Audi A3 e-tron: První produkční elektro-Audi
Audi sice plánuje velký vstup do světa elektromobilů se sportovním kupé na bázi R8, ještě před ním ale na silnice vyjede elektrická A3.
V Ingolstadtu chystají první elektromobil, který okusí podmínky reálného světa. Nebude jím elektro-kupé e-tron, to vyjede až v roce 2013, ale vůz na bázi Audi A3. Model s přívlastkem e-tron na sebe alespoň pro zatím bere podobu končící generace s karoserií Sportback.
Audi zvolilo čistě elektrické řešení, tím se A3 e-tron liší od studie A1 e-tron, která měla Wankelův motor k dobíjení akumulátorů za jízdy. Mimochodem, kromě toho Audi experimentuje s dalším řešením v podobě A5 e-tron quattro.
Zdrojem energie proto budou jen lithium-iontové baterie, uložené vzadu pod podlahou a ve středovém tunelu. Jejich 26,5 kWh vystačí k pohonu auta na 145 km. Baterie o 30 modulech váží 300 kg, hmotnost celého auta je 1592 kg
Dobíjení bude realizováno pomocí vysokonapěťové nabíječky (400 V) a potrvá 4 hodiny. V případě, že zájemce zvolí standardních 110 V nebo 230 V, protáhne se na 9 hodin.
Pod přední kapotou se zabydlí elektromotor. Jeho 100 kW a 270 Nm odpovídá hodnotám obvyklým u slabších turbodieselů. V případě A3 e-tron stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy, nejvyšší rychlost bude omezena na 145 km/h.
Elektrický pohon si samozřejmě vyžádá řadu změn – jmenujme například jinou klimatizační jednotku nebo úsporné provedení vyhřívání skel. Řidič elektromobil neomylně pozná podle pozměněného přístrojového štítu.