Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To nejlepší ze škodováckého muzea: Favorit králem Nürburgringu

Ondřej Lilling
Diskuze (0)
Kromě rallye se Favorit objevoval i na závodních okruzích. A byl tak dobrý, že ve své třídě zvítězil i v závodě 24h Nürburgring.

Video se připravuje ...

Škoda Favorit se často objevovala i v různých automobilových závodech. Kromě účasti v rallye Favorit nechyběl ani na závodních tratích. Speciál nesl označení 136 L/H, někdy se můžeme setkat také s označením 1600 H. Jeho karoserie byla ve srovnání se sériovým předobrazem zásadně upravena pro co nejlepší aerodynamiku. Některé karosářské díly tvůrci vyrobili z plastů, jiné z hliníkových slitin. Auto bylo dodatečně vyztuženo a v interiéru nechyběl bezpečnostní rám, přesto se hmotnost podařilo stlačit na pouhých 720 kilogramů.

Pod kapotou se nacházel čtyřválec o objemu 1,6 litru s rozvodem OHC, který zpočátku disponoval dvěma dvojitými karburátory Weber 45 a produkoval výkon až 123 kW. Později karburátory nahradilo vstřikování benzínu, což přineslo zvýšení výkonu na 129 kW při 8000 ot./min. a točivý moment 175 Nm při 5500 ot./min. Šestistupňová manuální převodovka umožňovala v závislosti na zpřevodování vyvinout maximální rychlost až 240 km/h, naopak s lehčími převody se Favorit dokázal rozjet z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund.

Konstrukce podvozku byla v principu zachována, ale pochopitelně došlo na výměnu pružin i tlumičů, které odpovídaly závodnímu použití. Samozřejmostí byly kotoučové brzdy na všech kolech a závodní pneumatiky od firmy Good Year. Auto v roce 1992 odstartovalo v závodě 24h Nürburgring, kde posádka ve složení Kvaizar, Samohýl, Obermann zvítězila ve své kategorii. Celkově se Favorit umístil na 32. příčce z 260 vozů na startu. A bylo by to ještě lepší, kdyby v posledním kole nepraskl závěs zadního kola…

Ondřej Lilling
Diskuze (0)