Test Auto.cz

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?

20.7. 2016
Verdikt
 

Co považujete za luxus? Automatickou převodovku? Tempomat? Vestavěnou navigaci nebo snad parkovací senzory? Logan MCV tohle všechno má. Doslova za pár korun.

Autoprůmysl prochází asi nejbouřlivějším obdobím své historie, jedna inovace střídá druhou, a to, co bylo ještě před deseti, patnácti lety doménou luxusních vozů, má dnes úplně každý. Třeba taková Dacia Logan MCV – lowendový rumunský kombík si dnes můžete koupit s překvapivě bohatou standardní výbavou a co není v základu, lze přikoupit za směšné peníze. Co vás tedy po jeho pořízení čeká?

Co se vzhledu týče, je aktuální Logan MCV oproti minulé generaci docela fešák. Jenže to stále neznamená, že je to pohledné auto. Hlavním cílem bylo z daných rozměrů vykouzlit co nejprostornější kabinu s vynaložením co nejmenších finančních prostředků, a tak je třeba ho brát. Ovšem jedním z úkolů designu exteriéru je připravit člověka na to, co čeká uvnitř…

Tady se šetřilo

Po otevření dveří mě přes nos prásknul nepříjemný plastový puch. Použité materiály působí tak levně, že i ty ve Fiatu Tipo jsou oproti nim snad až prémiové, ale to se u takového vozu dá vcelku očekávat. Jen je škoda, že nepěkná textura a barvy zabíjí jinak vcelku pohledný design palubní desky. Nenadchne ani mizerná pozice za volantem čalouněným kůží, která vypadá ještě plastověji než běžná koženka. Sedím s pokrčenými koleny, přesto mám problém s držením věnce, jenž má navíc zbytečně velký odklon od svislé osy.

Minimalistická palubka má alespoň výhodu ve velkorysém prostoru pro pravou nohu a sedadlo je měkké, pohodlné a díky vyvýšenému posazu dobře podpírá stehna. Stahování předních oken titěrnými ovladači ve spodní části středového tunelu je ergonomický zločin, kolečka ventilace a topení už jsou v dosahu lépe, ale působí dojmem, že mi zůstanou v ruce a je třeba chvíli zkoumat, kde je na nich vlastně značka. Vedle stahování oken se nachází ještě voliče tempomatu a omezovače rychlosti, ty se však téměř nepoužívají.

obrázek [600 x 404]  

Ovládání palubního počítače na páčce stěračů je naopak naprosto ideální, stejně jako ovladače tempomatu na ramenech volantu, naopak klakson v páčce směrovek už jsem roky v ničem neviděl. Jednoduchý a přehledný je pak infotainment, přístupný přes poměrně malou dotykovou obrazovku. I na kokpit loganu poněkud lowcostově působící středová loketní opěrka překáží při zapínání pásů, ale byl jsem nakonec vcelku rád, že tam je.

Na zadních sedadlech je spousta místa nad hlavou, posaz je díky výše umístěným sedákům překvapivě komfortní a před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá. A vzadu pak najdete doslova bezedný kufr o objemu 573 litrů – Logan MCV opravdu bez problémů zastane roli rodinného i pracovního vozu. Určitou nevýhodou může být, že po sklopení zadních opěradel nedostaneme rovnou ložnou plochu, maximální objem 1518 litrů je ale myslím si dostatečnou záplatou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R

Cena v základní výbavě: 265 900 Kč Cena v testované výbavě: 305 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, plechová 15“ kola, airbag řidiče, posilovač řízení, palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná boční okna vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, kapsy na zadních stranách předních sedadel, výškově stavitelný volant, autorádio s CD, USB a MP, bluetooth atd.

Výbava testovaného vozu:Multimediální systém Media Nav Evolution (+ 7.500,-), mapové pokrytí Evropy (+ 3000,-), litá kola (+9.000,-), tempomat a kožený volant (+9.000,-), elektrické ovládání bočních oken vzadu (+3.000,-), loketní opěrka (+2.500,-), zadní parkovací čidla (+6.000,-).

Čeští investoři vsadili miliony dolarů na izraelský kryptoprojekt Čeští investoři vsadili miliony dolarů na izraelský kryptoprojekt

Izraleský start-up KZen Networks, který vyvíjí vlastní…

Česko se v čerpání dotací zlepšuje, málo peněz však putuje do výstavby dálnic Česko se v čerpání dotací zlepšuje, málo peněz však putuje do výstavby dálnic

Evropská komise do konce září Česku proplatila 18 procent…

 
Technické údaje
Motor Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 573 / 1518
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1073 / 512
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4492
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe? Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?

Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou…

Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě!…

 



 
Jak jezdit na podzim? Nezapomínejte na mlhovky a denní svícení! A dávejte pozor na mrazíky

Jak jezdit na podzim? Nezapomínejte na mlhovky!

Dnes 17:21

I jízda na podzim má svá specifika. Dny se krátí, jezdí se tak více času za tmy. A potřeba je také dávat pozor na ranní mrazíky.




Blesk.cz

Chlapce po operaci mandlí nechali krvácet na chodbě pardubické nemocnice: 4 fatální chyby, které zničily Adámkovi život

Chlapce po operaci mandlí nechali krvácet na chodbě…

Tragédie tu visela ve vzduchu! Po případu Adámka (10) je o tom přesvědčen právník a lékař Mario Švehelka.…

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční můra každého rodiče, vzlyká modelka

Osud malého Adámka (10) rozplakal i Krainovou! Noční…

Případ malého Adámka (10), kterého nechali dlouhých 13 minut krvácejícího a bez pomoci v pardubické nemocnici,…

 

iSport.cz

Bomba v Anglii! Subway Dancer se v dostihu o 38 milionů rozjel jako vlak!

Bomba v Anglii! Subway Dancer se v dostihu o 38…

Šestiletý hnědák Subway Dancer z české stáje Bonanza doběhl s Radkem Koplíkem třetí ve vrcholném dostihu…

Gól roku, žasl Rada. Považance si před ním dobírali spoluhráči: Kam to půjde?

Gól roku, žasl Rada. Považance si před ním dobírali…

Tenhle gól by nadchnul i fanoušky v Lize mistrů či jakékoliv věhlasné evropské soutěži. Jablonecký záložník…

 

Reflex.cz

Babiš hájil Vondráčka ohledně jeho sporné cesty do Ruska

Babiš hájil Vondráčka ohledně jeho sporné cesty do Ruska

Premiér Andrej Babiš dnes v České televizi hájil předsedu Sněmovny Radka Vondráčka (oba ANO) v souvislosti s…

Čím barevnější, tím horší. Jak vybírat notebook, abyste nekoupili šmejd

Čím barevnější, tím horší. Jak vybírat notebook,…

Nebudu vám mít za zlé, když budete vybírat počítač jen podle vzhledu a vyberete si ten, který se vám prostě bude…