Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Green E Line: Elektrokombi vyjedou do testovacího provozu ještě letos

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Koncept elektrického kombi pohání elektromotor o maximálním výkonu 85 kW.

Vedení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty ČVUT potvrdilo, že ještě letos bude v běžném silničním provozu testována flotila elektromobilů Octavia Green E Line.

O tomto plánu automobilka hovořila již loni na podzim, při světové premiéře této studie na pařížském autosalonu.

Během testování první Škody s čistě elektrickým pohonem chce automobilka zjistit, jak je elektromobil prakticky využitelný, jaká je jeho spolehlivost a bezpečnost. Během vývoje bude Škoda Auto spolupracovat s ostatními značkami koncernu Volkswagen, které mají k sériové výrobě elektromobilů blíže.

Například Audi začne první elektromobily prodávat v následujících dvou letech. Jako první vyjede na silnice elektrická A3 e-tron, následovat bude elektrický sporťák R8 e-tron. Prvním sériovým elektrickým Volkswagenem pak bude Golf blue-e-motion, který už německá automobilka pilně testuje. Jeho prodej má začít v roce 2013.

Elektromotor pohánějící Octavii Green E Line se nachází pod přední kapotou, kde nahradil konvenční spalovací motor. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu.

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 150 km.

Nabíjení trvá z běžné elektrické sítě s napětím 230 V zhruba osm hodin, je-li k dispozici napětí 400 V, zkrátí se doba nabíjení na polovinu.

Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem, objem zavazadlového prostoru však klesl z 605 l na 490 l.

Do střechy Octavie Green E Line je integrována fotovoltaická skleněná plocha, Škoda však neuvádí, jak automobil tento zdroj energie využívá. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny diodami, což má snížit spotřebu elektrické energie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
21. 5. 2011 12:18
Re: no snad
nejdriv cti a pak pis :-) ja mam solar na strese taky, ale vsechny ty panely maji svetle okraje, a duvod? no na ten snad prijdes sam, nebo ty snad mas ty solarni clanky oramovane necim tmavim? pak se koukni na tuhle Oktavku a schvane se zamer na oblast okolo tech solarnich cnalku a hlavne barvu a odstin te oblasti ;-)

aneb strecha te oktavk mela zustat bila a jedine co by bylo tmave, by byli ony solarni clanky ;-) je tam viditelne 84 clanku rozdelenych na 3 oddily a okolo tech 3 oddilu to proste meli bud nechat bile, nebo misto 84 clanku pouzit rovnou solarni folii potazenou po cele plose strechy a tim by dosahli stejneho designoveho efektu s pravdepodobne vetsim solarnim vykonem

a jetsli to stale nechapes tak si najdi na google slova jako "rám, orámování" a zaklady fyziky o barevnem pohlcovani a odrazeni svetla, tedy v tomto pripade slunecniho zareni :-!
20. 5. 2011 11:00
Světla
Doufám, že se budou dát sehnat alespoň ty zadní lampy ;-)
19. 5. 2011 15:45
Na nic
A stejně nakonec zjistí, že je to k ničemu, stejně tak jako R8 etron. Možná tak elektrické mini auto. Ale k čemu rodinné auto, které ujede jen 150 km!? A to ještě jen možná... ;-\
Avatar - T613
19. 5. 2011 10:51
Re: 1000000
holt kdo umí čumí.. kdo neumí, tak ...
Avatar - jenik1
19. 5. 2011 10:13
1000000
A jak je u Škody zvykem, auto bude stát milion :-)