21.11. 2014 ČTK

Tendr na mýtné nabírá zpoždění, úřad uznal námitku Cetagu

Tendr na mýtné nabírá zpoždění, úřad uznal námitku Cetagu

Tendr na mýtného manažera, který má ministerstvu dopravy pomoci s výběrem provozovatele mýtného systému po roce 2016, se zřejmě vrátí na začátek.

Přestože úřad na konci října vyhlásil vítězem tendru společnost Arthur D Little, nyní připustil námitku vyloučeného uchazeče, společnosti Cetag. Nabídkami se tak bude muset opět zabývat výběrová komise a příprava soutěže na provoz mýtného se znovu zdrží.

Zatím není jisté, jak moc bude nutné přípravy obřího mýtného tendru odložit. Ministerstvo dopravy řeší, zda bude stačit znovu sezvat původní výběrovou komisi a posoudit opět všechny nabídky včetně nabídky společnosti Cetag, nebo bude nutné sestavit zcela novou komisi.

Ve druhém případě by dosavadní práce výběrové komise přišla vniveč. Termín uzavření smlouvy se společností, která úřadu s přípravou mýtného tendru pomůže, se tak může odsunout na příští léto.

V úvahu přichází krizová varianta, že by ministerstvo mezikrok spočívající v hledání poradce vynechalo a zakázku na výběr mýtného připravilo vlastními silami na základě expertíz, které má k dispozici z minulosti. Zastáncem této cesty je například exministr dopravy Zbyněk Stanjura, který za záměr vybrat nejdříve projektového manažera opakovaně kritizoval bývalého ministra Antonína Prachaře.

V tendru na manažera soutěže na mýtný systém je šest uchazečů

Spolu s Cetagem vyloučilo ministerstvo dopravy společnost KPMG. Důvodem byly změny, které firmy udělaly v závazných vzorech smluv a které nebyly podle názoru výběrové komise v souladu s požadavky zadávací dokumentace. V případě Cetagu šlo o to, že společnost uvedla jinou cenu v nabídce a jinou cenu v návrhu smlouvy.

Projektový manažer má podle ministerstva dopravy především zpracovat analýzu technologického vývoje v této oblasti v příštích deseti letech a jejich možné využití v systému výběru mýtného. Následně má manažer vypracovat zadávací dokumentaci k budoucímu výběrovému řízení na provoz mýta. Naopak politické rozhodnutí o tom, které silnice zpoplatnit, úkolem manažera není, uvedl začátkem října Prachař.

Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je problém, jehož řešení na ministerstvu odkládalo několik bývalých ministrů. Plnit harmonogram se příliš nedařilo ani Prachařovi. Ten v únoru prosadil půlroční odklad dílčích kroků. I po této úpravě ale měl být projektový manažer známý na přelomu srpna a září.

Průtahy v tendru by mohly nahrát současnému dodavateli. S tím by zřejmě musel stát dohodnout prodloužení kontraktu v případě, že se nepodaří najít včas provozovatele v řádném výběrovém řízení.

Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku se elektronické mýtné vybírá od roku 2007. Loni se vybralo 8,55 miliardy korun, od zahájení provozu téměř 50 miliard korun. Z vybraného mýtného náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům 18 až 20 procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…