15.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong v Ženevě: Dva koncepty ukazující chystané modely

 

SsangYong chce v blízké době expandovat. Po Tivoli přijde jeho prodloužená verze, pracuje se i na novém středně velkém prémiovém SUV.

Pod křídly indické Mahindry nastává u SssangYongu proces zmrtvýchvstání. Od loňska automobilka v Evropě prodává malé SUV Tivoli a zároveň pracuje na další expanzi. Náznak dvou nových modelů uvidíme již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Blíže zahájení sériové výroby má model Tivoli XLV. Jedná se o dříve avizovanou prodlouženou verzi SUV Tivoli. Na ženevské autoshow uvidíme již sériovou podobu vozu, která bude vycházet z loňského konceptu XLV-Air. V prodeji by se prodloužené Tivoli mělo objevit v polovině roku.

Tivoli XLV si překvapivě zachová rozvor výchozího modelu dlouhý 2.600 mm, natažení bude otázkou prodloužené zádě v oblasti sloupku C. Zadní partie nabobtnají o 235 mm. To jednak pomůže vnitřnímu místu, jednak prostoru pro zavazadla. Zavazadelník Tivoli XLV nabídne objem 720 litrů, což je o výrazných 297 litrů více než ve standardním Tivoli. Novinka by podle dřívějších zpráv měla nabídnout až sedm míst, tuto informaci ale výrobce zatím nepotvrdil.

Nabídka agregátů by měla být převzata z Tivoli. Na německém trhu je toto malé SUV prodávané s benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a turbodieselem 1.6 e-XDi o výkonu 85 kW. Na výběr je manuál, nebo automat, případně pohon předních i všech kol.

Druhou ženevskou novinkou SsangYongu je koncept SIV-2, který automobilka označuje za středně velké prémiové SUV. Zveřejněné skici naznačují, že se bude jednat o evoluci konceptu SIV-1 z roku 2013, na což ostatně upomíná i název vozu. Do prodeje se tento model dostane v roce 2018.

Koncept bude poháněn přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou s přímým vstřikováním, kterou doplní elektromotor o výkonu 10 kW čerpající svoji sílu z lithium-iontových baterií s kapacitou 500 Wh. Skromná čísla elektrického pohonného systému dokazují, že se jedná pouze o mild hybrid. U takových aut spalovací motor funguje za všech podmínek a elektromotor mu pouze pomáhá v případě potřeby.

Základem SIV-2 je modulární platforma, která umožní odvodit od auta i elektrickou nebo plug-in hybridní verzi. To naznačuje, že SsangYong do budoucna počítá také s těmito pohony.

SsangYong v loňském roce po celém světě prodal 144.764 vozů, díky novým modelům však podle dřívějších plánů chce již v příštím roce překonat hranici 300.000 prodaných aut. Prodeje má táhnout hlavně Tivoli, které loni našlo 63.693 zákazníků. To je značný úspěch, protože automobilka měla za cíl prodat 35.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět Poslanci schválili novelu o zbraních, proti návrhu jich bylo jen devět

Majitelé legálně držených zbraní možná dostanou právo…

Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste Evropané si půjčují ostošest, objem půjček rekordně roste

Objem bankovních úvěrů pro domácnosti v eurozóně vzrostl…

Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák Komentář Lukáše Kovandy: Česku hrozí dvojitý absťák

Česká ekonomika trpí dvěma nebezpečnými závislostmi. O té…

ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh ČD Cargo může na rakouské koleje. Vidí tam perspektivní trh

Železniční společnost ČD Cargo dostala od rakouského…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 






 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky budou jezdit méně nebo vůbec

Jak pojede MHD v Praze přes léto? Některé linky…

V pražské MHD se o prázdninách prodlouží intervaly spojů a bude omezen provoz některých tramvajových a…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi zpátky do Zlína

Velký návrat! Lukáš Železník jde z Mladé Boleslavi…

Nečekaný comeback do Zlína! Účastník základní skupiny Evropské ligy dotáhl interesantní přestup, z Mladé…

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký bandita i odpůrce Ruska

Co (ne)víte o posilách Sparty a Slavie: Jednoruký…

Do české ligy se valí jedno zvučné jméno za druhým. Sparta jako první angažovala střelce Marka Janka a později…

 

Reflex.cz

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste největší šašek české politiky!“ vysmívali se mu na ulici

Babiš se setkal s realitou. „Melete h*vna! Jste…

Bývalý ministr financí, šéf hnutí ANO, velkouzenář, autor bestsellerů, lidumil, mediální magnát, distributor…

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…