Test Auto.cz

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?

20.7. 2016
Verdikt
 

Co považujete za luxus? Automatickou převodovku? Tempomat? Vestavěnou navigaci nebo snad parkovací senzory? Logan MCV tohle všechno má. Doslova za pár korun.

Autoprůmysl prochází asi nejbouřlivějším obdobím své historie, jedna inovace střídá druhou, a to, co bylo ještě před deseti, patnácti lety doménou luxusních vozů, má dnes úplně každý. Třeba taková Dacia Logan MCV – lowendový rumunský kombík si dnes můžete koupit s překvapivě bohatou standardní výbavou a co není v základu, lze přikoupit za směšné peníze. Co vás tedy po jeho pořízení čeká?

Co se vzhledu týče, je aktuální Logan MCV oproti minulé generaci docela fešák. Jenže to stále neznamená, že je to pohledné auto. Hlavním cílem bylo z daných rozměrů vykouzlit co nejprostornější kabinu s vynaložením co nejmenších finančních prostředků, a tak je třeba ho brát. Ovšem jedním z úkolů designu exteriéru je připravit člověka na to, co čeká uvnitř…

Tady se šetřilo

Po otevření dveří mě přes nos prásknul nepříjemný plastový puch. Použité materiály působí tak levně, že i ty ve Fiatu Tipo jsou oproti nim snad až prémiové, ale to se u takového vozu dá vcelku očekávat. Jen je škoda, že nepěkná textura a barvy zabíjí jinak vcelku pohledný design palubní desky. Nenadchne ani mizerná pozice za volantem čalouněným kůží, která vypadá ještě plastověji než běžná koženka. Sedím s pokrčenými koleny, přesto mám problém s držením věnce, jenž má navíc zbytečně velký odklon od svislé osy.

Minimalistická palubka má alespoň výhodu ve velkorysém prostoru pro pravou nohu a sedadlo je měkké, pohodlné a díky vyvýšenému posazu dobře podpírá stehna. Stahování předních oken titěrnými ovladači ve spodní části středového tunelu je ergonomický zločin, kolečka ventilace a topení už jsou v dosahu lépe, ale působí dojmem, že mi zůstanou v ruce a je třeba chvíli zkoumat, kde je na nich vlastně značka. Vedle stahování oken se nachází ještě voliče tempomatu a omezovače rychlosti, ty se však téměř nepoužívají.

obrázek [600 x 404]  

Ovládání palubního počítače na páčce stěračů je naopak naprosto ideální, stejně jako ovladače tempomatu na ramenech volantu, naopak klakson v páčce směrovek už jsem roky v ničem neviděl. Jednoduchý a přehledný je pak infotainment, přístupný přes poměrně malou dotykovou obrazovku. I na kokpit loganu poněkud lowcostově působící středová loketní opěrka překáží při zapínání pásů, ale byl jsem nakonec vcelku rád, že tam je.

Na zadních sedadlech je spousta místa nad hlavou, posaz je díky výše umístěným sedákům překvapivě komfortní a před koleny ještě nějaký ten centimetr zbývá. A vzadu pak najdete doslova bezedný kufr o objemu 573 litrů – Logan MCV opravdu bez problémů zastane roli rodinného i pracovního vozu. Určitou nevýhodou může být, že po sklopení zadních opěradel nedostaneme rovnou ložnou plochu, maximální objem 1518 litrů je ale myslím si dostatečnou záplatou.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R

Cena v základní výbavě: 265 900 Kč Cena v testované výbavě: 305 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, plechová 15“ kola, airbag řidiče, posilovač řízení, palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná boční okna vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, kapsy na zadních stranách předních sedadel, výškově stavitelný volant, autorádio s CD, USB a MP, bluetooth atd.

Výbava testovaného vozu:Multimediální systém Media Nav Evolution (+ 7.500,-), mapové pokrytí Evropy (+ 3000,-), litá kola (+9.000,-), tempomat a kožený volant (+9.000,-), elektrické ovládání bočních oken vzadu (+3.000,-), loketní opěrka (+2.500,-), zadní parkovací čidla (+6.000,-).

Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
Technické údaje
Motor Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 140 / 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.5 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 573 / 1518
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1073 / 512
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4492
b) šířka (mm): 1733
c) výška (mm): 1550
d) rozvor (mm): 2635
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Dacia Logan MCV 0.9 TCe Easy-R – Luxus za tři sta?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé? Kvalita nové Dacie Logan: Najede to samé?

Nedávno jsme si rozebrali, a to doslovně, Dacii Logan z…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Dnes 18:52

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…