15.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong v Ženevě: Dva koncepty ukazující chystané modely

 

SsangYong chce v blízké době expandovat. Po Tivoli přijde jeho prodloužená verze, pracuje se i na novém středně velkém prémiovém SUV.

Pod křídly indické Mahindry nastává u SssangYongu proces zmrtvýchvstání. Od loňska automobilka v Evropě prodává malé SUV Tivoli a zároveň pracuje na další expanzi. Náznak dvou nových modelů uvidíme již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Blíže zahájení sériové výroby má model Tivoli XLV. Jedná se o dříve avizovanou prodlouženou verzi SUV Tivoli. Na ženevské autoshow uvidíme již sériovou podobu vozu, která bude vycházet z loňského konceptu XLV-Air. V prodeji by se prodloužené Tivoli mělo objevit v polovině roku.

Tivoli XLV si překvapivě zachová rozvor výchozího modelu dlouhý 2.600 mm, natažení bude otázkou prodloužené zádě v oblasti sloupku C. Zadní partie nabobtnají o 235 mm. To jednak pomůže vnitřnímu místu, jednak prostoru pro zavazadla. Zavazadelník Tivoli XLV nabídne objem 720 litrů, což je o výrazných 297 litrů více než ve standardním Tivoli. Novinka by podle dřívějších zpráv měla nabídnout až sedm míst, tuto informaci ale výrobce zatím nepotvrdil.

Nabídka agregátů by měla být převzata z Tivoli. Na německém trhu je toto malé SUV prodávané s benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a turbodieselem 1.6 e-XDi o výkonu 85 kW. Na výběr je manuál, nebo automat, případně pohon předních i všech kol.

Druhou ženevskou novinkou SsangYongu je koncept SIV-2, který automobilka označuje za středně velké prémiové SUV. Zveřejněné skici naznačují, že se bude jednat o evoluci konceptu SIV-1 z roku 2013, na což ostatně upomíná i název vozu. Do prodeje se tento model dostane v roce 2018.

Koncept bude poháněn přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou s přímým vstřikováním, kterou doplní elektromotor o výkonu 10 kW čerpající svoji sílu z lithium-iontových baterií s kapacitou 500 Wh. Skromná čísla elektrického pohonného systému dokazují, že se jedná pouze o mild hybrid. U takových aut spalovací motor funguje za všech podmínek a elektromotor mu pouze pomáhá v případě potřeby.

Základem SIV-2 je modulární platforma, která umožní odvodit od auta i elektrickou nebo plug-in hybridní verzi. To naznačuje, že SsangYong do budoucna počítá také s těmito pohony.

SsangYong v loňském roce po celém světě prodal 144.764 vozů, díky novým modelům však podle dřívějších plánů chce již v příštím roce překonat hranici 300.000 prodaných aut. Prodeje má táhnout hlavně Tivoli, které loni našlo 63.693 zákazníků. To je značný úspěch, protože automobilka měla za cíl prodat 35.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…