Audi R8 e-tron: Pohled do vývojového oddělení

Audi R8 e-tron: Pohled do vývojového oddělení

 
 

Limitovaná série Audi R8 e-tron zavítá na silnice v druhé polovině roku 2012.

Audi seznamuje veřejnost s vývojem elektrického supersportu R8 e-tron. Ten se začne prodávat v druhé polovině příštího roku a stane se prvním sériovým Audi poháněným elektřinou. První předprodukční auta vznikají už nyní.

Převážně ruční výroba elektrického supersportu bude probíhat v továrně Neckarsulm, kde se vyrábí i sériová R8. Pro R8 e-tron je však v současné době stavěna samostatná linka, na níž budou pracovat vybraní dělníci, kteří jinak kompletují konvenční R8.

Podle slov vedení Audi je R8 e-tron důležité hlavně z hlediska vývoje dalších elektromobilů. Zkušenosti získané montáží elektrického supersportu se promítnou do výroby dalších elektrických modelů, které už vzniknou ve větších počtech.

Základ automobilu je totožný se standardní R8, tvoří jej hliníkový prostorový rám Audi Space Frame (ASF). Karoserie váží 210 kg, pohotovostní hmotnost elektromobilu má být blízká osmiválcovému R8 kupé, které váží 1.635 kg.

Díky tomu, že se karoserie shodují, budou základní prvky elektrického supersportu stavěny ve stejných prostorech jako konvenční R8. Až po lakování karoserie se R8 e-tron přesune na vlastní montážní linku. Montážní linka elektrického Audi R8 čítá čtyři stanoviště. Právě kvůli náročnosti takové výroby byli pro stavbu elektromobilu vybráni ti nejzkušenější dělníci. Ti museli být vyškoleni v manipulaci s vysokonapěťovými systémy.

Na prvním stanovišti budou do vozu vloženy kabely a izolační materiály. Poté bude namontován chladicí systém, topení a elektromotor. Na třetím stanovišti dojde na vestavění baterií, montáž interiéru a zbývajících prvků karoserie včetně dveří. Nakonec bude automobil naplněn potřebnými kapalinami a patřičně vyzkoušen. Do roku 2015 chce Audi v továrnách v Ingolstadtu a Neckarsulmu investovat 5 miliard eur. Většina z této částky bude použita na vývoj elektrických a hybridních systémů.

Audi oznámilo největší investiční plán v historii firmy

Vedení automobilky plánuje, že se Audi stane v roce 2020 lídrem mezi prémiovými značkami stavějícími elektromobily. O stejný titul však usilují také konkurenční Mercedes-Benz a BMW. V roce 2013 se R8 e-tron postaví jeho hlavní rival – Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell.

R8 e-tron v podobě, jak se představil v září 2009 ve Frankfurtu, disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 sekundy s nejvyšší rychlostí 200 km/h.

Audi nabídne zákazníkům sportovní elektromobil v roce 2012, výrobu zajistí závod Neckarsulm

Jake.auto.cz: Audi R8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT! Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT!

Pohon zadních kol u Audi R8 z okruhů dostane i na…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…