Škoda chce prodávat auta v Jižní Koreji. Už od příštího roku!
V Jižní Koreji to mají zahraniční výrobci automobilů hodně těžké, dominují ti dva domácí, Hyundai s Kiou. Nicméně okřídlený šíp tam nová auta prodávat chce. Hlavním tahákem má být nové větší SUV Kodiaq , které se ve světové premiéře představí zanedlouho v Paříži, ale my jeho podobu už samozřejmě známe. Důležitý je i tamní odbyt vozů s přeplňovanými naftovými motory, který tvoří celou polovinu!
Tím se Jižní Korea značně liší od Číny, kde Škoda spolupracuje se SAIC. Říše středu se pro ni stala nejvýznamnějším globálním trhem, čtvrtina celkového objemu produkce míří právě tam, jedná se pochopitelně o výrobu lokální.
Koncern Volkswagen si navíc chce vylepšit pošramocenou pověst, kterou si přivodil aférou Dieselgate. Podvody s emisním měřením se pochopitelně netýkaly jen zemí EU a USA. Jihokorejské úřady „odměnily“ koncern pokutou 17,8 miliardy wonů (přes 386 milionů korun) a v červenci letošního roku v reakci na tento skandál pozastavily prodej osmdesátky modelů značek VW, Audi a Bentley.
Naší největší automobilky se to zatím netýkalo. Mimochodem, aféra na její celkový odbyt neměla vůbec žádný vliv. Za prvních osm měsíců letopočtu 2016 dodala svým zákazníkům po celém světě 733.700 nových vozů, o 5,1 % více než ve stejném období loňského roku.
Škoda chce rozšířit svou globální strategii. „S Kodiaqem vyrážíme novým směrem a odkrýváme nové trhy,“ řekl generální ředitel Bernhard Maier. Vstupy na jihokorejský a v úvodu zmíněný severoamerický trh jsou zatím podle oficiálního vyjádření zvažovány, ale jistě k nim v nejbližší době dojde. V případě asijské země by se tak mělo stát již v příštím roce, v případě USA se dosud spekulovalo o datech 2018 a 2019.