Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi

Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
Audi A3 Sportback
10 Fotogalerie
Diskuze (5)

Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se sportovním kupé na bázi R8, ještě před ním ale na silnice vyjede elektrická A3.

V Ingolstadtu chystají první elektromobil, který okusí podmínky reálného světa. Nebude jím elektro-kupé e-tron, to vyjede až v roce 2013, ale vůz na bázi Audi A3. Model s přívlastkem e-tron na sebe alespoň pro zatím bere podobu končící generace s karoserií Sportback.

Audi zvolilo čistě elektrické řešení, tím se A3 e-tron liší od studie A1 e-tron, která měla Wankelův motor k dobíjení akumulátorů za jízdy. Mimochodem, kromě toho Audi experimentuje s dalším řešením v podobě A5 e-tron quattro.

Zdrojem energie proto budou jen lithium-iontové baterie, uložené vzadu pod podlahou a ve středovém tunelu. Jejich 26,5 kWh vystačí k pohonu auta na 145 km. Baterie o 30 modulech váží 300 kg, hmotnost celého auta je 1592 kg

Dobíjení bude realizováno pomocí vysokonapěťové nabíječky (400 V) a potrvá 4 hodiny. V případě, že zájemce zvolí standardních 110 V nebo 230 V, protáhne se na 9 hodin.

Pod přední kapotou se zabydlí elektromotor. Jeho 100 kW a 270 Nm odpovídá hodnotám obvyklým u slabších turbodieselů. V případě A3 e-tron stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy, nejvyšší rychlost bude omezena na 145 km/h.

Elektrický pohon si samozřejmě vyžádá řadu změn – jmenujme například jinou klimatizační jednotku nebo úsporné provedení vyhřívání skel. Řidič elektromobil neomylně pozná podle pozměněného přístrojového štítu.

Vstoupit do diskuze (5)