Test Auto.cz

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?

20.7. 2016
Verdikt
 

Co považujete za luxus? Automatickou převodovku? Tempomat? Vestavěnou navigaci nebo snad parkovací senzory? Logan MCV tohle všechno má. Doslova za pár korun.

Autoprůmysl prochází asi nejbouřlivějším obdobím své historie, jedna inovace střídá druhou, a to, co bylo ještě před deseti, patnácti lety doménou luxusních vozů, má dnes úplně každý. Třeba taková Dacia Logan MCV – lowendový rumunský kombík si dnes můžete koupit s překvapivě bohatou standardní výbavou a co není v základu, lze přikoupit za směšné peníze. Co vás tedy po jeho pořízení čeká?

Co se vzhledu týče, je aktuální Logan MCV oproti minulé generaci docela fešák. Jenže to stále neznamená, že je to pohledné auto. Hlavním cílem bylo z daných rozměrů vykouzlit co nejprostornější kabinu s vynaložením co nejmenších finančních prostředků, a tak je třeba ho brát. Ovšem jedním z úkolů designu exteriéru je připravit člověka na to, co čeká uvnitř…

Tady se šetřilo

Po otevření dveří mě přes nos prásknul nepříjemný plastový puch. Použité materiály působí tak levně, že i ty ve Fiatu Tipo jsou oproti nim snad až prémiové, ale to se u takového vozu dá vcelku očekávat. Jen je škoda, že nepěkná textura a barvy zabíjí jinak vcelku pohledný design palubní desky. Nenadchne ani mizerná pozice za volantem čalouněným kůží, která vypadá ještě plastověji než běžná koženka. Sedím s pokrčenými koleny, přesto mám problém s držením věnce, jenž má navíc zbytečně velký odklon od svislé osy.

Minimalistická palubka má alespoň výhodu ve velkorysém prostoru pro pravou nohu a sedadlo je měkké, pohodlné a díky vyvýšenému posazu dobře podpírá stehna. Stahování předních oken titěrnými ovladači ve spodní části středového tunelu je ergonomický zločin, kolečka ventilace a topení už jsou v dosahu lépe, ale působí dojmem, že mi zůstanou v ruce a je třeba chvíli zkoumat, kde je na nich vlastně značka. Vedle stahování oken se nachází ještě voliče tempomatu a omezovače rychlosti, ty se však téměř nepoužívají.

obrázek [600 x 404]  

Ovládání palubního počítače na páčce stěračů je naopak naprosto ideální, stejně jako ovladače tempomatu na ramenech volantu, naopak klakson v páčce směrovek už jsem roky v ničem neviděl. Jednoduchý a přehledný je pak infotainment, přístupný přes poměrně malou dotykovou obrazovku. I na kokpit loganu poněkud lowcostově působící středová loketní opěrka překáží při zapínání pásů, ale byl jsem nakonec vcelku rád, že tam je.

Na zadních sedadlech je spousta místa nad hlavou, posaz je díky výše umístěným sedákům překvapivě komfortní a před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá. A vzadu pak najdete doslova bezedný kufr o objemu 573 litrů – Logan MCV opravdu bez problémů zastane roli rodinného i pracovního vozu. Určitou nevýhodou může být, že po sklopení zadních opěradel nedostaneme rovnou ložnou plochu, maximální objem 1518 litrů je ale myslím si dostatečnou záplatou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R

Cena v základní výbavě: 265 900 Kč Cena v testované výbavě: 305 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, plechová 15“ kola, airbag řidiče, posilovač řízení, palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná boční okna vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, kapsy na zadních stranách předních sedadel, výškově stavitelný volant, autorádio s CD, USB a MP, bluetooth atd.

Výbava testovaného vozu:Multimediální systém Media Nav Evolution (+ 7.500,-), mapové pokrytí Evropy (+ 3000,-), litá kola (+9.000,-), tempomat a kožený volant (+9.000,-), elektrické ovládání bočních oken vzadu (+3.000,-), loketní opěrka (+2.500,-), zadní parkovací čidla (+6.000,-).

Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Technické údaje
Motor Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 573 / 1518
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1073 / 512
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4492
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 




Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé? Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé?

Nedávno jsme si rozebrali, a to doslovně, Dacii Logan z…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…