Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi

Diskuze (5)

Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se sportovním kupé na bázi R8, ještě před ním ale na silnice vyjede elektrická A3.

V Ingolstadtu chystají první elektromobil, který okusí podmínky reálného světa. Nebude jím elektro-kupé e-tron, to vyjede až v roce 2013, ale vůz na bázi Audi A3. Model s přívlastkem e-tron na sebe alespoň pro zatím bere podobu končící generace s karoserií Sportback.

Audi zvolilo čistě elektrické řešení, tím se A3 e-tron liší od studie A1 e-tron, která měla Wankelův motor k dobíjení akumulátorů za jízdy. Mimochodem, kromě toho Audi experimentuje s dalším řešením v podobě A5 e-tron quattro.

Zdrojem energie proto budou jen lithium-iontové baterie, uložené vzadu pod podlahou a ve středovém tunelu. Jejich 26,5 kWh vystačí k pohonu auta na 145 km. Baterie o 30 modulech váží 300 kg, hmotnost celého auta je 1592 kg

Dobíjení bude realizováno pomocí vysokonapěťové nabíječky (400 V) a potrvá 4 hodiny. V případě, že zájemce zvolí standardních 110 V nebo 230 V, protáhne se na 9 hodin.

Pod přední kapotou se zabydlí elektromotor. Jeho 100 kW a 270 Nm odpovídá hodnotám obvyklým u slabších turbodieselů. V případě A3 e-tron stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy, nejvyšší rychlost bude omezena na 145 km/h.

Elektrický pohon si samozřejmě vyžádá řadu změn – jmenujme například jinou klimatizační jednotku nebo úsporné provedení vyhřívání skel. Řidič elektromobil neomylně pozná podle pozměněného přístrojového štítu.

Diskuze (5)
17. 4. 2011 22:37
Re: Asi takhle.
Na zimu bude bufik na naftu do kufru, jako příplatková výbava :-)
13. 4. 2011 11:51
Asi takhle.
Úsporná klimatizace, vyhřívání skel, topení, světla. A ráno k tomu v zimě přijdu odpojím od nabíječky, všechno zapnu vyjedu z garáže na ulici, na konci ulice mi dojde štáva, sousedi mi to pomohou zase zatlačit na dvorek, zavolám do práce že přijdu později, navrčím starého dobrého Focuse, který nemá žádné úsporné kraviny, za chvíli topí i okna , hraje, svítí a jedu spokojeně si vydělávat na svůj chléb vezdější. :-)
13. 4. 2011 11:19
Nádhera
Autíčko váží jenom jedenapůl tuny, vláčí s sebou pouhých 300kg baterek, se kterýma ujede až 145km, tedy pokud nepřijde v zimě mráz, pak to holt bude kapánek méně (třeba 80km, že). Rozjede se až na závratných 145km/h (BTW, v roce 1902 dosáhl elektromobil Baker Electric Torpedo rychlosti 125,5km/h, takže je tu slušný pokrok) a celé to může být Vaše za, aťsepicnu, 999900,- Kč. Jó, a ty baterky Vám vydrží určitě minimálně dva roky a nové dostanete za, bratru, 300000,- Kč. V Praze bude v brzku 9 nabíjecích stanic a to se vyplatí neb nabíjení bude zadara (tedy, dokud si tohle nekoupí víc blbů jak děvět). No, v jiných městech soráč, ale můžete si hodit prodlužku z vokna, né? Opravdu nechápu, kdo a proč by si tohle koupil. Nad tím by se ošklíbala i Káča Žakues!
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
12. 4. 2011 18:18
300 145 1592
300kg baterií, celková hmotnost 1592, dojezd 145km... Nevím, nevím, co by mě o tomto přesvědčilo. Ještě nás čeká dlouhá vývojová cesta ;-\
12. 4. 2011 15:58
pohoda jazz
vlastne pohoda A3 >:D

cekaj nas zajimave zitrky
[odkaz] baterie
[odkaz] solar
[odkaz] soalrni lod
[odkaz] umele kytky vyrabejici elektrinu
[odkaz] a zase solar