korun). Výbava zahrnuje soft top pro překrytí korby, speciální lak pokrytý odolnou polymerovou vrstvou, bezpečnostní pásy pro řidiče a spolujezdce, dvě baterie nebo ruční brzdu. Provedení Kung za 70.000 dolarů (asi 1,68 milionu korun) nabídne například variabilní interiér, a pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout po diodových světlometech (200 dolarů) nebo nezávislém topení (1.200 dolarů). S vozem se budete moci osobně setkat na 39. výstavě lovu a rybolovu v Moskvě, která bude probíhat od 24. do 28. února.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Jan Hamáček: ČSSD vždy stavěla na solidním programu, o hnutí ANO se to říct nedá Jan Hamáček: ČSSD vždy stavěla na solidním programu, o hnutí ANO se to říct nedá

ČSSD představila svou novou dlouhodobou vizi s názvem…

Pentagon doporučí Trumpovi zostření boje proti terorismu Pentagon doporučí Trumpovi zostření boje proti terorismu

Revize strategie boje s terorismem, kterou pro prezidenta…

Čína se stává zbrojařskou velmocí, export směřuje hlavně do Asie a Afriky Čína se stává zbrojařskou velmocí, export směřuje hlavně do Asie a Afriky

Čína se postupně stává nejen hospodářskou, ale také…

Ani Sobotka v čele MPO snížení cen mobilních dat nepřinese, varují ekonomové Ani Sobotka v čele MPO snížení cen mobilních dat nepřinese, varují ekonomové

Premiér Bohuslav Sobotka jako dočasný šéf ministerstva…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

 






 
Pohon všech kol: Jak jezdit, abychom systém 4x4 nezničili?

Pohon všech kol: Jak jezdit, abychom systém 4x4 nezničili?

Včera

Auta s pohonem všech kol se stále častěji stávají terčem kupujících nových, ale i ojetých vozidel. Ale jak už to bývá, není pohon všech kol jako všech kol. Jak jezdit, abyste mu příliš neubližovali?




Blesk.cz

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru dezinformace v zahraničním tisku

Moskva má nový web. Uvádí na pravou míru…

Ruské ministerstvo zahraničí na svém oficiálním webu otevřelo rubriku věnovanou uvádění „falešných zpráv“ o…

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli: Kvůli nekvalitnímu lepidlu má teď dívka plešku

Nejhorší prodloužení vlasů, jaké jste kdy viděli:…

Devatenáctileté studentce Holy Jane chtěla její maminka v dobré víře pomoci s jejími problémy s úzkostí a…

 

iSport.cz

Tottenham i Šachtar končí. Z Čechů slaví jen Brabec, Lyon dal sedm gólů

Tottenham i Šachtar končí. Z Čechů slaví jen Brabec,…

Ve 2. kole Evropské ligy končí týmy hned tří českých fotbalistů. Legia Varšava s Tomášem Necidem a Adamem…

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je lidská a umí se bavit

Sport Magazín o Koukalové: Proč ji Češi milují? Je…

Úsměv na tváři. Triumfy. Ale i lidskost, přirozenost. To všechno z ní dělá aktuálně nejslavnější českou…

 

Reflex.cz

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony imigrantů, špína, chudoba a vraždy

Slumy New Yorku na přelomu století: Miliony…

Mezi roky 1900 a 1914 prošlo newyorským imigračním centrem na Ellis Islandu každý den v průměru přes 5000 lidí.…

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si požádalo o registraci výrobků s jejím jménem

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si…

Podnikatelé v Číně jsou zjevně daleko hbitější a progresivnější, než jejich konkurenti ve světě. V posledních…

 
 
reklama