Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Green E Line: První elektromobil značky Škoda

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Mladoboleslavská automobilka si pro Paříž připravila koncept Octavia Green E Line. Jedná se o první čistě elektřinou poháněný vůz značky Škoda.

Základem pro studii Green E Line je Škoda Octavia Combi. Spalovací motor pod její kapotou nahradil elektromotor. Ten podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Maximální rychlost je omezena na 135 km/h. Dojezd na jedno nabití je okolo 140 km.

Baterie se skládá ze 180 jednotlivých lithium-iontových článků o průměru 150 mm a délce 650 mm. Akumulátor má kapacitu 26,5 kWh, jeho hmotnost činí zhruba 315 kg. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem.

Ukazatele v přístrojové desce informují o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i o zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému navíc zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě elektřinu spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.

Pohon elektrickou energií se projevuje také na vnějším vzhledu Škody Octavia Green E Line. Studie je nalakována v odstínu perlová bílá. Chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu. V ní se nachází panoramatické střešní okno s integrovanými fotovoltaickými články.

Už v průběhu roku 2011 plánuje Škoda vyslat na silnice testovací flotilu vozů Octavia Green E Line. Od tohoto praktického testu automobilka očekává doplňující poznatky pro další vývoj elektrického pohonu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Avatar - twistedTSD
30. 9. 2010 17:44
Re: Ha, Ha, Ha
ano, HTP mělo zejména zpočátku výroby problémy...a co? a jak to souvisí s elektromobilem?
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 15:27
Re: dojezd
Ale do města nepotřebuješ Octavii Combi
Avatar - igi2
30. 9. 2010 13:49
Re: dojezd
souhlas. Alespoň než se naučíme dělat lepší aku je to nejlepší z elektrických řešení.
Avatar - igi2
30. 9. 2010 13:45
Re: dojezd
Ta komedie na střeše bývá obvykle jen pro pohon klimy. Baterce by asi fakt moc nepomohla.
30. 9. 2010 11:09
Re: Ha, Ha, Ha
Clovece, ty musis trpet hodne velkymi mindraky >:D