13.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Takto mohlo vypadat auto od Applu. Vývoj byl ale ukončen

 

Jednoduchý nadčasový design je pro výrobky Applu typický. Je tak vysoce pravděpodobné, že by takové tvary využilo i auto s nakousnutým jablkem ve znaku.

Byť to Apple nikdy oficiálně nepotvrdil, počítačový gigant v minulých měsících pracoval na vlastním autonomním voze. I proto v poslední době vzniklo hned několik vizí, jak by tzv. iCar mohl vypadat., třeba ta od Aliho Cama. Jenže jablíčkářské auto nakonec nevznikne, Apple jeho vývoj údajně ukončil.

Dosavadní vývoj však firma s nakousnutým jablkem ve znaku nehodí zcela za hlavu. Jen se projekt s interním označením Titan vydá odlišným směrem než dosud. Než aby Apple vyvíjel vlastní auto bez řidiče, vyvine systém autonomního řízení, který bude dostupný pro ostatní automobilky.

Takové řešení je pro Apple nepochybně výhodnější. Jen jako dodavatel firma nebude muset řešit výstavbu továrny, vlastní prodejce (iCar by se do Apple Storů asi nevešel) nebo servisní zázemí. Ostatně podobným směrem nakonec kráčí i konkurenční Google. Ten se dohodl s koncernem FCA na tom, že vyvíjenou techniku aplikuje asi do stovky kusů Chrysleru Pacifica, na níž ji bude testovat. Google sice postavil vlastní prototyp google caru, jež proslul hlavně svým ošklivým vzhledem, jinak ale svoje systémy zkouší na dobře známých autech ostatních výrobců.

Změna cíle projektu však znamená, že Apple musí zase propustit desítky zaměstnanců, které naopak v minulých měsících nabíral. Firma měla dokonce založit tajné vývojové středisko v Berlíně, kam lákala „mladé lidi s progresivním myšlením.“ Apple navíc přebíral lidi od konkurence, třeba od Tesly. Na projektu iCaru měl pracovat i Bob Mansfield, který už kdysi dohlížel na vývoj chytrých hodinek Apple Watch, nebo Dan Dodge, jež na projektu softwaru pro auta dělal už u BlackBerry.

Navzdory změnám projektu Titan to však nemusí znamenat úplný konec myšlenky iCaru – Apple se může v první fázi zaměřit jen na mezikrok v podobě systémů pro samořízená vozidla a vlastní automobil s nakousnutým jablkem dorazí až později. A třeba nakonec bude vypadat jako vize designéra Aliho Cama z Fordu.

Ten vypracoval projekt na možný vývoj Applu do roku 2076, kdy firma z kalifornského Cupertina oslaví 100 let od své existence. Cam si představuje, že Apple iCar pro rok 2076 bude ovládán pomocí gest, přičemž jeho odemknutí zajistí dotykový senzor rozpoznávající otisky prstů majitele. Pohon má být naprosto futuristický, vedle autonomního řízení má využívat princip magnetické levitace, tedy jízdy po magnetickém polštáři. Design by pak měl podle Cama pokračovat v trendu dnešních Apple produktů, což má znamenat jednoduché nadčasové tvary.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: NY Times

Štítky Design Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…