Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3: Výroba začne v červenci. Opravdu?

Michal Fokt
Diskuze (28)
Už letos v létě rozjede Tesla výrobu elektrického sedanu střední třídy, jenž má změnit svět automobilů

Americký výrobce elektromobilů Tesla je sice stále ve ztrátě, ale produkce elektromobilů utěšeně narůstá. Automobilka na základě analýzy vývoje předpokládá, že v první polovině letošního roku vyrobí 50 tisíc vozů Model S a Model X, což je o 71 % více, než ve stejném období loňského roku. Skutečný přelom však začne až ve druhé polovině roku 2017.

Tesla chce rozjet v létě produkci svého třetího vozu, netrpělivě očekávaného sedanu střední třídy Model 3. Výroba má být zahájena v červenci ve zkušebním režimu a od září se má rozjet produkce naostro a v plné síle. To znamená, že se první majitelé v USA nejspíš dočkají svého auta ještě před koncem roku.

Elon Musk tvrdí, že právě Model 3 bude autem, které změní svět automobilů. Zatímco doposud se vyráběly velké a drahé elektromobily Tesla, které si mohl dovolit málokdo, Model 3 bude menší a i díky masové výrobě výrazně lacinější, takže bude k dispozici širokému okruhu zájemců a podle šéfa značky už nebude důvod kupovat auto se spalovacím motorem.

Jako vždy je třeba brát Muskova prohlášení s určitou rezervou, ale i přesto je třeba přiznat, že to dává logiku a Model 3 by skutečně mohl mít úspěch a znamenat, že se Tesla stane ziskovým výrobcem. Jediné, co by mohlo podle analytiků Tesle nepěkně zavařit, je proslulá nekvalita a množství dětských nemocí jejích dosavadních produktů. To lze ještě jakž-takž řešit u malosériové výroby, ale v okamžiku, kdy se objeví nějaký větší problém u statisícových sérií, mohlo by to automobilce snadno zlomit vaz. Příznivci Tesly tedy musí doufat, že bude Model 3 opravdu hned od počátku "vychytaný".

Michal Fokt
Diskuze (28)
24. 2. 2017 21:39
Re: Elon má plán
Elektromobily na stole byly, stačila k tomu ropná krize. Je to jedna z koncepcí, se kterými si automobilky hrají desítky let. Například Daimler měl připravenou elektrickou verzi první generace A-Klasse. Dojezd měl být 200 km. Do série nakonec nešla pro vysokou cenu (stopli to myslím v 97.). Automobilky občas něco vyzkouší, ale něco takového je pro ně značné riziko a nemají to zapotřebí. Vývoj baterií naštěstí nevisí na elektromobilech.

Ve vedení automobilek si tedy drbou škebli, kdy do toho šlápnout, jestli už nastal ten čas. Nechtějí přijít na párty ani příliš pozdě, ale ani příliš brzy. Tedy nic nového. Jen je to víc v popředí jejich mysli než před 20 lety.
24. 2. 2017 13:26
pockejme
i tato zprava je zalozena na pouhem prohlaseni. Nerikam, ze se to nestane, ale všichni vime, ze to, co bylo Muskem dosud prohlasovano se v naproste vetsine pripadu nestalo tak, jak rikal.

o modelu 3 tak doted není nic jiste. ani dojezd, ani vykony, ani rozmery, ani cena.

trochu brzy byt nadseny, ne?
24. 2. 2017 13:13
Re: Elon má plán
Přesně.
Navíc ne, že bych nevěřil, schopnosti uřídit auto automaticky pokud má řídící systém dostatečně kvalitní data ze snímačů. Ale nejsem si vůbec jistý, že ta kvalitní data, lze mít k dispozici za všech okolností.
Avatar - Missouri
24. 2. 2017 12:56
Re: Elon má plán
Argumentovat tím, že za posledních 100 let s elektromobily nikdo nepohnul, je zcestné. Zaprvé svět prošel dvěma devastujícími válkami, ze kterých se vzpamatoval zatím jenom částečně, zadruhé nebýt ekologických regulací, nikdo by elektromobilitu neřešil dodnes, protože proč taky? Jakmile však Elon Musk (tedy E. M. nikoli E. O.), přišel se svým vizionářským konceptem a novými technologiemi, světoví výrobci rychle pochopili, že spalovacímu motoru zvoní hrana. Technologie jde kupředu nesmírně rychle, viz třeba čerstvě publikovaný pokrok v podobě českých baterií HE3DA využívajících nanotechnologie. Světoví výrobci aut si již všimli a podávají si u HE3DA s.r.o. dveře. Proč to asi dělají? Protože jsou hloupí? Sorry jako, ale to si opravdu nemyslím. ;-)
24. 2. 2017 12:49
Re: Elon má plán
Já Tesle dost fandím protože vývoj lidstva posunují vizionáři, kteří mají odvahu zkoušet nové věci i s rizikem, že neuspějí. Ale nejsem si úplně jistý jestli na čele toho elektro peletonu dlouhodobě vydrží.
Nicméně mě už unavuje argument "stále stejný neřešený problém - vice jak 100 let akumulátorů a nic".
Sorry, ale to mi přijde jako chytrolínský pivní žvást, který naprosto ignoruje fakt, že drtivou část z těch "100 let" byl pokrok v kapacitě/hustotě akumulované energie/ceně za jednotku ... minimální, zato v posledních letech je to zrychlení v dosahovaných hodnotách značné.
[odkaz]