Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sherp: Tento offroad nic nezastaví. Stojí 1,56 milionu korun (+videa)

Jan Mička
Diskuze (19)
Rusko nás svými výtvory nikdy nepřestane překvapovat. Seznamte se s offroadem Sherp, který je nezmar v terénu a nezastaví jej ani jezero.

Pokud vás baví objevování nejšílenějších automobilových kreací, poohlédněte se do Ruska. A nemáme nyní na mysli schopnost místních zlatých ručiček svařit z čehokoliv cokoliv, ale především armádní techniku a terénní vozidla. Nedávno jsme si řekli něco o hrozivě vypadajícím automobilu Kat nebo GAZu 69 s osmiválcem Hemi, dnes to ale z našeho pohledu bude ještě o kousek zajímavější.

Seznamte se prosím s vozidlem Sherp, které má podle jeho tvůrců představovat vůz s bezkonkurenčními schopnostmi v terénu. Jeho vzhled je přinejmenším zvláštní a dominují mu kola o průměru 1,6 metru a šířce 600 milimetrů, ta jsou ale na celém automobilu tím nejdůležitějším. Pneumatiky se totiž starají nejenom o potřebnou trakci v terénu, ale fungují také jako lopatky, které vůz na vodě pohánějí podobně jako kolový parník, a zároveň jej drží nad hladinou. Důležitou roli přitom hraje také nízká hmotnost – Sherp váží jenom 1,3 tuny, což je rozhodně méně, než bychom čekali. Pravda – na velký komfort to uvnitř opravdu nevypadá.

Kompaktní karoserie (délka 3.400 mm, výška 2.300 mm, šířka 2.520 mm) je v terénu výhodou. Všechna kola ji totiž přesahují a vznikly tak nájezdové úhly větší než devadesát stupňů, ale také kvůli schopnosti překonávat překážky o výšce až jeden metr. Samotný motor přitom není nikterak ohromující – jde o naftovou patnáctistovku Kubota V1505-t o výkonu 33 kW, která spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou, dokáže Sherp rozjet na rychlost 45 km/h a spotřebuje 2-3 litry paliva na motohodinu. Vzhledem k nádrži o objemu 58 litrů a dalším čtyřem, které mohou být instalovány přímo v kolech (každá má objem 50 litrů), vůz dokáže zdolávat nejrůznější nástrahy terénu opravdu dlouho. Po každých padesáti motohodinách ale motor musí projít údržbou.

Výrobce vůz nabízí ve dvou provedeních, přičemž základní s označením Standard vychází na 65.000 dolarů (asi 1,56 milionu korun). Výbava zahrnuje soft top pro překrytí korby, speciální lak pokrytý odolnou polymerovou vrstvou, bezpečnostní pásy pro řidiče a spolujezdce, dvě baterie nebo ruční brzdu. Provedení Kung za 70.000 dolarů (asi 1,68 milionu korun) nabídne například variabilní interiér, a pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout po diodových světlometech (200 dolarů) nebo nezávislém topení (1.200 dolarů). S vozem se budete moci osobně setkat na 39. výstavě lovu a rybolovu v Moskvě, která bude probíhat od 24. do 28. února.

Jan Mička
Diskuze (19)
Avatar - rohYpnol
13. 2. 2016 11:54
Re: Tohle zvládne...
Já věděl že se zase chytneš >:D >:-[]
Avatar - cechblog
13. 2. 2016 00:10
Re: super masinka
rozumbrado a máte nějaké informace, že se tyto šroty vyrábí, můžete zkusit google nebo yandex, ani slechu, ani vidu
12. 2. 2016 11:15
Re: super masinka
Máte nejaké informácie o tom, že by takéto stroje bez výnimky skončili pri prototype? Alebo len zasa blábolíte?
12. 2. 2016 10:02
parádne autíčko :)
v technických parametroch pri kúpe si vystačí asi len s jedným údajom - akú hrúbku stromu to už nezvalí .. >:D
ale inak :yes: klobúk dole..
akurát škoda tej prírody čo s tým zničili..
12. 2. 2016 07:59
No...
...za 1,6 mega je to peknej kus auta >:D A dost mozna i nejhezci ruske auto soucasnosti :-)