reklama


Fiat Fiorino Combi 1.3 JTD – Pro práci i pro rodinu

Fiat Fiorino Combi 1.3 JTD – Pro práci i pro rodinu

 
 

Nejmenším užitkovým Fiatem na českém trhu je Fiorino. Vedle klasického dodávkového provedení jej můžete mít i ve verzi Combi, která je vybavena druhou řadou sedadel a umožňuje převoz osob i nákladu.

Fiat Fiorino se představil koncem roku 2007 a podobně jako Scudo a Ducato je výsledkem spolupráce italské automobilky s francouzským koncernem PSA. Malý užitkový automobil je tedy na trhu i jako Peugeot s názvem Bipper a Citroën pojmenovaný Nemo.

Na českém trhu nabízejí všechny tři značky čistě užitkové verze, ale jen Fiat a Citroën mají ve své nabídce i provedení, umožňující převoz nákladu i osob. V případě francouzské značky je zájemce o tuto karosářskou variantu silně omezen při výběru, protože osobní Nemo je k dispozici jen v jediném stupni výbavy a pouze se zážehovým motorem 1.4i o výkonu 55 kW (75 k).

obrázek [555 x 355]
 

Nabídka osobních verzí Fiorina je tedy v porovnání s jeho francouzskými příbuznými nejbohatší. Zákazník může vybírat ze dvou stupňů výbavy s označeními Base a Elegant, které může libovolně kombinovat se zážehovou čtrnáctistovkou nebo přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1.3 Multijet.

Sympatický pracant

Při vývojiFiorina byl kladen důraz na vytvoření linií, spojujících eleganci s robustností a zároveň zdůraznění praktického využití vozu. V případě verze Combi se designérům podařilo splnit zadání a Fiorino především svou přídí s rozměrným plastovým nárazníkem a vysoko umístěnými hlavními světlomety vyvolává i přes své kompaktní rozměry dojem robustního vozu.

Příď svým tvarem patří k dominantním prvkům designu i z bočního profilu, kdy vyniknou i lehce vyboulené blatníky a kontrast mezi poměrně bohatým prosklením dveří a velkou plochou C-sloupku. Záď Fiorina ničím nepřekvapí a asymetricky dělené dveře, díky delšímu levému křídlu alespoň mírně přispívají k vylepšení výhledu směrem vzad prostřednictvím vnitřního zpětného zrcátka.

Praktický i stylový

Interiér Fiorina svým designem i provedením dokonale ladí s exteriérem. Palubní deska z tmavých plastů má svěží a funkční design s dostatečným množstvím odkládacích ploch a prostorů. Dílenské zpracování je kvalitní a posádka se nemusí obávat, že ji bude rušit nepříjemné povrzávání tvrdých plastů.

Přední i zadní sedadla mají vyšší umístění, řidič má za výškově stavitelným volantem (standardní výbava) klasický dodávkový posaz jako na židli. Sedadla mají příjemně měkké čalounění a řidičovo sedadlo je navíc u verze Elegant kromě podélného posuvu a nastavení sklonu opěradla vybaveno i stavitelnou bederní opěrkou a výškou sedáku.

Nastupování i vystupování je naprosto bezproblémovým procesem. Přístup k předním sedadlům umožňují rozměrné dveře s velkým úhlem otevírání, zatímco k druhé řadě sedadel se cestující dostanou prostřednictvím posuvných dveří. Ty jsou u verze Elegant standardem na obou stranách karoserie a po jejich otevření vznikne otvor vysoký 1041 mm s minimální šířkou 570 mm ve spodní polovině a maximální 644 mm v horní polovině.

obrázek [300 x 247] Cestující na předních sedadlech si rozhodně nebudou stěžovat na nedostatek pohodlí a prostoru. V případě druhé řady je k dispozici sice méně komfortu díky malému sklonu opěradla, ale i zde mají pasažéři dostatek prostoru ve všech směrech.

