Škoda Octavia Green E Line: Elektrokombi vyjedou do testovacího provozu ještě letos

Škoda Octavia Green E Line: Elektrokombi vyjedou do testovacího provozu ještě letos

 
 
19.5. 2011 ČTK

Koncept elektrického kombi pohání elektromotor o maximálním výkonu 85 kW.

Vedení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty ČVUT potvrdilo, že ještě letos bude v běžném silničním provozu testována flotila elektromobilů Octavia Green E Line.

O tomto plánu automobilka hovořila již loni na podzim, při světové premiéře této studie na pařížském autosalonu.

Během testování první Škody s čistě elektrickým pohonem chce automobilka zjistit, jak je elektromobil prakticky využitelný, jaká je jeho spolehlivost a bezpečnost. Během vývoje bude Škoda Auto spolupracovat s ostatními značkami koncernu Volkswagen, které mají k sériové výrobě elektromobilů blíže.

Například Audi začne první elektromobily prodávat v následujících dvou letech. Jako první vyjede na silnice elektrická A3 e-tron, následovat bude elektrický sporťák R8 e-tron. Prvním sériovým elektrickým Volkswagenem pak bude Golf blue-e-motion, který už německá automobilka pilně testuje. Jeho prodej má začít v roce 2013.

Elektromotor pohánějící Octavii Green E Line se nachází pod přední kapotou, kde nahradil konvenční spalovací motor. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu.

Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 150 km.

Nabíjení trvá z běžné elektrické sítě s napětím 230 V zhruba osm hodin, je-li k dispozici napětí 400 V, zkrátí se doba nabíjení na polovinu.

Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem, objem zavazadlového prostoru však klesl z 605 l na 490 l.

Do střechy Octavie Green E Line je integrována fotovoltaická skleněná plocha, Škoda však neuvádí, jak automobil tento zdroj energie využívá. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny diodami, což má snížit spotřebu elektrické energie.

Škoda Octavia Green E Line: První elektromobil značky Škoda

Jake.auto.cz: Škoda Octavia (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 






 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…