15.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

SsangYong v Ženevě: Dva koncepty ukazující chystané modely

 

SsangYong chce v blízké době expandovat. Po Tivoli přijde jeho prodloužená verze, pracuje se i na novém středně velkém prémiovém SUV.

Pod křídly indické Mahindry nastává u SssangYongu proces zmrtvýchvstání. Od loňska automobilka v Evropě prodává malé SUV Tivoli a zároveň pracuje na další expanzi. Náznak dvou nových modelů uvidíme již na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Blíže zahájení sériové výroby má model Tivoli XLV. Jedná se o dříve avizovanou prodlouženou verzi SUV Tivoli. Na ženevské autoshow uvidíme již sériovou podobu vozu, která bude vycházet z loňského konceptu XLV-Air. V prodeji by se prodloužené Tivoli mělo objevit v polovině roku.

Tivoli XLV si překvapivě zachová rozvor výchozího modelu dlouhý 2.600 mm, natažení bude otázkou prodloužené zádě v oblasti sloupku C. Zadní partie nabobtnají o 235 mm. To jednak pomůže vnitřnímu místu, jednak prostoru pro zavazadla. Zavazadelník Tivoli XLV nabídne objem 720 litrů, což je o výrazných 297 litrů více než ve standardním Tivoli. Novinka by podle dřívějších zpráv měla nabídnout až sedm míst, tuto informaci ale výrobce zatím nepotvrdil.

Nabídka agregátů by měla být převzata z Tivoli. Na německém trhu je toto malé SUV prodávané s benzinovým motorem 1.6 e-XGi s 94 kW a turbodieselem 1.6 e-XDi o výkonu 85 kW. Na výběr je manuál, nebo automat, případně pohon předních i všech kol.

Druhou ženevskou novinkou SsangYongu je koncept SIV-2, který automobilka označuje za středně velké prémiové SUV. Zveřejněné skici naznačují, že se bude jednat o evoluci konceptu SIV-1 z roku 2013, na což ostatně upomíná i název vozu. Do prodeje se tento model dostane v roce 2018.

Koncept bude poháněn přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou s přímým vstřikováním, kterou doplní elektromotor o výkonu 10 kW čerpající svoji sílu z lithium-iontových baterií s kapacitou 500 Wh. Skromná čísla elektrického pohonného systému dokazují, že se jedná pouze o mild hybrid. U takových aut spalovací motor funguje za všech podmínek a elektromotor mu pouze pomáhá v případě potřeby.

Základem SIV-2 je modulární platforma, která umožní odvodit od auta i elektrickou nebo plug-in hybridní verzi. To naznačuje, že SsangYong do budoucna počítá také s těmito pohony.

SsangYong v loňském roce po celém světě prodal 144.764 vozů, díky novým modelům však podle dřívějších plánů chce již v příštím roce překonat hranici 300.000 prodaných aut. Prodeje má táhnout hlavně Tivoli, které loni našlo 63.693 zákazníků. To je značný úspěch, protože automobilka měla za cíl prodat 35.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…