Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti Fresh vs ix35 vs Sportage: Co koupit?

Diskuze (258)
Škoda Yeti Fresh představuje atraktivní nabídku. Jak si stojí ve srovnání s korejskými soupeři.

Akční model Fresh je novinkou v nabídce Škody Yeti. Levnější provedení Fresh I stojí od 428.900,- Kč, více vybavený Fresh II od 489.900,- Kč. Co za tyto peníze nabízí a jak si stojí ve srovnání s konkurencí?

Ke srovnání jsme vybrali dva největší soupeře – Kiu Sportage a Hyundai ix35.

Jako první volíme Yeti Fresh I v kombinaci s motorem 1,2 TSI a pohonem předních kol – tedy nejlevnější možnost v akční nabídce Škody. Výbava zahrnuje klimatizaci, rádio, ESP nebo litá kola.

Vše toto nabízí i Hyundai ix35 1,6 GDI Classic, jen je potřeba připlatit 30 tisíc za klimatizaci. Navíc má i elektrická zadní okna a okenní airbagy, zájemce o tyto položky v Yetim si musí připravit navíc 5 a 10 tisíc korun.

Kia Sportage ve výbavě Active Plus obsahuje vše jmenované. Vyjde však na 454.980,- Kč, je tedy relativně nejdražší.

Škoda Yeti Fresh, Hyundai ix35, Kia Sportage - srovnání cen a výbav
ModelŠkoda YetiHyundai ix35Kia Sportage
Motor1,2 TSI (77 kW)1,6 GDI (99 kW)1,6 GDI (99 kW)
VýbavaFresh IClassicActive Plus
Cena [Kč]428.900,-409.990,-454.980,-
Airbagy čelní, bočníSSS
Airbagy okenní10.000,-SS
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních oken5.000,-SS
ESPSSS
Klimatizace manuálníS30.000,-S
Kola z lehké slitiny225/50 R17215/70 R16215/70 R16
Rádio s CD/MP3SSS
Střešní ližinySSS
Výškově nastavitelné sedadlo řidičeSSS

K druhému srovnání jsme zvolili Yeti Fresh II a dvoulitrové turbodiesely s pohonem všech kol a výkonem kolem 100 kW (Yeti nabízí i 81 kW 4x4).

Stupeň Fresh II u Yetiho přidá dvouzónovou klimatizaci, tempomat, kůží potažený volant nebo přední mlhovky. Specialitou Yetiho je kolenní airbag, který nedokáže ani jeden z konkurentů nabídnout.

U ix35 složením a cenou nejlépe odpovídá verze Comfort. Kromě kolenního airbagu chybí i dvouzónová klimatizace (až do výbavy Style) a tempomat (příplatek 5 tisíc korun). Hyundai naopak standardně dodává Bluetooth hands-free. Odlišujícím znakem modelu ix35 je čalounění kombinací látka/umělá kůže.

Kia Sportage se Yeti Fresh II prakticky vyrovná ve stupni Comfort Plus. Proti mladoboleslavskému SUV opět chybí kolenní airbag a navíc je Bluetooth, ale také zadní parkovací senzory.

Škoda Yeti Fresh, Hyundai ix35, Kia Sportage - srovnání cen a výbav
ModelŠkoda YetiHyundai ix35Kia Sportage
Motor2,0 TDI 4x4 (103 kW)2,0 CRDI 4x4 (100 kW)2,0 CRDI 4x4 (100 kW)
VýbavaFresh IIComfortComfort Plus
Cena [Kč]650.900,-639.990,-669.980,-
Airbagy čelní, bočníSSS
Airbagy okenníSSS
Airbag pro řidiče kolenníS--
Bluetooth hands-free7.000,-SS
Čalounění látka/umělá kůže-S-
Centrální zamykání s DOSSS
El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátkaSSS
El. stahování předních okenSSS
El. stahování zadních oken5.000,-SS
ESPSSS
Klimatizace dvouzónováSod StyleS
Kola z lehké slitiny225/50 R17215/70 R16215/70 R16
Kůží potažený volantSSS
Přední mlhovkySSS
Rádio s CD/MP3SSS
Střešní ližinySSS
TempomatS9.000,-S
Vyhřívání čelního skla4.000,-SS
Výškově nastav. sedadlo řidičeSSS
Výškově nastav. sedadlo spolujezdceS--
Zadní parkovací senzory9.100,-od StyleS





Diskuze (258)
2. 6. 2011 19:53
Re: Porovnání motorů
Nikde nepíši,že auto (nebo cokoliv jiného může jet rychleji než na co má výkon.Tvrdím,že může jet pomaleji,ale také na tuto maximální rychlost nebude mít tolik vliv dlouhé stoupání,náklad,přívěs.Má totiž dostatečnou výkonovou rezervu.
Onen traktor samotný pojede 25km/h s vozem naloženým na stejnou hmotnost,jakou váží sám,jedeš zase 25km/h.Prostě samotný nevyužívá max výkonu,jen max otáček.To je přesně to co jsi psal k té vrtačce a že na limit s výkonem se dostaneš až zařízení zatížíš.
V případě ix35 a Sportage můžeš maximálkou valit stopání třeba i plně naložen a Yeti to samé stoupání a stejnou váhu už prostě nezvládne.Nic složitého.
Avatar - Katikakus
2. 6. 2011 06:57
Re: Porovnání motorů
Porad nechapes? V tvem pripade to vypada, ze nikdy ani nepochopis.Takovou snusku nesmyslu jako ty tu davno nikdo nevyprodukoval - dej si Ibalgin.
1. 6. 2011 21:39
Re: Porovnání motorů
Vzorec pro výpočet aerodynamického odporu je v automobilovém průmyslu standardně využíván. Vlastnosti auta jsou v něm definovány součinitelem aerodynamického odporu a čelní plochou. Tyto dvě konstanty jsou samozřejmě vlastní pro každé auto. Valivé odpory jsem neuvažoval, jak jsem uvedl. Snažil jsem se naznačit to, že pro to aby mohlo jet auto nějakou rychlostí musí motor generovat určitý výkon, seberafinovanější převodovka nepomůže.

Tak to že diskuze zabrousila k traktorům když se bavíme o Yeti a sportage, za to já nemůžu. Možná že u Zetoru přišel ke slovu dřív omezovač (nebo už se nedal vydržet ten kravál) než motor došel na svůj limit. U osobních a nákladních aut ale limit přijde dřív než omezovač, nenajdeš osobní auto které nemůže jet víc jenom proto že zasáhl omezovač otáček motoru (jízda po rovině na nejvyšší převodový stupeň). Nemyslím tím elektronické omezení na 250 km/h
1. 6. 2011 21:21
Re: Porovnání motorů
A co ten traktor?Docela by mě zajímalo jak dokážeš zvýšit otáčky (motor má své max nemůžeš ho přetočit),když jsou převody nastavené více do pomala.
Tím se nemůžou točit kola rychleji než by jsi chtěl a tím ani nedosáhneš větší rychlosti.
Je tady ještě jedna věc.Udávaná max rychlost a pak skutečná (ne volný pád ;-) ) a ty se mohou dosti lišit a být u každého auta trochu jiné.
1. 6. 2011 19:46
Re: Porovnání motorů
zpřevoduj Fabii 1.2 HTP tak, aby jela 250 km/hod a dostaneš Nobelovu cenu >:D