Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Electric a trolejbusy pro Itálii

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Do metropole italského ostrova Sardinie, Cagliari byly plzeňskou společnosti Škoda Electric dodány dva trolejbusy s pomocným bezemisním bateriovým pohonem.

Škoda Electric v rámci evropského projektu ZeEUS ve spolupráci s polským výrobcem autobusů a tramvají Solaris Bus & Coach připravila dvojici trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem pro Cagliari.

Ve službách dopravního podniku metropole italského ostrova Sardinie již slouží devět tramvají Elektra ze Škody Transportation a šestnáct trolejbusů ze Škody Electric.

Nová vozidla jsou nízkopodlažní trolejbusy 26 Tt s pomocným bezemisním bateriovým pohonem. Ten jím umožní obsloužit i části trati bez trolejového vedení, protože mají být nasazena na lince spojující město s pobřežím.

Trolejbusy Škoda 26 Tr jsou dvounápravová vozidla s celkovou délkou 12.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3450 mm, k jejichž pohonu slouží elektromotor o výkonu 160 kW. Maximální rychlost těchto trolejbusů s kapacitou až 102 cestujících je 65 km/h.

Komfort cestujících zvyšuje plná nízkopodlažnost vozidla a širší uličky mezi sedadly. Pohodlí při jízdě trolejbusem má zlepšovat i výkonný systém vytápění, klimatizace celého interiéru vozidla, přehledný audiovizuální informační systém a vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.

O místo v projektu ZeEUS, který zastřešuje testování ekologických vozidel v rámci reálného provozu ve vybraných evropských městech, se ucházelo celkem 41 evropských měst. Volba padla na Barcelonu, Londýn, Stockholm, Glasgow, Münster, Bonn, Cagliari a také Plzeň, kde v rámci projektu jezdí i škodovácké elektrobusy.

Projektu se účastní přes 40 partnerských organizací z okruhu provozovatelů MHD, výrobců a dodavatelů energie, výzkumných organizací či univerzit a samozřejmě výrobců technologií spojených s elektromobilitou po celé Evropě.

Vozidla provozovaná v rámci projektu ZeEUS slouží k detailnímu otestování reálného provozu elektrobusů a obdobných vozidel jako jsou hybridní autobusy a trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem.

Z jejich nasazení do běžného linkového provozu jsou získávána důležitá data a parametry. Na základě jejích vyhodnocení mají být po uzavření projektu doporučena řešení v oblasti elektromobility pro veřejnou dopravu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)