Test Auto.cz

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?

20.7. 2016
Verdikt
 

Co považujete za luxus? Automatickou převodovku? Tempomat? Vestavěnou navigaci nebo snad parkovací senzory? Logan MCV tohle všechno má. Doslova za pár korun.

Autoprůmysl prochází asi nejbouřlivějším obdobím své historie, jedna inovace střídá druhou, a to, co bylo ještě před deseti, patnácti lety doménou luxusních vozů, má dnes úplně každý. Třeba taková Dacia Logan MCV – lowendový rumunský kombík si dnes můžete koupit s překvapivě bohatou standardní výbavou a co není v základu, lze přikoupit za směšné peníze. Co vás tedy po jeho pořízení čeká?

Co se vzhledu týče, je aktuální Logan MCV oproti minulé generaci docela fešák. Jenže to stále neznamená, že je to pohledné auto. Hlavním cílem bylo z daných rozměrů vykouzlit co nejprostornější kabinu s vynaložením co nejmenších finančních prostředků, a tak je třeba ho brát. Ovšem jedním z úkolů designu exteriéru je připravit člověka na to, co čeká uvnitř…

Tady se šetřilo

Po otevření dveří mě přes nos prásknul nepříjemný plastový puch. Použité materiály působí tak levně, že i ty ve Fiatu Tipo jsou oproti nim snad až prémiové, ale to se u takového vozu dá vcelku očekávat. Jen je škoda, že nepěkná textura a barvy zabíjí jinak vcelku pohledný design palubní desky. Nenadchne ani mizerná pozice za volantem čalouněným kůží, která vypadá ještě plastověji než běžná koženka. Sedím s pokrčenými koleny, přesto mám problém s držením věnce, jenž má navíc zbytečně velký odklon od svislé osy.

Minimalistická palubka má alespoň výhodu ve velkorysém prostoru pro pravou nohu a sedadlo je měkké, pohodlné a díky vyvýšenému posazu dobře podpírá stehna. Stahování předních oken titěrnými ovladači ve spodní části středového tunelu je ergonomický zločin, kolečka ventilace a topení už jsou v dosahu lépe, ale působí dojmem, že mi zůstanou v ruce a je třeba chvíli zkoumat, kde je na nich vlastně značka. Vedle stahování oken se nachází ještě voliče tempomatu a omezovače rychlosti, ty se však téměř nepoužívají.

obrázek [600 x 404]  

Ovládání palubního počítače na páčce stěračů je naopak naprosto ideální, stejně jako ovladače tempomatu na ramenech volantu, naopak klakson v páčce směrovek už jsem roky v ničem neviděl. Jednoduchý a přehledný je pak infotainment, přístupný přes poměrně malou dotykovou obrazovku. I na kokpit loganu poněkud lowcostově působící středová loketní opěrka překáží při zapínání pásů, ale byl jsem nakonec vcelku rád, že tam je.

Na zadních sedadlech je spousta místa nad hlavou, posaz je díky výše umístěným sedákům překvapivě komfortní a před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá. A vzadu pak najdete doslova bezedný kufr o objemu 573 litrů – Logan MCV opravdu bez problémů zastane roli rodinného i pracovního vozu. Určitou nevýhodou může být, že po sklopení zadních opěradel nedostaneme rovnou ložnou plochu, maximální objem 1518 litrů je ale myslím si dostatečnou záplatou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R

Cena v základní výbavě: 265 900 Kč Cena v testované výbavě: 305 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, plechová 15“ kola, airbag řidiče, posilovač řízení, palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná boční okna vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, kapsy na zadních stranách předních sedadel, výškově stavitelný volant, autorádio s CD, USB a MP, bluetooth atd.

Výbava testovaného vozu:Multimediální systém Media Nav Evolution (+ 7.500,-), mapové pokrytí Evropy (+ 3000,-), litá kola (+9.000,-), tempomat a kožený volant (+9.000,-), elektrické ovládání bočních oken vzadu (+3.000,-), loketní opěrka (+2.500,-), zadní parkovací čidla (+6.000,-).

Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos Glosa Miloše Vávry: Brexit jako dokonalý chaos

Na britské politické scéně neexistuje jednota v dalším…

Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka Britové neměli jasno, co od brexitu chtějí, říká analytik Havelka

Dolní sněmovna britského parlamentu odmítla brexitovou…

Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko Komentář Lukáše Kovandy: Dohoda o brexitu je v podstatě mrtvá. Bohužel pro Česko

Britská premiérka Theresa Mayová utrpěla v úterý večer…

ONLINE: Poslanci odmítli brexitovou dohodu drtivou většinou ONLINE: Poslanci odmítli brexitovou dohodu drtivou většinou

Britští poslanci podle očekávání odmítli dohodu o…

 
Technické údaje
Motor Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 573 / 1518
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1073 / 512
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4492
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

 



Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe? Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?

Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou…

Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

 



 
Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Toyota Supra vs. BMW Z4: Prozkoumejte sourozence s totožnou technikou bok po boku

Včera

Po letní premiéře BMW Z4 se včera světu oficiálně představila také nová Toyota Supra.




Blesk.cz

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker se spojí s Nickem Furym

Spider-Man: Daleko od domova trailer – Peter Parker…

Fanoušci pavoučího muže se dočkali. Světlo světa spatřil první trailer k druhému dílu jeho dobrodružství, který…

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní řežba ve stylu béčkových sci-fi

Geniální debilita! Earth Defense Force 5 je parádní…

Už jsou tady zas! Řeč není o nikom jiném než o mimozemšťanech, kteří chtějí opět vyhladit lidstvo a získat Zemi…

 

iSport.cz

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM ztratil osmifinále

Kolaps v závěru. Nymburk padl v Antverpách a v LM…

Basketbalisté Nymburku v jedenáctém kole Ligy mistrů po kolapsu ve čtvrté čtvrtině prohráli 72:85 v Antverpách a…

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil, říká Koller o Čechovi

Ve své době byl nejlepší. Ale úraz hlavy mu ublížil,…

Sedm let spolu táhli národní tým, a to včetně památného EURO 2004 v Portugalsku. „Fantastický gólman a…

 

Reflex.cz

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův kancléř Mynář a Zemanovi nejmenovaní profesoři

Hrdinný Zemanův soudruh Vodička, iniciativní Zemanův…

Jako vody Žluté řeky, jejíž dravý proud se chystá při další návštěvě Číny prezident Zeman po vzoru Velkého…

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko je mezi nimi a vedlo si skvěle

10 nejpříjemnějších zemí světa podle turistů: Česko…

Česká republika není proslavena právě nejlepšími službami na světě, ale zahraniční turisté, kteří sem…