15.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong v Ženevě: Dva koncepty ukazující chystané modely

 

SsangYong chce v blízké době expandovat. Po Tivoli přijde jeho prodloužená verze, pracuje se i na novém středně velkém prémiovém SUV.

Pod křídly indické Mahindry nastává u SssangYongu proces zmrtvýchvstání. Od loňska automobilka v Evropě prodává malé SUV Tivoli a zároveň pracuje na další expanzi. Náznak dvou nových modelů uvidíme již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Blíže zahájení sériové výroby má model Tivoli XLV. Jedná se o dříve avizovanou prodlouženou verzi SUV Tivoli. Na ženevské autoshow uvidíme již sériovou podobu vozu, která bude vycházet z loňského konceptu XLV-Air. V prodeji by se prodloužené Tivoli mělo objevit v polovině roku.

Tivoli XLV si překvapivě zachová rozvor výchozího modelu dlouhý 2.600 mm, natažení bude otázkou prodloužené zádě v oblasti sloupku C. Zadní partie nabobtnají o 235 mm. To jednak pomůže vnitřnímu místu, jednak prostoru pro zavazadla. Zavazadelník Tivoli XLV nabídne objem 720 litrů, což je o výrazných 297 litrů více než ve standardním Tivoli. Novinka by podle dřívějších zpráv měla nabídnout až sedm míst, tuto informaci ale výrobce zatím nepotvrdil.

Nabídka agregátů by měla být převzata z Tivoli. Na německém trhu je toto malé SUV prodávané s benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a turbodieselem 1.6 e-XDi o výkonu 85 kW. Na výběr je manuál, nebo automat, případně pohon předních i všech kol.

Druhou ženevskou novinkou SsangYongu je koncept SIV-2, který automobilka označuje za středně velké prémiové SUV. Zveřejněné skici naznačují, že se bude jednat o evoluci konceptu SIV-1 z roku 2013, na což ostatně upomíná i název vozu. Do prodeje se tento model dostane v roce 2018.

Koncept bude poháněn přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou s přímým vstřikováním, kterou doplní elektromotor o výkonu 10 kW čerpající svoji sílu z lithium-iontových baterií s kapacitou 500 Wh. Skromná čísla elektrického pohonného systému dokazují, že se jedná pouze o mild hybrid. U takových aut spalovací motor funguje za všech podmínek a elektromotor mu pouze pomáhá v případě potřeby.

Základem SIV-2 je modulární platforma, která umožní odvodit od auta i elektrickou nebo plug-in hybridní verzi. To naznačuje, že SsangYong do budoucna počítá také s těmito pohony.

SsangYong v loňském roce po celém světě prodal 144.764 vozů, díky novým modelům však podle dřívějších plánů chce již v příštím roce překonat hranici 300.000 prodaných aut. Prodeje má táhnout hlavně Tivoli, které loni našlo 63.693 zákazníků. To je značný úspěch, protože automobilka měla za cíl prodat 35.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…