Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svolávací akce k Dieselgate začíná. V Německu 28. ledna

David Bureš
Diskuze (6)
Jako první do servisů zamíří dvojice modelů značky Volkswagen – Passat a Amarok. Další vozy budou následovat později.

Volkswagen potvrzuje, že přípravy na svolávací akci související s kauzou Dieselgate jdou přesně podle plánu. Automobilka rovněž poprvé potvrdila, kdy samotná akce začne. První vozy v Německu by do servisů měly zamířit ve čtvrtek 28. ledna.

Jen v Německu se svolávací akce týká asi 2,4 milionu automobilů poháněných vznětovými motory, na celém světě se má jednat o zhruba 11 milionů automobilů. U našich západních sousedů budou jako první k servisnímu zásahu svolány modely Passat a Amarok.

Kvůli logistice oprav nebudou do servisů sezvány všechny vozy naráz, ale postupně. Svolávací akce má být podle dřívějšího prohlášení šéfa koncernu Matthiase Müllera kompletně hotová do konce roku. Majitelé dotčených aut se o podrobnostech svolávací akce dozvědí z dopisu (či mailu), který jim Volkswagen rozešle v následujících dnech.

Náprava aut, které pomocí speciálního softwaru rozeznají měřicí cyklus emisí, měla být původně dobrovolná, německé zákony ale umožnily svolat vozy do servisů povinně. To česká vláda takové páky nemá, přesto chce, aby byly opraveny alespoň čtyři z pěti Škodovek, kterých se problém týká.

Podvodný software rozeznávající normované měření na emise byl nainstalovaný ve vznětových motorech rodiny EA 189, jmenovitě se jedná o turbodiesely s obchodním označením 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. Zatímco dvanáctistovku a dvoulitr chce Volkswagen upravit jen pomocí nového softwaru, u 1.6 TDI se změní i hardware – do motoru bude nainstalována speciální síťka, tzv. usměrňovač proudu vzduchu. Toto zařízení zklidní víření před senzorem hmotnosti nasávaného vzduchu (váha vzduchu) a tím zpřesní jeho funkci. Zároveň ale omezí průsvit sání.

Problémem je, že tyto úpravy Německý úřad pro motorová vozidla KBA zatím definitivně neschválil. Povolena byla jen softwarová úprava 2.0 TDI, což je důvod, proč svolávací akce začne modely Passat a Amarok. V USA chce Volkswagen celou kauzou řešit jinak – postižené vozy chce vybavit novým katalyzátorem. Pokud KBA stávající provedení úprav 1.6 TDI a 1.2 TDI neschválí, můžeme se „amerického“ řešení dočkat i Evropě.

David Bureš
Diskuze (6)
22. 1. 2016 10:39
Re: Kdy zacne u Opelu?
cet jsem test, kde porvnavali nejaky suv od nisanu s otubenym benzinem a 3 bezny naftaky s euro 4, 5, 6 na NOx v realnym provozu.
naftaky vykazovaly cca stejny množství NOx - cca 500-700mg/km bez ohledu na euro x, tedy v pripade euro 6 prekroceni minimalne 6x, benzin mel 40mg/kg, tedy polovinu limitu...

22. 1. 2016 09:42
Re: Kdy zacne u Opelu?
Ja len čakám kedy sa začnú preverovať aj benzínové motory, metodiku ich merania a či aj tie nemajú nejaký šikovný soft. Veď benzíňákom hlavne tým s turbom tiež nelezú z výfuku práve konvalinky. Ale toto zatiaľ asi nehrozí, to by možno šli do kopru aj ameriky.
21. 1. 2016 19:45
jednou nasi vnuci
budou na wikipedii cist, ze kolem prelomu tisicileti si stredni evropa prosla dvojim obdobim, kdy bylo nezodpovedne zamorovano ovzdusi

v prvním obdobi, během tzv. socialismu, neodsírené uhelne elektrarny vypoustely tolik zplodin, ze to vedlo k vymirani lesu v krusnych horach a krkonosich. nastesti prisla po roce 1989 svoboda a odsireni uhelnych elektráren vedlo během 10 let k rychle naprave.

druhé obdobi zamorovani ovzdusi vyvrcholilo v prvním a druhem desetileti 3. tisicileti, kdy nezodpovedne zvyhodneni spotřebni dane na naftu vedlo k tomu, ze chudi lide, kteří v ruce otaceli kazdou korunu, preferovali auta s naftovými motory s nižší spotřebou, které zamorovaly ovzdusi rakovinotvornými částicemi a jedovatými zplodinami NOx.
toto obdobi bylo ukonceno tzv. bramborovou revoluci, která spontanne vypukla v jednom rekreacnim stredisku, jehož ovzdusi zamorily automobily s naftovými motory a ti hoste, kterym zalezelo na zdravem ovzdusi, nastrkali do vyfuku aut s naftovými motor brambory, cimz znemoznili jejich provoz. tato iniciativa se rychle rozšířila do celého cesko-slovenska, a nasledne do cele evropy, a vedlo to k ukonceni provozu naftových osobních automobilu v evrope a lide se mohli konecne nadechnot cisteho vzduchu...
Avatar - Pepa_007
21. 1. 2016 18:48
Re: Kdy zacne u Opelu?
A kdy u Renaultu?
A kdy už lidi pochopí, že naftové motory nejsou tak výhodné a ekologické jak se zdají?

Každopádně je zajímavý, že německé zákony to vyžadují ale české ne. Když někdo podvádí při homologačních testech tak je to OK. >:D
21. 1. 2016 16:09
Kdy zacne u Opelu?
[odkaz]