13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Takto mohlo vypadat auto od Applu. Vývoj byl ale ukončen

 

Jednoduchý nadčasový design je pro výrobky Applu typický. Je tak vysoce pravděpodobné, že by takové tvary využilo i auto s nakousnutým jablkem ve znaku.

Byť to Apple nikdy oficiálně nepotvrdil, počítačový gigant v minulých měsících pracoval na vlastním autonomním voze. I proto v poslední době vzniklo hned několik vizí, jak by tzv. iCar mohl vypadat., třeba ta od Aliho Cama. Jenže jablíčkářské auto nakonec nevznikne, Apple jeho vývoj údajně ukončil.

Dosavadní vývoj však firma s nakousnutým jablkem ve znaku nehodí zcela za hlavu. Jen se projekt s interním označením Titan vydá odlišným směrem než dosud. Než aby Apple vyvíjel vlastní auto bez řidiče, vyvine systém autonomního řízení, který bude dostupný pro ostatní automobilky.

Takové řešení je pro Apple nepochybně výhodnější. Jen jako dodavatel firma nebude muset řešit výstavbu továrny, vlastní prodejce (iCar by se do Apple Storů asi nevešel) nebo servisní zázemí. Ostatně podobným směrem nakonec kráčí i konkurenční Google. Ten se dohodl s koncernem FCA na tom, že vyvíjenou techniku aplikuje asi do stovky kusů Chrysleru Pacifica, na níž ji bude testovat. Google sice postavil vlastní prototyp google caru, jež proslul hlavně svým ošklivým vzhledem, jinak ale svoje systémy zkouší na dobře známých autech ostatních výrobců.

Změna cíle projektu však znamená, že Apple musí zase propustit desítky zaměstnanců, které naopak v minulých měsících nabíral. Firma měla dokonce založit tajné vývojové středisko v Berlíně, kam lákala „mladé lidi s progresivním myšlením.“ Apple navíc přebíral lidi od konkurence, třeba od Tesly. Na projektu iCaru měl pracovat i Bob Mansfield, který už kdysi dohlížel na vývoj chytrých hodinek Apple Watch, nebo Dan Dodge, jež na projektu softwaru pro auta dělal už u BlackBerry.

Navzdory změnám projektu Titan to však nemusí znamenat úplný konec myšlenky iCaru – Apple se může v první fázi zaměřit jen na mezikrok v podobě systémů pro samořízená vozidla a vlastní automobil s nakousnutým jablkem dorazí až později. A třeba nakonec bude vypadat jako vize designéra Aliho Cama z Fordu.

Ten vypracoval projekt na možný vývoj Applu do roku 2076, kdy firma z kalifornského Cupertina oslaví 100 let od své existence. Cam si představuje, že Apple iCar pro rok 2076 bude ovládán pomocí gest, přičemž jeho odemknutí zajistí dotykový senzor rozpoznávající otisky prstů majitele. Pohon má být naprosto futuristický, vedle autonomního řízení má využívat princip magnetické levitace, tedy jízdy po magnetickém polštáři. Design by pak měl podle Cama pokračovat v trendu dnešních Apple produktů, což má znamenat jednoduché nadčasové tvary.

Spolupracujeme s TipCars.com
General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř

Dopravní zácpy jsou pohromou pro řidiče po celém světě.…

 
Zdroj: NY Times

Štítky Design Nové modely

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 





 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Argo konečně poznal štěstí: Štěně od množitelky se zotavuje v dočasné péči

Argo konečně poznal štěstí: Štěně od množitelky se…

Nemocné psy bez průkazu původu prodává množitelka Petra Nováková (35), dříve Cendelínová Němcová, ze Světnova u…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Rekord pro Philadelphii?! Může za ni hrát už osmý brankář v sezoně

Rekord pro Philadelphii?! Může za ni hrát už osmý…

Kanadský hokejový brankář Cam Talbot se v NHL stěhuje z Edmontonu do Philadelphie výměnou za amerického gólmana…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Na první pohled se zdá 69. ročník filmového Berlinale až překvapivě komformní a klidný - oproti dřívějšku ubylo…