Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Soutěž talentů MOL opět vyhráli čeští studenti

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Letošního 10. ročníku mezinárodní online studentské soutěže FRESHHH se zúčastnil rekordní počet 6.900 studentů z 53 zemí světa.

Plynárenská a ropná Skupina MOL již 10. rokem pořádala mezinárodní soutěž FRESHHH v níž hledá mladé talenty. Finále soutěže se letos poprvé konalo v České republice, přičemž domácí prostředí jednomu z českých týmů přineslo vítězství. Výherci se můžou těšit nejen na finanční odměnu ve výši 15.000 eur (405.000 korun), ale také na nabídku zaměstnání ve Skupině MOL.

Vítězný tým se skládal ze studentů CERGE-EI a ČVUT. Jeho členkou byla i jediná žena mezi všemi finalisty, Thuy Linh Do, kterou doplňovali Marek Rakowski a Jakub Kuba. „Bylo velmi důležité, že jsme tým složený z lidí s různým vzděláním i odborností a ukázalo se, že to byl klíč k našemu úspěchu,“ tvrdí Thuy Linh Do. Trio se shodlo na tom, že jim pomohlo i vzájemné přátelství a zkušenosti z dřívějších účastí v obdobných soutěžích.

„V dnešní době, kdy je v ropném a plynárenském sektoru nedostatek vzdělaných a kvalifikovaných pracovníků, nám tento program mladých talentů dává konkurenční výhodu oproti ostatním společnostem,” vysvětluje hlavní důvod pořádání takové soutěže Zdravka Demeter Bubalo, viceprezidentka Skupiny MOL pro lidské zdroje.

Českým účastníkům se v soutěži FRESHHH daří. Už loni soutěž vyhrál český tým, a to ve složení Filip Biznár, Jakub Kubiš a Petr Boros pocházejících z VŠE a ČVUT. Právě Kubiš se díky vítězství dočkal zaměstnání v české divizi MOLu, aktuálně pracuje na pozici asistenta generální ředitelky divize Kristíny Félové. Zdravka Demeter Bubalo úspěch českých týmů vysvětluje tím, že studenti ve střední Evropě stále mají hodně odborných znalostí, zatímco třeba studenti ze západní Evropy jsou lepší v sebeprezentaci a v komunikačních dovednostech.

Mezinárodní on-line studentská soutěž FRESHHH má několik kol. V průběhu prvního on-line herního kola studenti budovali virtuální ropnou společnost, kdy museli dělat řadu technických a strategických rozhodnutí. Tříčlenné týmy musely volit mezi různými výzkumnými a vývojovými projekty, hledat ložiska ropy, rozvíjet ropné rafinerie, ale také vhodně diverzifikovat své produkty a hledat nejlepší produktové portfolio, aby dosáhly zisku. Nejlepších 40 týmů pokračovalo v semifinálovém kole soutěže, kde plnilo úkoly zaměřené na maloobchodní činnost. Pět nejúspěšnějších týmů pak postoupilo do živého finále, které se konalo v Praze.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)