Škoda Octavia Green E Line: Elektrokombi vyjedou do testovacího provozu ještě letos
Vedení mladoboleslavské automobilky Škoda Auto na mezinárodním kongresu elektromobility dopravní fakulty ČVUT potvrdilo, že ještě letos bude v běžném silničním provozu testována flotila elektromobilů Octavia Green E Line.
O tomto plánu automobilka hovořila již loni na podzim, při světové premiéře této studie na pařížském autosalonu.
Během testování první Škody s čistě elektrickým pohonem chce automobilka zjistit, jak je elektromobil prakticky využitelný, jaká je jeho spolehlivost a bezpečnost. Během vývoje bude Škoda Auto spolupracovat s ostatními značkami koncernu Volkswagen, které mají k sériové výrobě elektromobilů blíže.
Například Audi začne první elektromobily prodávat v následujících dvou letech. Jako první vyjede na silnice elektrická A3 e-tron, následovat bude elektrický sporťák R8 e-tron. Prvním sériovým elektrickým Volkswagenem pak bude Golf blue-e-motion, který už německá automobilka pilně testuje. Jeho prodej má začít v roce 2013.
Elektromotor pohánějící Octavii Green E Line se nachází pod přední kapotou, kde nahradil konvenční spalovací motor. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu.
Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 150 km.
Nabíjení trvá z běžné elektrické sítě s napětím 230 V zhruba osm hodin, je-li k dispozici napětí 400 V, zkrátí se doba nabíjení na polovinu.
Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem, objem zavazadlového prostoru však klesl z 605 l na 490 l.
Do střechy Octavie Green E Line je integrována fotovoltaická skleněná plocha, Škoda však neuvádí, jak automobil tento zdroj energie využívá. V interiéru jsou běžné žárovky nahrazeny diodami, což má snížit spotřebu elektrické energie.