Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chce prodávat auta v Jižní Koreji. Už od příštího roku!

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Mladoboleslavská automobilka se pravděpodobně vrátí na severoamerický trh. Jenže nejenom západním směrem od nás míří její aktivity. Pokukuje i tím opačným...

V Jižní Koreji to mají zahraniční výrobci automobilů hodně těžké, dominují ti dva domácí, Hyundai s Kiou. Nicméně okřídlený šíp tam nová auta prodávat chce. Hlavním tahákem má být nové větší SUV Kodiaq , které se ve světové premiéře představí zanedlouho v Paříži, ale my jeho podobu už samozřejmě známe. Důležitý je i tamní odbyt vozů s přeplňovanými naftovými motory, který tvoří celou polovinu!

Tím se Jižní Korea značně liší od Číny, kde Škoda spolupracuje se SAIC. Říše středu se pro ni stala nejvýznamnějším globálním trhem, čtvrtina celkového objemu produkce míří právě tam, jedná se pochopitelně o výrobu lokální.

Koncern Volkswagen si navíc chce vylepšit pošramocenou pověst, kterou si přivodil aférou Dieselgate. Podvody s emisním měřením se pochopitelně netýkaly jen zemí EU a USA. Jihokorejské úřady „odměnily“ koncern pokutou 17,8 miliardy wonů (přes 386 milionů korun) a v červenci letošního roku v reakci na tento skandál pozastavily prodej osmdesátky modelů značek VW, Audi a Bentley.

Naší největší automobilky se to zatím netýkalo. Mimochodem, aféra na její celkový odbyt neměla vůbec žádný vliv. Za prvních osm měsíců letopočtu 2016 dodala svým zákazníkům po celém světě 733.700 nových vozů, o 5,1 % více než ve stejném období loňského roku.

Škoda chce rozšířit svou globální strategii. „S Kodiaqem vyrážíme novým směrem a odkrýváme nové trhy,“ řekl generální ředitel Bernhard Maier. Vstupy na jihokorejský a v úvodu zmíněný severoamerický trh jsou zatím podle oficiálního vyjádření zvažovány, ale jistě k nim v nejbližší době dojde. V případě asijské země by se tak mělo stát již v příštím roce, v případě USA se dosud spekulovalo o datech 2018 a 2019.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
28. 9. 2016 11:38
Re: to stihnou
A když se podíváš na EU 15 +EFTA tak rozdíl 0.2% v podílu na trhu není moc,s tím že Škoda ztrácí a Hyundai získává každý rok.Není pouze Německo,ale i GB,Francie,Rakousko....přece jen bohatší státy než my.
Na trhu Jížní Koree bude Škoda vidět 10x méně než Hyundai v německu (a za to by byla ještě moc ráda).
28. 9. 2016 07:50
Re: to stihnou
No se vší úctou. třeba v německu Hyundai nějaké extra prodejní úspěchy nemá a na silniciích moc vidět není.
27. 9. 2016 21:34
Re: to stihnou
Ono je to spíše tak že v Evropě na domácí půdě Škodovky dokáže Hyundai samotný Škodě konkurovat (zvláště v té západní bohatší části).
Takže na domácí půdě korejských automobilek nemá Škoda moc co nabídnout navíc. :-!
27. 9. 2016 20:17
Re: to stihnou
Celkem logicky když korejcům dokáže konkurovat v evropě. >:D
27. 9. 2016 17:41
Re: to stihnou
v koreji zadna