Nástupce Audi Q7 shodí 350 kg
Každé nové Audi z dohledné budoucnosti bude podle vedení automobilky lehčí než stávající generace daného modelu. Redukční dieta se týká i velkého SUV Q7, které má mezigeneračně shodit dokonce 350 kg. To je skoro 15 % pohotovostní hmotnosti aktuální Q7.
Německá automobilka chce snížit hmotnost svých nových modelů ještě rozsáhlejším používáním hliníku. Současná Q7 je vyrobena především z oceli, hliník tvoří pouze 6 % dílů karoserie. Tento lehký materiál je u Q7 použit ještě na zavěšení kol. Velké SUV z Ingolstadtu váží s třílitrovým turbodieselem 2.345 kg.
Nižší hmotnost bude samozřejmě znamenat snížení spotřeby paliva, zároveň ale přispěje k lepším jízdním vlastnostem a kratší brzdné dráze. Na druhou stranu mohou lehčí (a dražší) materiály zvýšit cenu nových aut.
Snižování hmotnosti svých nových modelů Audi zahájilo na letos představené sedmé generaci modelu A6. Ta díky pětině karoserie vyrobené z hliníkových slitin váží méně než předchozí A6.
Bezpečnostní schránka kolem interiéru aktuální A6 je vyrobena převážně z vysokopevnostních ocelí, hliníková slitina byla použita na blatníky, kapoty, dveře, ale i na vzpěry v motorovém prostoru, příčníky v oblasti nárazníku nebo příčné výztuhy v oblasti zavazadelníku.
Audi Q7 stojí na stejném základu jako první generace Porsche Cayenne a Volkswagenu Touareg.
Obě tato SUV se od loňského roku vyrábějí ve své druhé generaci. Hmotnost nového Cayenne se podařilo snížit až o 185 kg, Touareg podle konkrétní verze mezigeneračně shodil 203 až 222 kg, což je zhruba desetina hmotnosti tohoto vozu.
Audi Q7 se vyrábí od roku 2005, v roce 2009 vůz prošel lehkou modernizací, která upravila vzhled jeho přídě.