Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SsangYong v Ženevě: Dva koncepty ukazující chystané modely

David Bureš
Diskuze (0)
SsangYong chce v blízké době expandovat. Po Tivoli přijde jeho prodloužená verze, pracuje se i na novém středně velkém prémiovém SUV.

Pod křídly indické Mahindry nastává u SssangYongu proces zmrtvýchvstání. Od loňska automobilka v Evropě prodává malé SUV Tivoli a zároveň pracuje na další expanzi. Náznak dvou nových modelů uvidíme již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Blíže zahájení sériové výroby má model Tivoli XLV. Jedná se o dříve avizovanou prodlouženou verzi SUV Tivoli. Na ženevské autoshow uvidíme již sériovou podobu vozu, která bude vycházet z loňského konceptu XLV-Air. V prodeji by se prodloužené Tivoli mělo objevit v polovině roku.

Tivoli XLV si překvapivě zachová rozvor výchozího modelu dlouhý 2.600 mm, natažení bude otázkou prodloužené zádě v oblasti sloupku C. Zadní partie nabobtnají o 235 mm. To jednak pomůže vnitřnímu místu, jednak prostoru pro zavazadla. Zavazadelník Tivoli XLV nabídne objem 720 litrů, což je o výrazných 297 litrů více než ve standardním Tivoli. Novinka by podle dřívějších zpráv měla nabídnout až sedm míst, tuto informaci ale výrobce zatím nepotvrdil.

Nabídka agregátů by měla být převzata z Tivoli. Na německém trhu je toto malé SUV prodávané s benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a turbodieselem 1.6 e-XDi o výkonu 85 kW. Na výběr je manuál, nebo automat, případně pohon předních i všech kol.

Druhou ženevskou novinkou SsangYongu je koncept SIV-2, který automobilka označuje za středně velké prémiové SUV. Zveřejněné skici naznačují, že se bude jednat o evoluci konceptu SIV-1 z roku 2013, na což ostatně upomíná i název vozu. Do prodeje se tento model dostane v roce 2018.

Koncept bude poháněn přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou s přímým vstřikováním, kterou doplní elektromotor o výkonu 10 kW čerpající svoji sílu z lithium-iontových baterií s kapacitou 500 Wh. Skromná čísla elektrického pohonného systému dokazují, že se jedná pouze o mild hybrid. U takových aut spalovací motor funguje za všech podmínek a elektromotor mu pouze pomáhá v případě potřeby.

Základem SIV-2 je modulární platforma, která umožní odvodit od auta i elektrickou nebo plug-in hybridní verzi. To naznačuje, že SsangYong do budoucna počítá také s těmito pohony.

SsangYong v loňském roce po celém světě prodal 144.764 vozů, díky novým modelům však podle dřívějších plánů chce již v příštím roce překonat hranici 300.000 prodaných aut. Prodeje má táhnout hlavně Tivoli, které loni našlo 63.693 zákazníků. To je značný úspěch, protože automobilka měla za cíl prodat 35.000 exemplářů.

David Bureš
Diskuze (0)