4.2. 2016 Michal Fokt

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Trh SUV už je největším segmentem v Evropě

Automobily kategorie SUV se staly vloni leadery evropských prodejů, k zákazníkům jich zamířilo 3,2 milionu exemplářů.

Pro koho jsou SUV modely dobré především? Pro automobilky. Využijí techniku klasických vozů o kategorii menších se všemi jejich "výhodami" a postaví auto dražší, než srovnatelný klasický model. Tento trend dobrých zisků je třeba podporovat, proto se nyní z oficiálních zdrojů dočítáme, že se segment modelů SUV stal poprvé největším na evropském trhu, když se vloni prodalo 3,2 milionu sportovně-užitkových modelů a crossoverů.

Je to pochopitelně nesmysl, crossovery existují ve velikostní škále od Suzuki Jimny po Cadillac Escalade a nelze je sčítat, stejně tak nesčítáme mini, subkompaktní a kompaktní hatchbacky. Pravdou ovšem je, že jejich důležitost dramaticky roste a je možné, že časem své konvenční sourozence opravdu předstihnou. SUV modely šly prodejně meziročně o 24 procent a tržní podíl této "kategorie" činí 22,5 %, čímž trumfla o 0,5 % kompaktní modely.

Co se skladby týče, zatím vedou kompaktní SUV s 1,28 milionu prodaných aut, což představuje nárůst o 8 procent, už teď je ale jisté, že v roce 2016 to bude jinak. Malá SUV vyletěla nahoru meziročně o neuvěřitelných 38 % a s 1,202 miliony kusů jsou kompaktům na dosah. Ještě lépe se ale vedlo středním SUV, ta zaznamenala skok dokonce o 42 %, s počtem prodaných kusů kolem 470 tisíc ale nemohou menší sourozence ohrozit. Špatně se však nevede ani velkým SUV, zlepšila se o 27 % na 243 tisíc. Nejvíce z boomu crossoverů těží v Evropě Nissan, jenž zaparkoval vloni do našich garáží 376 tisíc aut (podíl na trhu 11,8 %), následovaný Renaultem, jenž si polepšil o 44 %. Třetí příčku drží Volkswagen.

Kompaktní a subkompaktní modely si jsou prodejně velmi blízko, nižší střední třída si drží 22procentní podíl a malá auta mají 20,6 %, přičemž rozdíl mezi nimi se nemění, obě třídy rostly o zhruba 6 %. Čtvrtým největším segmentem jsou MPV, což je také docela široká škála vozidel. Ten je s poklesem o 2 % mírně na ústupu, stejně jako velké a luxusní sedany, ty jsou však s 2,75 %, respektive 0,27 % jen okrajovou záležitostí.

Lépe se vloni vedlo i středním sedanům a minivozům, těm patří 9,05 a 8,79 procent trhu,což je nárůst o 13 a 8 %. A přestože se v Evropě prodá minimum sportovních aut (podíl 0,72 %), určitě udělá radost meziroční zlepšení o příjemných 18 %. Jen tak dál.

Spolupracujeme s TipCars.com
Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská dnes…

Dubaj za 71 miliard prodlouží své metro. Připravuje se na Expo Dubaj za 71 miliard prodlouží své metro. Připravuje se na Expo

Kontrakt na prodloužení městského systému metra v Dubaji…

Počet obětí útoku v Istanbulu vzrostl na 41, zraněných je 239 Počet obětí útoku v Istanbulu vzrostl na 41, zraněných je 239

Sebevražední atentátníci zabili v úterý večer na…

Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP

Soukromá ozařovací klinika Protonové centrum Praha…

 

Štítky Ekonomika Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Trh SUV už je největším segmentem v Evropě






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016 Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016

Uplynulý víkend patřil dalšímu ročníku festivalu…

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Škoda představila limitovanou edici Kofola určenou pro…

 



Autoslevy


Související články
Růst jenu v důsledku brexitu zasáhne zisky japonských automobilek Růst jenu v důsledku brexitu zasáhne zisky japonských automobilek

Nárůst kurzu japonského jenu v důsledku rozhodnutí…

Výrobce luxusních vozů Aston Martin loni prohloubil ztrátu Výrobce luxusních vozů Aston Martin loni prohloubil ztrátu

Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin loni…

 



 
Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Včera

Hatchbacky dnes patří mezi nejoblíbenější druhy karoserie. Zatímco na Západě už v sedmdesátých letech byly trendem, na Východě teprve nastupovaly.




Blesk.cz

Kamery zachytily teroristy před útokem. „Není proti nim obrany,“ bojí se expert

Kamery zachytily teroristy před útokem. „Není proti…

Sebevražední atentátníci zabili v úterý večer na Atatürkově letišti v Istanbulu 41 lidí a přes 239 dalších osob…

Po 10 letech svítá chudým šance na bydlení. Marksová se Šlechtovou končí válku

Po 10 letech svítá chudým šance na bydlení. Marksová…

Ministerstva práce a sociálních věcí a místního rozvoje zakopala válečné sekery. Alespoň prozatím. Po několika…

 

iSport.cz

Nabídka Plzně? Wow! Nechtěl jsem promrhat šanci, říká posila Hromada

Nabídka Plzně? Wow! Nechtěl jsem promrhat šanci,…

Jako šestnáctiletý vyrazil za zkušenou do Juventusu Turín, kde každý týden potkával Pavla Nedvěda. Teď se…

Schick o přestupu: Na Itálii bych si věřil. Konkurence je i ve Spartě

Schick o přestupu: Na Itálii bych si věřil.…

Osm ligových tref na hostování v Bohemians Praha a také za reprezentaci do 21 let udělalo divy. Kolem…

 

Reflex.cz

Babišovy koblihy v ohrožení nejsou, ale dárci ANO se musí zmenšit či rozmnožit

Babišovy koblihy v ohrožení nejsou, ale dárci ANO se…

Prázdné stranické pokladny a snaha podvázat bezedný měšec miliardáře Andreje Babiše a ředitelíčků jeho firem…

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do jednoho velkofilmu?

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do…

Roland Emmerich byl kdysi dávno braný jako král filmových megalomanů. Kde ostatním stačilo ohrožení města, on…