Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takto mohlo vypadat auto od Applu. Vývoj byl ale ukončen

David Bureš
Diskuze (14)
Jednoduchý nadčasový design je pro výrobky Applu typický. Je tak vysoce pravděpodobné, že by takové tvary využilo i auto s nakousnutým jablkem ve znaku.

Byť to Apple nikdy oficiálně nepotvrdil, počítačový gigant v minulých měsících pracoval na vlastním autonomním voze. I proto v poslední době vzniklo hned několik vizí, jak by tzv. iCar mohl vypadat., třeba ta od Aliho Cama. Jenže jablíčkářské auto nakonec nevznikne, Apple jeho vývoj údajně ukončil.

Dosavadní vývoj však firma s nakousnutým jablkem ve znaku nehodí zcela za hlavu. Jen se projekt s interním označením Titan vydá odlišným směrem než dosud. Než aby Apple vyvíjel vlastní auto bez řidiče, vyvine systém autonomního řízení, který bude dostupný pro ostatní automobilky.

Takové řešení je pro Apple nepochybně výhodnější. Jen jako dodavatel firma nebude muset řešit výstavbu továrny, vlastní prodejce (iCar by se do Apple Storů asi nevešel) nebo servisní zázemí. Ostatně podobným směrem nakonec kráčí i konkurenční Google. Ten se dohodl s koncernem FCA na tom, že vyvíjenou techniku aplikuje asi do stovky kusů Chrysleru Pacifica, na níž ji bude testovat. Google sice postavil vlastní prototyp google caru, jež proslul hlavně svým ošklivým vzhledem, jinak ale svoje systémy zkouší na dobře známých autech ostatních výrobců.

Změna cíle projektu však znamená, že Apple musí zase propustit desítky zaměstnanců, které naopak v minulých měsících nabíral. Firma měla dokonce založit tajné vývojové středisko v Berlíně, kam lákala „mladé lidi s progresivním myšlením.“ Apple navíc přebíral lidi od konkurence, třeba od Tesly. Na projektu iCaru měl pracovat i Bob Mansfield, který už kdysi dohlížel na vývoj chytrých hodinek Apple Watch, nebo Dan Dodge, jež na projektu softwaru pro auta dělal už u BlackBerry.

Navzdory změnám projektu Titan to však nemusí znamenat úplný konec myšlenky iCaru – Apple se může v první fázi zaměřit jen na mezikrok v podobě systémů pro samořízená vozidla a vlastní automobil s nakousnutým jablkem dorazí až později. A třeba nakonec bude vypadat jako vize designéra Aliho Cama z Fordu.

Ten vypracoval projekt na možný vývoj Applu do roku 2076, kdy firma z kalifornského Cupertina oslaví 100 let od své existence. Cam si představuje, že Apple iCar pro rok 2076 bude ovládán pomocí gest, přičemž jeho odemknutí zajistí dotykový senzor rozpoznávající otisky prstů majitele. Pohon má být naprosto futuristický, vedle autonomního řízení má využívat princip magnetické levitace, tedy jízdy po magnetickém polštáři. Design by pak měl podle Cama pokračovat v trendu dnešních Apple produktů, což má znamenat jednoduché nadčasové tvary.

David Bureš
Diskuze (14)
14. 9. 2016 09:00
Re: Tři věci,
Tak ja som pri autách vyrastal. A okrem toho je to neuveriteľný psychicky relax keď prídeš z práce a vo voľnom čase máš prístup k dobre vybavenej dielni a môžeš si sam spraviť nejakú údržbu. Brzdy a olej sú brnkačka. Ale menil som si aj spojku. Keď nemáš stres z toho, že ti auto stoji 3 dni na zdviháku, tak si to človek pokojne po večeroch porobí.
Okrem toho ja nie som nejaký správca siete. Programujem riadenie strojov. Zo strojármi sa stretávam denne a je dôležite, aby som technike rozumel, lebo inak bude výsledok stať za prd. Možno to je práve dôvod prečo mam v kancli toľko ľudí čo auto vedia nie len šoférovať.
14. 9. 2016 08:57
A zase auto.cz klasika
Zoberieme nejaky render z internetu a dame bombasticky titulok >:D >:D
Avatar - CommonUser
14. 9. 2016 07:59
Re: Tři věci,
No 80te mali svoje caro aj v tomto smere, dnes by si mal viac otvorit oci ako to funguje ...
Avatar - CommonUser
14. 9. 2016 07:55
Re: Apple
Skor si myslia, ze ked maju brucha, tak to sa to musi podarit
14. 9. 2016 07:19
Re: Tři věci,
Je uplne v poriadku ze mate radi auta. Byt strojar a byt IT su rozne krvne skupiny. Ja som strojar a robim vo vyvoji automobilov, ale do programovania a IT by som sa nepustil.