4.2. 2016 Michal Fokt

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Automobily kategorie SUV se staly vloni leadery evropských prodejů, k zákazníkům jich zamířilo 3,2 milionu exemplářů.

Pro koho jsou SUV modely dobré především? Pro automobilky. Využijí techniku klasických vozů o kategorii menších se všemi jejich "výhodami" a postaví auto dražší, než srovnatelný klasický model. Tento trend dobrých zisků je třeba podporovat, proto se nyní z oficiálních zdrojů dočítáme, že se segment modelů SUV stal poprvé největším na evropském trhu, když se vloni prodalo 3,2 milionu sportovně-užitkových modelů a crossoverů.

Je to pochopitelně nesmysl, crossovery existují ve velikostní škále od Suzuki Jimny po Cadillac Escalade a nelze je sčítat, stejně tak nesčítáme mini, subkompaktní a kompaktní hatchbacky. Pravdou ovšem je, že jejich důležitost dramaticky roste a je možné, že časem své konvenční sourozence opravdu předstihnou. SUV modely šly prodejně meziročně o 24 procent a tržní podíl této "kategorie" činí 22,5 %, čímž trumfla o 0,5 % kompaktní modely.

Co se skladby týče, zatím vedou kompaktní SUV s 1,28 milionu prodaných aut, což představuje nárůst o 8 procent, už teď je ale jisté, že v roce 2016 to bude jinak. Malá SUV vyletěla nahoru meziročně o neuvěřitelných 38 % a s 1,202 miliony kusů jsou kompaktům na dosah. Ještě lépe se ale vedlo středním SUV, ta zaznamenala skok dokonce o 42 %, s počtem prodaných kusů kolem 470 tisíc ale nemohou menší sourozence ohrozit. Špatně se však nevede ani velkým SUV, zlepšila se o 27 % na 243 tisíc. Nejvíce z boomu crossoverů těží v Evropě Nissan, jenž zaparkoval vloni do našich garáží 376 tisíc aut (podíl na trhu 11,8 %), následovaný Renaultem, jenž si polepšil o 44 %. Třetí příčku drží Volkswagen.

Kompaktní a subkompaktní modely si jsou prodejně velmi blízko, nižší střední třída si drží 22procentní podíl a malá auta mají 20,6 %, přičemž rozdíl mezi nimi se nemění, obě třídy rostly o zhruba 6 %. Čtvrtým největším segmentem jsou MPV, což je také docela široká škála vozidel. Ten je s poklesem o 2 % mírně na ústupu, stejně jako velké a luxusní sedany, ty jsou však s 2,75 %, respektive 0,27 % jen okrajovou záležitostí.

Lépe se vloni vedlo i středním sedanům a minivozům, těm patří 9,05 a 8,79 procent trhu,což je nárůst o 13 a 8 %. A přestože se v Evropě prodá minimum sportovních aut (podíl 0,72 %), určitě udělá radost meziroční zlepšení o příjemných 18 %. Jen tak dál.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům Rekordní daňové příjmy Německa nahrávají i uprchlíkům

Německá vláda hodlá zvyšovat státní výdaje do roku 2021…

V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste V Praze vznikne další luxusní klinika, poptávka po nadstandardních službách roste

Poptávka po zdravotnictví za příplatek roste. Kliniky pro…

Jasné slovo Martina Čabana: Babišovy otočky Jasné slovo Martina Čabana: Babišovy otočky

Navenek Andrej Babiš vede kampaň jako víno. Vize, děti,…

Manažeři se bojí obchodní války mezi Německem a USA Manažeři se bojí obchodní války mezi Německem a USA

Nediplomatický jazyk amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 

Štítky Ekonomika Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Trh SUV už je největším segmentem v Evropě







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 






 
Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Volvo LCP 2000 (1983): Jak Volvo předběhlo dobu o tři desítky let

Dnes 18:59

Tříválcové turbodiesely na alternativní paliva, nízká hmotnost a vynikající aerodynamika. Ne, řeč není o současném voze, ale o studii Volva, která už spadá do veteránského věku...




Blesk.cz

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska to moc nenadchlo

Britové řekli, co udělají s Čechy po brexitu. Tuska…

Nový britský návrh na to, jak po brexitu zajistit práva občanů Evropské unie – tedy i Čechů – v Británii,…

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše doteky. Sony s Xperií Touch strčí do kapsy všechny asistenty

Obraz na stole či na zdi, který reaguje na vaše…

Sony postupně zavádí do prodeje svůj inovativní chytrý projektor Xperia Touch, a to i na evropském trhu. Je…

 

iSport.cz

Po čem touží Gudas a spol.? Hrát v seriálu, nebo se umět teleportovat

Po čem touží Gudas a spol.? Hrát v seriálu, nebo se…

Na vyhlášení ankety Zlatá hokejka přišel čas i na netradiční otázky. Reportérka iSport TV vyzpovídala hlavní…

Plzeň si piplá ohromného gólmana. Zkouší dorostence, co váží 115 kilo

Plzeň si piplá ohromného gólmana. Zkouší dorostence,…

Matyáš Šampalík. Že vám tohle jméno zatím nic neříká? V Plzni už o nadějném brankáři dobře vědí. Teprve…

 

Reflex.cz

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě můžete vyhrát

Nová aplikace vám ukáže krásná místa v ČR a ještě…

Každý metr, který vystoupáte na některou z hor v české krajině, vás přiblíží k výhře v nové soutěži!

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by konečně srovnat Českou poštu, která podvádí občany

Když je ministr Chovanec takový machr, měl by…

Předpokládám, že už to zažila většina lidí, kterým měl být někdy doručen balík. Jste doma, nikdo nezazvoní,…