4.2. 2016 Michal Fokt

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Automobily kategorie SUV se staly vloni leadery evropských prodejů, k zákazníkům jich zamířilo 3,2 milionu exemplářů.

Pro koho jsou SUV modely dobré především? Pro automobilky. Využijí techniku klasických vozů o kategorii menších se všemi jejich "výhodami" a postaví auto dražší, než srovnatelný klasický model. Tento trend dobrých zisků je třeba podporovat, proto se nyní z oficiálních zdrojů dočítáme, že se segment modelů SUV stal poprvé největším na evropském trhu, když se vloni prodalo 3,2 milionu sportovně-užitkových modelů a crossoverů.

Je to pochopitelně nesmysl, crossovery existují ve velikostní škále od Suzuki Jimny po Cadillac Escalade a nelze je sčítat, stejně tak nesčítáme mini, subkompaktní a kompaktní hatchbacky. Pravdou ovšem je, že jejich důležitost dramaticky roste a je možné, že časem své konvenční sourozence opravdu předstihnou. SUV modely šly prodejně meziročně o 24 procent a tržní podíl této "kategorie" činí 22,5 %, čímž trumfla o 0,5 % kompaktní modely.

Co se skladby týče, zatím vedou kompaktní SUV s 1,28 milionu prodaných aut, což představuje nárůst o 8 procent, už teď je ale jisté, že v roce 2016 to bude jinak. Malá SUV vyletěla nahoru meziročně o neuvěřitelných 38 % a s 1,202 miliony kusů jsou kompaktům na dosah. Ještě lépe se ale vedlo středním SUV, ta zaznamenala skok dokonce o 42 %, s počtem prodaných kusů kolem 470 tisíc ale nemohou menší sourozence ohrozit. Špatně se však nevede ani velkým SUV, zlepšila se o 27 % na 243 tisíc. Nejvíce z boomu crossoverů těží v Evropě Nissan, jenž zaparkoval vloni do našich garáží 376 tisíc aut (podíl na trhu 11,8 %), následovaný Renaultem, jenž si polepšil o 44 %. Třetí příčku drží Volkswagen.

Kompaktní a subkompaktní modely si jsou prodejně velmi blízko, nižší střední třída si drží 22procentní podíl a malá auta mají 20,6 %, přičemž rozdíl mezi nimi se nemění, obě třídy rostly o zhruba 6 %. Čtvrtým největším segmentem jsou MPV, což je také docela široká škála vozidel. Ten je s poklesem o 2 % mírně na ústupu, stejně jako velké a luxusní sedany, ty jsou však s 2,75 %, respektive 0,27 % jen okrajovou záležitostí.

Lépe se vloni vedlo i středním sedanům a minivozům, těm patří 9,05 a 8,79 procent trhu,což je nárůst o 13 a 8 %. A přestože se v Evropě prodá minimum sportovních aut (podíl 0,72 %), určitě udělá radost meziroční zlepšení o příjemných 18 %. Jen tak dál.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků

Spojené státy splnily svůj závazek přijmout deset tisíc…

Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone

Americký technologický gigant Apple příští týden…

Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno

Řidiči autobusů ve středních Čechách dostanou od září…

Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků,…

 

Štítky Ekonomika Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Trh SUV už je největším segmentem v Evropě






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka

Ačkoliv už je konec srpna, automobilky zatím s…

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

 




Související články
Škoda Kodiaq kupé potvrzena! A bude i městský crossover. Škoda Kodiaq kupé potvrzena! A bude i městský crossover.

Díky dohodě se otevřou dveře zcela novým modelům. Vedle…

Škoda na prodaném autě vydělá více než VW. Na Ferrari ale nemá... Škoda na prodaném autě vydělá více než VW. Na Ferrari ale nemá...

Nejvýdělečnějšími automobilovými značkami jsou ty…

 



 
Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Dnes 20:50

Krátkou kompilaci dopravních nehod zveřejnila slovenská Národná diaľničná spoločnosť. Nad některými případy zůstává rozum stát.




Blesk.cz

Příběhy z trosek: „Nemohl jsem najít dítě, pak jsem viděl tu nožičku.“

Příběhy z trosek: „Nemohl jsem najít dítě, pak jsem…

Vyhrabali se ze sutin a přežili. Teď vypráví své neuvěřitelné příběhy. Pro otce dvou dětí Giovacchina Murriho…

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je to jako otevření obuvi

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je…

Nejen ukrajinský, ale už také doněcký konzulát má mít nově sídlo v České republice. Pozvánku na slavnostní…

 

iSport.cz

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink komplikoval déšť

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink…

Příprava české fotbalové reprezentace na světovou kvalifikaci probíhá v obrovském časovém presu. Po pondělním…

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či zahraniční cesta

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či…

Během včerejší porážky v Plzni ještě vedl fotbalisty Slavie Dušan Uhrin, v neděli 11. září by měl při utkání v…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije voliče levnějším pivem?

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije…

Ministr financí Andrej Babiš tuto středu na koaliční radě opět navrhne snížení daně z přidané hodnoty na…

V Itálii hledají po zemětřesení viníky. V Česku se dál bláznivě staví v záplavovém území

V Itálii hledají po zemětřesení viníky. V Česku se…

Itálie řeší následky ničivého zemětřesení, u kterého zahynulo téměř 300 lidí. Jako obvykle už zaznělo „kdo za to…