Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf blue-e-motion vyjíždí do zkušebního provozu

Diskuze (2)
Ve Wolfsburgu začíná testování prvních deseti elektromobilů VW Golf blue-e-motion.

Volkswagen zahájil ve Wolfsburgu, svém domovském městě, testovací provoz elektromobilu Golf blue-e-motion. Představitelé města převzali prvních 10 kusů, do konce roku bude celkem zprovozněnou 28 aut.

Jedním z využití elektrických Golfů budou propagační jízdy v rámci nabídky automobilového městečka Autostadt. Zájemci budou moci na zhruba desetikilometrové trati zdarma vyzkoušet řízení elektromobilu.

Prototyp je poháněn elektromotorem s výkonem 85 kW (115 k), který napájejí lithium-iontové články o kapacitě 26,5 kWh. Točivý moment vrcholí hodnotou 270 Nm, která je k dispozici prakticky okamžitě, automobil je schopen na jedno nabití ujet 150 km.

Akční rádius je tedy zatím stále omezený, maximální rychlost 140 km/h by přitom mohla bohatě stačit i pro současný dálniční provoz, v tomto režimu však bude dojezd podstatně nižší. Elektrický Golf se tak bude nejlépe cítit ve městě. Mimochodem, z 0 na 100 km|/h zrychlí za 11,8 s. Poháněna jsou stejně jako u běžných vozů se spalovacími motory přední kola.

Nevýhodou je umístění akumulátorů, jejichž část je v zavazadlovém prostoru. Tím se jeho objem zmenšil na 237 l. Zbytek najdeme pod zadním sedadlem a mezi předními ve středovém tunelu.

Pohonné ústrojí je naopak velmi kompaktní, motor, jednostupňová převodovka EQ 210 i diferenciál tvoří jeden celek, stejně jako vysokonapěťový měnič, převaděč proudu a dobíjecí modul. Golf tedy nepřišel o pětimístnou obsaditelnost. Váží ale o 205 kg více než verze BlueMotion TDI s DSG: 1545 kg. Jeho pneumatiky mají rozměr 205/55 R16.

Diskuze (2)