Testované Fiorino bylo bohužel vybaveno přežitkem z minulosti v podobě posuvné přepážky – do loňska jediné cesty umožňující odpočet DPH a přepravu více než 2 cestujících v podobně koncipovaném vozy. Přepážka, která jistě najde v několika málo případech uplatnění, ale dnes většině zákazníků výrazně snižuje pohodlí vydáváním různých pazvuků za jízdy a omezuje variabilitu interiéru. Instalací přepážky se z pětimístného vozu stal pouze čtyřmístný a pletivo v její horní polovině zhoršuje výhled směrem vzad.

Zavazadlový nebo spíše nákladový prostor je velmi dobře přístupný již zmiňovanými asymetricky dělenými dveřmi. Po jejich otevření vznikne otvor vysoký 1060 mm a široký 1140 mm. Základní objem u vozu bez přepážky je 356 litrů a vyjmutím sedadel druhé řady je možné jej zvětšit až na 2500 litrů. Délka ložné plochy je 700 mm a po vyjmutí druhé řady sedadel je až 1700 mm. Šířka prostoru pro zavazadla a náklad je 1070 mm a výška po strop je 1150 mm.

Na dohled osobnímu vozu

Fiat Fiorino využívá vpředu nezávislé zavěšení kol typu McPherson a vzadu vlečená ramena se zkrutnou příčkou. Komfortní naladění podvozku u verze Combi jej jízdními vlastnostmi přibližuje na dohled podobně velkým osobním automobilům. K dobrému dojmu z jízdy přispívá i kultivovaný přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1,3 litru s výkonem 55 kW a točivým momentem 190 Nm, spolupracující s poměrně přesnou a dobře odstupňovanou manuální pětistupňovou převodovkou.

Fiorino s maximální rychlostí 155 km/h rozhodně nepatří k divokým štikám silničního provozu. Sází především na hospodárnost. Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h si řekne jen o 3,8 litru nafty na 100 km. Při rychlejším tempu, kdy rychloměr hlásí 130 km/h, se již projeví krabicovité tvary Fiatu a průměrná spotřeba se vyhoupne na 6,5 litru nafty na 100 km při 3000 min. Fiat u Fiorina s motorem 1.3 MultiJet uvádí spotřebu paliva 4,6 litru na 100 km v kombinovaném provozu, my jsme jezdili za velmi příjemných 4,8 litru na 100 km.

obrázek [555 x 318]
 

Posádce nabízí Fiorino v rámci možností vozu s rozvorem náprav 2513 mm skutečně komfortní jízdní pohodlí. Naladění podvozku většinu řidičů odradí od trhání rychlostních rekordů, protože Fiat se při rychlejším průjezdu zatáčkou silně naklání. Odhlučnění interiéru od motoru je provedeno solidně a k posádce proniká jen minimum klapotu malého turbodieselu. Zkoumání odhlučnění kol v případě testovaného vozu prakticky znemožnila přepážka na odpočet DPH, která je svým vrzáním dokonale překonala. Ještě, že tento prvek výbavy zůstává v nabídce jen pro ty živnostníky, kteří jej opravdu využijí.

Závěr

Fiat Fiorino Combi se i přes druhou řadu sedadel a velmi dobře srovnatelné vnitřní rozměry nestane vážným konkurentem pro rodinné osobní automobily jakým je Citroën C3 Picasso nebo Škoda Roomster. Může však představovat zajímavé řešení pro drobné živnostníky, kteří přes týden potřebují praktickou malou dodávku a o víkendu chtějí vyrazit s rodinou na výlet. Pravě pro ně se může stát díky vyjímatelné druhé řadě sedadel řešením, kdy jeden automobil zvládne dvě role s přijatelnými provozními náklady.

obrázek [555 x 303]
 

První cena vozu221.104,- Kč (Fiorino Base, 1.4 8V, 55 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací266.124,- Kč (Fiorino Base, 1.3 MultiJet, 55 kW)
Základní cena testovaného vozu285.564,- Kč (Fiorino Elegant, 1.3 MultiJet, 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků320.764,- Kč (Fiorino Elegant, 1.3 MultiJet, 55 kW)

