Soud zamítl požadavek na zákaz některých vozů VW v Düsseldorfu
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Deutsche Umwelthilfe podle agentury Reuters v žalobě tvrdila, že Düsseldorf neoprávněně povolil pokračování provozu naftových vozů z koncernu Volkswagen, jejichž emise zůstaly nadměrné i po úpravě softwaru pro manipulaci s testy.
Podobným žalobám ze strany Deutsche Umwelthilfe čelí ještě devět dalších německých měst, a to Berlín, Frankfurt, Hamburk, Kolín nad Rýnem, Mohuč, Mnichov, Hannover, Stuttgart a Wiesbaden, napsala agentura DPA.
"Regulační úřady již tři roky selhávají. V Německu navzdory největšímu ekologickému skandálu v poválečném období podle našich informací nebyl odstaven ani jeden automobil a nebylo vyměřeno ani jedno euro na pokutách pro výrobce," uvedl šéf organizace Jürgen Resch.