11.2. 2016 Jan Mička Jan Mička

Sherp: Tento offroad nic nezastaví. Stojí 1,56 milionu korun (+videa)

 

Rusko nás svými výtvory nikdy nepřestane překvapovat. Seznamte se s offroadem Sherp, který je nezmar v terénu a nezastaví jej ani jezero.

Pokud vás baví objevování nejšílenějších automobilových kreací, poohlédněte se do Ruska. A nemáme nyní na mysli schopnost místních zlatých ručiček svařit z čehokoliv cokoliv, ale především armádní techniku a terénní vozidla. Nedávno jsme si řekli něco o hrozivě vypadajícím automobilu Kat nebo GAZu 69 s osmiválcem Hemi, dnes to ale z našeho pohledu bude ještě o kousek zajímavější.

Seznamte se prosím s vozidlem Sherp, které má podle jeho tvůrců představovat vůz s bezkonkurenčními schopnostmi v terénu. Jeho vzhled je přinejmenším zvláštní a dominují mu kola o průměru 1,6 metru a šířce 600 milimetrů, ta jsou ale na celém automobilu tím nejdůležitějším. Pneumatiky se totiž starají nejenom o potřebnou trakci v terénu, ale fungují také jako lopatky, které vůz na vodě pohánějí podobně jako kolový parník, a zároveň jej drží nad hladinou. Důležitou roli přitom hraje také nízká hmotnost – Sherp váží jenom 1,3 tuny, což je rozhodně méně, než bychom čekali. Pravda – na velký komfort to uvnitř opravdu nevypadá.

Kompaktní karoserie (délka 3.400 mm, výška 2.300 mm, šířka 2.520 mm) je v terénu výhodou. Všechna kola ji totiž přesahují a vznikly tak nájezdové úhly větší než devadesát stupňů, ale také kvůli schopnosti překonávat překážky o výšce až jeden metr. Samotný motor přitom není nikterak ohromující – jde o naftovou patnáctistovku Kubota V1505-t o výkonu 33 kW, která spolupracuje s manuální pětistupňovou převodovkou, dokáže Sherp rozjet na rychlost 45 km/h a spotřebuje 2-3 litry paliva na motohodinu. Vzhledem k nádrži o objemu 58 litrů a dalším čtyřem, které mohou být instalovány přímo v kolech (každá má objem 50 litrů), vůz dokáže zdolávat nejrůznější nástrahy terénu opravdu dlouho. Po každých padesáti motohodinách ale motor musí projít údržbou.

Výrobce vůz nabízí ve dvou provedeních, přičemž základní s označením Standard vychází na 65.000 dolarů (asi 1,56 milionu korun). Výbava zahrnuje soft top pro překrytí korby, speciální lak pokrytý odolnou polymerovou vrstvou, bezpečnostní pásy pro řidiče a spolujezdce, dvě baterie nebo ruční brzdu. Provedení Kung za 70.000 dolarů (asi 1,68 milionu korun) nabídne například variabilní interiér, a pokud by vám to bylo málo, můžete sáhnout po diodových světlometech (200 dolarů) nebo nezávislém topení (1.200 dolarů). S vozem se budete moci osobně setkat na 39. výstavě lovu a rybolovu v Moskvě, která bude probíhat od 24. do 28. února.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku Tykačovy Chvaletice se vrátily k zisku

Hnědouhelný energetický zdroj u Pardubic loni změnil…

Zárodky pro krize vznikají v nejlepší době, říká člen rady ČNB Marek Mora Zárodky pro krize vznikají v nejlepší době, říká člen rady ČNB Marek Mora

Napjatý trh práce a ceny realit jsou v současnosti dvěma…

Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S Mercedes-Benz NAFA: Koncept malého auta z osmdesátých let, s komfortem třídy S

Německá automobilka Mercedes-Benz představila v roce 1981…

Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání Čtvrtletní zisk majitele Googlu výrazně překonal očekávání

Americká společnost Alphabet, která je majitelem Googlu,…

 

Štítky SUV Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 





 
Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Praskající podlaha BMW řady 3 E46: Fáma, nebo realita?

Dnes 08:00

BMW řady 3 E46 vyrobených do roku 2000 se týkal problém s vytrháváním šroubů zadní nápravnice. Jak se ale zdá, tato závada může přetrvávat i u novějších aut.




Blesk.cz

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a přijdou mlhy

Po bouřkách nastupuje ochlazení. V úterý sprchne a…

Na třicítky, které panovaly o víkendu, můžeme na pár dalších dnů zřejmě zapomenout. Po pondělním přechodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Plekanec zářil, Boston musí do duelu o všechno. Washington dokonal obrat

Plekanec zářil, Boston musí do duelu o všechno.…

SOUHRN | Tomáš Plekanec se v prvním kole play off NHL gólem a asistencí podílel na výhře hokejistů Toronta 3:1…

 

Reflex.cz

Půl roku po volbách nemáme vládu s důvěrou. Ještě pár měsíců nebude a nikomu to nevadí. Proč je to špatně?

Půl roku po volbách nemáme vládu s důvěrou. Ještě…

Od voleb do Poslanecké sněmovny již uplynulo šest měsíců a Česká republika stále nemá vládu s důvěrou. I přes…

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb kdy už tam budeme?

Příručka moderního fotra: Cestování s dítětem aneb…

Původně jsem měl v plánu napsat rozsáhlý článek, který by mapoval příčiny toho, proč rodiče malých dětí nikdy…