13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Takto mohlo vypadat auto od Applu. Vývoj byl ale ukončen

 

Jednoduchý nadčasový design je pro výrobky Applu typický. Je tak vysoce pravděpodobné, že by takové tvary využilo i auto s nakousnutým jablkem ve znaku.

Byť to Apple nikdy oficiálně nepotvrdil, počítačový gigant v minulých měsících pracoval na vlastním autonomním voze. I proto v poslední době vzniklo hned několik vizí, jak by tzv. iCar mohl vypadat., třeba ta od Aliho Cama. Jenže jablíčkářské auto nakonec nevznikne, Apple jeho vývoj údajně ukončil.

Dosavadní vývoj však firma s nakousnutým jablkem ve znaku nehodí zcela za hlavu. Jen se projekt s interním označením Titan vydá odlišným směrem než dosud. Než aby Apple vyvíjel vlastní auto bez řidiče, vyvine systém autonomního řízení, který bude dostupný pro ostatní automobilky.

Takové řešení je pro Apple nepochybně výhodnější. Jen jako dodavatel firma nebude muset řešit výstavbu továrny, vlastní prodejce (iCar by se do Apple Storů asi nevešel) nebo servisní zázemí. Ostatně podobným směrem nakonec kráčí i konkurenční Google. Ten se dohodl s koncernem FCA na tom, že vyvíjenou techniku aplikuje asi do stovky kusů Chrysleru Pacifica, na níž ji bude testovat. Google sice postavil vlastní prototyp google caru, jež proslul hlavně svým ošklivým vzhledem, jinak ale svoje systémy zkouší na dobře známých autech ostatních výrobců.

Změna cíle projektu však znamená, že Apple musí zase propustit desítky zaměstnanců, které naopak v minulých měsících nabíral. Firma měla dokonce založit tajné vývojové středisko v Berlíně, kam lákala „mladé lidi s progresivním myšlením.“ Apple navíc přebíral lidi od konkurence, třeba od Tesly. Na projektu iCaru měl pracovat i Bob Mansfield, který už kdysi dohlížel na vývoj chytrých hodinek Apple Watch, nebo Dan Dodge, jež na projektu softwaru pro auta dělal už u BlackBerry.

Navzdory změnám projektu Titan to však nemusí znamenat úplný konec myšlenky iCaru – Apple se může v první fázi zaměřit jen na mezikrok v podobě systémů pro samořízená vozidla a vlastní automobil s nakousnutým jablkem dorazí až později. A třeba nakonec bude vypadat jako vize designéra Aliho Cama z Fordu.

Ten vypracoval projekt na možný vývoj Applu do roku 2076, kdy firma z kalifornského Cupertina oslaví 100 let od své existence. Cam si představuje, že Apple iCar pro rok 2076 bude ovládán pomocí gest, přičemž jeho odemknutí zajistí dotykový senzor rozpoznávající otisky prstů majitele. Pohon má být naprosto futuristický, vedle autonomního řízení má využívat princip magnetické levitace, tedy jízdy po magnetickém polštáři. Design by pak měl podle Cama pokračovat v trendu dnešních Apple produktů, což má znamenat jednoduché nadčasové tvary.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
Zdroj: NY Times
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…