Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maruti Suzuki XA Alpha: Koncept SUV pro zlatou mládež

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
V Dillí představený koncept kompaktního SUV naznačuje podobu modelu, mířícího mezi Jimny a Grand Vitaru.

Indická značka Maruti Suzuki, dceřiná společnost japonské automobilky Suzuki, na přelomu prosince a ledna zveřejnila čtveřici výřezů, odhalujících detaily karoserie konceptu představeného tento týden na autosalonu v Dillí.

Původní spekulace o nástupci malého terénního modelu Jimny vyvrací samotná automobilka. Její zástupci uvádí, že sériový model, který má být od konceptu XA Alpha odvozen, se svou velikostí i zaměřením zařadí v nabídce Suzuki mezi modely Jimny a Grand Vitara. Cílovou skupinou zákazníků XA Alpha mají být především bohatí mladí Indové.

Koncept, který vývojový tým indické pobočky japonské automobilky postavil za 9 měsíců, stojí na platformě současné Suzuki Swift, má rozvor náprav 2,5 metru a 19palcová kola. Design karoserie dlouhé 4,0 m, široké 1,9 m a vysoké 1,5 m je dílem pětičlenného týmu návrhářů a má působit sebevědomě a neohroženě.

Výroba a prodej sériového modelu, vycházejícího z konceptu XA Alpha, se má údajně rozběhnout v roce 2014. Maruti Suzuki má toto kompaktní SUV na indickém trhu nabízet se zážehovým čtyřválcem 1,3 litru a k dispozici má být i prozatím blíže neurčený turbodiesel. Zákazníci mají mít také možnost volby mezi pohonem předních a všech čtyř kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
6. 1. 2012 19:40
Re: Na zlatou mládež to nevidím
Jde o to co si kdo představí pod pojmem zlatá mládež. Je to použito jen v nadpisu, přijde mi to takový ten haló styl co se na tento web dostává víc a víc.

Nevěřím že by si někdo v automobilce myslel že tohle auto si budou kupovat nejbohatší Indové. Prostě to má být trochu dražší auto pro mladé úspěšné Indy.
Avatar - Ham.
6. 1. 2012 19:16
Re: Na zlatou mládež to nevidím
Ač je Indie v průměru stále velmi chudá tak bohatá vrstva lidí v Indii je opravdu velmi bohatá (hodně Indů nejdeš v první stovce nejbohatší lidí planety) a tudíž zlatá mládež si tam může dovolit doslova cokoliv resp. daleko víc než zlatá mládež v EU nebo US, takže je celkem jasné, že těmito střepy jistě zaujmou běžné zákazníky, jen zpochybňuji, že by s tímto zaujali zrovna zlatou mládež.
6. 1. 2012 19:00
Re: Na zlatou mládež to nevidím
Tak jestli ti tohle přijde vhodné akorát indickým bezdomovcům, tak by mě zajímalo na jaký segment tamnějšího trhu bude podle tebe útočit tenhle krasavec? [odkaz]

Já si myslim že na tamnější trh je to OK
Avatar - Ham.
6. 1. 2012 16:04
Na zlatou mládež to nevidím
dobrý tak možná pro bezdomovce
Avatar - Fe
6. 1. 2012 13:10
...
no jednoducho FUJ! :no: :no: