Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maruti Suzuki Swift DZire: Nový svišť s batohem pro Indii

David Bureš
Diskuze (5)
Indičtí zákazníci se již brzy dočkají nové generace prodejně úspěšného kompaktního sedanu.

Maruti Suzuki India Ltd, dceřiná společnost japonské automobilky Suzuki, představuje novou generaci kompaktního sedanu Swift DZire, odvozeného od stejnojmenného hatchbacku. Indický výrobce bude chtít vozem navázat na úspěšného předchůdce, který patřil mezi nejprodávanější automobily v Indii.

Hlavní změny se oproti výchozímu Swiftu udály samozřejmě na zádi, vpředu se objevuje lehce upravená maska chladiče a modifikovaný nárazník.

Zadní sloupek má proti hatchbacku mírnější sklon. Design je samozřejmě subjektivní záležitost, proporce vozu lze ale přinejlepším označit za velice zvláštní, při pohledu z boku totiž DZire doslova vypadá jako hatchback s hrbem na zádi. Koncové světlomety se lehce podobají těm z modelu Kizashi.

Důvodem pro krátkou stupňovitou záď je fakt, že jsou v Indii daňově zvýhodněna auta kratší než čtyři metry. A tuto podmínku nové DZire splňuje, na délku měří 3.995 mm, proti předchůdci je tak o celých 165 mm kratší.

Následkem zkrácené zádě je nicméně menší zavazadelník, jehož objem je 316 litrů. Zavazadlový prostor předchozí generace měl přitom 440 litrů. Průzkum trhu ale podle Maruti Suzuki naznačil, že zákazníci tak objemný zavazadelník nevyžadují.

Samotný interiér automobilu by ale měl být prostornější, rozvor DZire je totiž tak jako u nového Swiftu o 40 mm delší proti minulému provedení, vůz je také o 5 mm širší. Vnitřek nyní navíc působí hodnotnějším dojmem.

Motory budou nabízeny dva. Zážehový čtyřválec 1,2 VVT s výkonem 64 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 114 Nm v 4000 min-1 bude možné kombinovat s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovým automatem.

Turbodiesel 1,3 DDiS z dílny Fiatu o výkonu 55 kW a točivém momentu 190 Nm bude spolupracovat výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ceny nového Swiftu DZire na indickém trhu budou zveřejněny na začátku února. S prodejem vozu v Evropě se nepočítá, nabízen však bude i v dalších vybraných asijských zemích.

David Bureš
Diskuze (5)
23. 1. 2012 18:11
Re: Humáč
kdyz se to prodava, proc to nedelat >:D to je to samy jako ta prodlouzena panamera ;-) velky trh si zada vlastni modely >:D ackoliv pro jine je to nestravitelne....
Avatar - Fe
23. 1. 2012 16:53
Re: ehm
presne :DD Takto by vyzerala Fabia sedan :-)
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2012 15:53
ehm
Zlatá Fabia sedan. >:-[]
23. 1. 2012 11:06
Re: Humáč
Souhlas, tahle kategorie malých sedanů je sice v Indii po miniautech nejrozšířenější, ale když to provnám s konkurencí - Honda City, VW Vento, Škoda Rapid i asi Fiat Linea, tak to jsou proti tomu překrásný auta. Ani Fiesta s kufrem nebo Hyundai Verna nejsou takhle zoufalé, Teď už udělat sedan z Mini... >:D
Avatar - R32
23. 1. 2012 09:12
Humáč
No teda hneď na ráno také obludárium, veď práve raňajkujem... 8-s Ešteže s tým neplánujú inváziu aj k nám.