Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stáčení kilometrů je trestný čin, rozhodl o tom Nejvyšší soud

Jan Mička
Diskuze (50)
Stáčení kilometrů na tachometru by mělo být učiněno za dost. Nejvyšší soud jej totiž klasifikoval jako trestný čin.

S koupí automobilu v autobazaru se vždycky vystavujete riziku, že počet ujetých kilometrů nebude odpovídat skutečnosti. Bazary se snaží zákazníky nalákat na nejrůznější certifikace, které je mají přesvědčit, že orezlé vozy z druhé poloviny devadesátých let mají skutečně najeto méně než 100.000 kilometrů a že vnější stav karoserie odpovídá klasickému opotřebení.

Jenže přetáčení tachometrů k Česku zkrátka patří, ačkoliv by mu měla být v budoucnu učiněna přítrž. Nejvyšší soud jej totiž klasifikoval jako trestný čin v případě, že majiteli ojetého automobilu tímto vznikne škoda vyšší než 5.000 korun. Takové „omlazení“ se pak skutečně novému vlastníkovi nemile prodraží.

Nejvyšší soud takto stáčení kilometrů klasifikoval v souvislosti s loňským případem, který se udál na Zlínsku. Tehdy byl čtyřicetiletý muž odsouzen ročním vězením s odkladem 1,5 roku poté, co se snažil prodat Volkswagen Caravelle za 349.000 korun s tím, že má najeto pouze 171.000 kilometrů. Vůz však měl najeto dvakrát tolik, čímž si hříšník neprávem dopomohl k sumě okolo 150.000 korun.

Muž se tehdy proti rozsudku odvolal u Nejvyššího soudu s názorem, že stáčení kilometrů není trestný čin. Ten mu však nevyhověl a rok po incidentu rozhodl ke všeobecné radosti zájemců o ojetý automobil. Podvodníkovi ze Zlínska bychom tak vlastně mohli poděkovat…

Jan Mička
Diskuze (50)
Avatar - grifith
6. 7. 2014 21:43
Re: .
Jsi jen naprosto nuzný nicotný nýmand, moji rodinu si do huby brát nebudeš ty zasraný, * * !!!! Pokud neumíš diskutovat na úrovni, nemám pro tebe žádná jiná natož slušná slova. Takže ještě jednou a teprve něco uvidíš.
Avatar - grifith
4. 7. 2014 15:47
Re: Kdyby ojetiny u nás ...
Jasně, každej vyjel ze salonu, do dvou let naházel TSI motoru 360 tisíc kiláků na hrb a pak mu zkolabovaly rozvody. Tak řádně stočené o 300 klacků jde do autorizáku pro záruční opravu nebo nejmíň kulanci >:D :yes: Zcela běžná praxe...
A tu o Jeníčkovi a Mařence nám napíšeš ještě večer před spaním?
Avatar - RWD
4. 7. 2014 13:58
Kdyby ojetiny u nás ...
... náhle měly na tachometru reálně najeté km ... nezpůsobilo by to hromadnou smrt všem anti VW koncernistům? Co kdyby se ukázalo že ty slavné diskuzně ověřené závady TSI a TDI nenastávají v 60tis. ale v 360tis. :-)
3. 7. 2014 22:14
Absurdistán v praxi
kdo chce - hledá řešení, kdo nechce........ ten tu frčí v kilometrech.
A přitom, jak jednoduché by to bylo. V Německu moc nedochází k podvodům s tachometry. Píši moc ne - protože tamní rychle odkoukali, co zákazník na "východě" rád a tak v tom frčí taky. Ale pokud by zde nešel přihlásit automobil bez posledního protokolu z HU AU - tak by bylo vymalováno. Nemusí být platná - ale prostě poslední záznam - ten nascanovat a založit do databáze - na STK třeba. Při každé další kontrole na STK zápis o stavu kilometrů. Povinný zápis do centrální databáze při nájezdu určitého počtu kilometrů - třeba 150tisíc - či 200 tisíc. Nebo povinná STK při nájezdu 200tisíc kilometrů - bez ohledu na stáří vozu - dle toho, co nastane dříve..... atd. atd.
Jenže auta jsou skvělý byznys - ve kterém jedou i lidé z STK a úřadů - tak co si budeme......
Avatar - grifith
3. 7. 2014 21:25
Re: .
Stále dokazuješ, jak jsi nechápavý ;-) Ne, závist není vlastnost, kterou bych oplýval, ostatně závidět ti není co, i když si nepochybně myslíš opak...