Škoda Electric vyrobila 14.000. trolejbus

 

Plzeňská společnost Škoda Electric má na svém kontě již čtrnáct tisíc trolejbusů vyrobených za celou dobu své historie.

Škoda Electric je v současnosti největším evropským výrobcem těchto vozidel. Jubileum připadlo na trolejbus, který je součástí rekordního kontraktu na 125 vozidel do lotyšské Rigy.

Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric, v souvislosti s výrobou jubilejního trolejbusu uvedl, že v letošním roce se plzeňské firmě daří vyrábět okolo 30 vozidel měsíčně a na příští rok je plánována produkce dalších zhruba 230 trolejbusů.

Kořeny výroby trolejbusů sahají u plzeňské značky do roku 1936, kdy byl zkonstruován prototyp trolejbusu 1 Tr, který byl ještě téhož roku nasazen do provozu. O dva roky později byla realizována dodávka pěti trolejbusů 2 Tr pro Prahu a po ní následovaly další.

Montáž trolejbusů značky Škoda probíhala až do roku 1958 v Plzni-Doudlevcích, ale vládním nařízením byla výroba převedena do Ostrova nad Ohří. Důvodem se stala snaha o zavedení náhradní výroby a vytvoření alternativních pracovních míst v Ostrově jako náhradu za utlumenou důlní činnost v tomto regionu.

Jedním z nejslavnějších a ve své době zároveň nejrozšířenějším trolejbusem Škoda byl typ 9 Tr, jehož produkce se rozběhla v roce 1962. Ve výrobním programu se tento typ s průběžně prováděnými modernizačními úpravami udržel až do roku 1981. Převážná část z více než sedmi tisíc vozů mířila do zahraničí.

Nástupcem osvědčeného typu 9 Tr se stal model 14 Tr, jehož poslední zástupce opustil brány závodu až v roce 1999. Poprávka po velkokapacitním voze vedla ke konstrukci kloubových trolejbusů Škoda Sanos a typu 15 Tr, vyráběném až do roku 1998. Po roce 2000 se produkce trolejbusů vrátila do Plzně. České trolejbusy v současnosti jezdí ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a severní Americe.

Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů představila Škoda Electric také dva typy nových bateriových elektrobusů Škoda Perun a v posledních několika letech také hybridbus a vodíkový autobus. Společnost se zabývá konceptem ekologických vozidel dlouhodobě, do vývoje produktů dává firma několik let kolem 200 milionů Kč ročně.

Škoda Electric získala v posledních měsících řadu nových exportních zakázek na trolejbusy. V rámci konsorcia s polskou firmou Solaris získala Škodovka před několika týdny kontrakt na až 108 trolejbusů do Budapešti. Navíc letos už uspěla také v Bostonu v USA, kde uzavřela kontrakt na kompletní modernizaci 32 kloubových trolejbusů nebo v italské Bologni, kde se bude významným způsobem podílet na dodávce 49 kusů trolejbusů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
Zdroj: Škoda Electric

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Škoda Electric vyrobila 14.000. trolejbus







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…