Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Svezli jsme se Škodou Vision RS: Takto bude vypadat Scala!

Martin Machala
Diskuze (57)
Koncept Vision RS jsme si prohlédli v Paříži, teď jsme se ale i kousek svezli.

Hala v pražských Letňanech, pár známých škodováckých tváří a v rohu, připojen k nabíječce, čekal Vision RS. V Paříži jsem nebyl, mladoboleslavský koncept jsem tedy poprvé viděl až v hale na pražském výstavišti. A hned takhle při pohledu z dálky jsem musel dát pařížské výpravě za pravdu – to auto vypadá opravdu skvěle.

Navíc jsem se přímo od škodováckých designérů dozvěděl, že Vision RS má být „nejupřímnější“ showcar. Nechápavě jsem zamrkal a tak mi dovysvětlili, že ze škodováckých konceptů se Vision RS nejvíc blíží realitě. Tedy sériovému modelu Scala. Stačí si odmyslet pár karbonových, křišťálových a svítících detailů a máme před sebou nástupce rapidu.

Video se připravuje ...

Mimochodem, ty svítící detaily (maska chladiče, znak, pás v zrcátkách, nápis v pátých dveřích) jsou opravdu nesmírně působivé prvky, až jsem si říkal, že by se mi něco takového moc líbilo v sérii. Prohodil jsem to spíš jako vtip, designéři se však po sobě trošku zaskočeně podívali a že prý „budu možná brzo překvapen“. Tak jo, budu se těšit.

I uvnitř jde v podstatě o scalu, opakuje se historie z karoserie – škrtnete sem tam nějaké to konceptuální umění a díváte se minimálně na základní tvar přístrojovky sériové scaly. I ten rozměrný displej má zůstat, což asi nakonec není zase tak velké překvapení. A co jsem zaslechl od kolegy Jirky Baborského, který už maskovanou scalu řídil, vnitřek Visionu RS se budoucí škodovce velmi podobá. Na další dojmy Jirky Baborského z maskované scaly se můžete těšit už tuto středu. Zajezdil si nepřekvapivě o něco víc než já v Letňanech.

Jenom na elektřinu

Vision RS sice ve svých útrobách kombinuje zážehovou patnáctistovku TSI s výkonem 110 kW a elektromotor s dalšími 75 kW (systémový výkon činí 180 kW), po hale letňanského výstaviště jsme se však pohybovali výhradně neslyšně, na elektřinu. Vykružovat osmičky (tak si to přál fotograf) bych mohl hodně dlouho, dojezd na jedno nabití (do plna za dvě a půl hodiny) je sedmdesát kilometrů, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 s jsem si samozřejmě nevyzkoušel. Reakce na plyn však byly typicky elektricky bezprostřední, koncept navíc fungoval nečekaně dospěle, „dodělaně“. S několika koncepty jsem už měl možnost urazit pár metrů, Vision RS z nich působil jednoznačně nejrobustněji a nejkvalitněji.

Zatím to ale nevypadá, že by se podobně potichoučku měla pohybovat i sériová scala, ve Škodovce totiž s plug-in hybridy počítají až od octavie včetně a výš. A jak asi už dobře víte, vůbec prvním mladoboleslavským plug-in hybridem bude už příští rok faceliftovaný superb. Na alternativu však dojde i v případě scaly, k dispozici bude verze na CNG.

Za chvíli!

Nástupce rapidu vyjede na platformě MQB A0, kterou v současnosti využívá třeba VW Polo nebo Seat Ibiza. A dostane ji také příští fabia. Škodováci však hlásí, že platformu nejen vzhledem k větším rozměrům scaly výrazně upravili. Celkem logická věc, míry scaly sice zatím neznáme, Vision RS však na délku měří 4356 mm, čímž přerůstá i aktuální golf.

Scala se představí ještě letos, výroba pak odstartuje hned v lednu 2019.

Martin Machala
Diskuze (57)
Avatar - Zetti
25. 10. 2018 09:35
Re: PROBOHA!!!
ano, je vas hodne podle toho to tady vypada jak vypada
Avatar - Zetti
25. 10. 2018 09:35
Re: PROBOHA!!!
Tady je videt absolutni nepochopeni principu provozu EV. Po dalnici do Brna jsem nejel minimalne 10 let.
Opakuju ze nejsem priznivcem EV. EV je pro mne univerzalne nesmysl, ale urcite ne dojezdem z Prahy do Brna.

Typicky majitel spalovaku si mysli, ze musi v pondeli natankovat a jezdit do nedele. Typicky majitel EV si auto da vecer doma nebo v praci do zasuvky a rano to auto ze zasuvky vytahne a je mu jedno, jestli je baterie plna nebo nikoliv. Na benzinku chodi akorat curat nebo pro bagetu. Dokonce lionce prospiva, kdyz si udrzuje kapacitu mezi 30 a 80%. Jezdi si pak potichoucku za zlomek ceny za palivo.

To same plati na cestach. Majitel EV NEMUSI tankovat plnou baterii, staci mu, kdyz si nabije tolik co potrebuje na dojeti. Tedy stani hodin u nabijeciho stojanu se zase nekona.

Ja nevim, proc musi kdejaky popleta imrvere nekomu vnucovat svuj pomateny nazor. Nechte EV fans svoje auticka a jestli chce nekdo poslouchat brumlani spalovaku tak at si to uzije.

Znovu pro natvrdle rikam ze nestojim ani na jedne strane, nekdo ma rad fotbal, nekdo holky a nekdo holky. Ja dam prednost sklenbce cerveneho
Avatar - WinNatural
24. 10. 2018 20:23
Jméno
Kdo vymyslel to jméno "Chcala"? Hmm, to teda byl myslitel!
24. 10. 2018 14:12
Re: Ale prd...
No myslim, že jsi to celý nepochopil. >:D. Ale je prostě zajímavý, jak jsou tady Slováci aktivní a většinou negativně >:D Pokud je mi známo, tak Škodovka je i u Vás absolutně nejprodávanější značka, tak proč tu Škodovku tak haníte? To u Vás jezdíte jak v Rusku jenom v BMW, Mercedesu nebo Audi? Myslim si že ne ;-) . Sami máte kulový, tak prostě haníte. Původně to ale vůbec nebylo mířeno proti Slovákům, ale proti všem co to auto ještě neviděli, sami jezděj v lepším případě ve starým Méganu nebo něčem podobným a uměj akorát urážet a pomlouvat. Já jsem to auto už viděl v reálu, na rozdíl od většiny tady, tuhle studii i sériový provedení a musím uznat, že to auto je opravdu hezký a troufnu si říct, že Golf, Astra, Focus a další budou mít přinejmenším těžkou hlavu. Minimálně Astra, Focus a podobní určitě. Stejně tak jako Superb drtí Passata. Proberte se už všichni a buďte aspoň trochu hrdí na tuhle značku, i když samozřejmě není úplně jenom naše.
24. 10. 2018 09:59
Re: PROBOHA!!!
Takových je naštěstí ve státě ještě hodně. Podíl Dieselů je cca 50% Vozů s nádrží 70 l při spotřebě cca 6-6,5 l je také hodně. Zbytek je aritmetika 7 třídy. Je nás hodně, co jsme úspěšně absolvovali 7. třídu.