Ceny jsou uvedené v Kč bez DPH

Plusy

  • Řízení a ovladatelnost
  • Pozice za volantem
  • Pohodlná sedadla
  • Motor s rozumnými nároky na palivo
  • Přístup do nákladového prostoru

Minusy

  • Nižší jízdní pohodlí s prázdným vozem
  • Výhled z vozu směrem vzad a šikmo vzad
  • Nemožnost snadného uchycení malých předmětů v nákl. prostoru
Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Fiorino Combi 1.3 JTD

Cena v základní výbavě: 285 364 Kč Cena v testované výbavě: 320 764 Kč

Základní výbava:ABS se 4 aktivními senzory + EBD, airbag řidiče a předpínače bezpečnostních pásů, airbag spolujezdce, dálkové ovládání centrálního zamykání, automatické zamknutí dveří při rychl. 5 km/h, uzamykatelné víčko nádrže, nastavení sklonu světel, přední mlhové světlomety, elektricky ovládaná přední zrcátka, přední elektrické ovládání oken, výškově nastavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nastavitelná bederní opěrka sedadla řidiče, přední loketní opěrka, opěrky hlavy na zadních sedačkách, kuřácký kit, manuálně ovládaná klimatizace s protipylovým filtrem, příprava pro rádio s kabeláží, anténou a reproduktory, víko odkládacího prostoru, PVC krytina v nákladovém prostoru, boční dveře s druhou řadou oken, posuvné boční dveře na straně řidiče i spolujezdce, zadní prosklené dvoukřídlé asymetrické dveře, vyhřívané zadní sklo se stěračem, přední i zadní zástěrky, plnohodnotná rezerva, plné kryty kol

Výbava testovaného vozu:Autorádio s CD přehrávačem (+7.900,- Kč), parkovací senzory vzadu (+3.500,- Kč), podélné střešní nosníky (+3.900,- Kč), posuvná přepážka (19.900,- Kč)

Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri Když Češi zahráli hymnu, Indové byli u vytržení, říká dirigent Debashish Chaudhuri

Pár neuvěřitelných momentů přineslo první turné českého…

Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat Putin se na Trumpovu inauguraci dívat nebude, Merkelová ji bude podrobně studovat

Ruský prezident Vladimir Putin nemá v plánu sledovat…

Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka Mexičané si předcházejí Trumpa, poslali mu na usmířenou Prcka

Donedávna nejmocnějšího drogového bosse planety Joaquína…

 
Technické údaje
Motor Fiat Fiorino Combi 1.3 JTD
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1248
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 190 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 3.9 / 4.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 356 / 2500
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 440
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3970
b) šířka (mm): 1716
c) výška (mm): 1803
d) rozvor (mm): 2513
e) rozchod vpředu (mm): 1469
f) rozchod vzadu (mm): 1465
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1040
k) šířka vpředu (mm): 1455
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Fiat Fiorino Combi 1.3 JTD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Fiat Fiorino: Omlazení designu i techniky Fiat Fiorino: Omlazení designu i techniky

Nejmenší zástupce značky Fiat Professional se dočkal…

Fiat Fiorino Adventure: Malý dobrodružný profesional Fiat Fiorino Adventure: Malý dobrodružný profesional

Mezi novinky Fiat Professional, které se představí na IAA…

 



 
Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Pro otrlejší: Neuvěřitelná demolice domu neovladatelným kamionem

Dnes 15:44

Nezastavitelný tahač představuje obrovskou hrozbu pro všechny ve svém okolí. Masa rozjeté hmoty dokáže klidně zbořit dům, jak ukazuje přiložené video z Číny.




Blesk.cz

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Gravitace je legrace: Recenze Gravity Rush 2

Ovládnout gravitaci se lidstvu ještě nepodařilo. Naštěstí jsou tu videohry, v nichž je možné provádět věci jinak…

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k atomovým zbraním

Trump prezidentem USA ONLINE: Miliardář získá kódy k…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína Plíšková a Strýcová

Program Australian Open: Do boje jdou Karolína…

Turnajová pětka Karolína Plíšková i šestnáctka Barbora Strýcová odehrají sobotní zápasy 3. kola grandslamového…

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní, připojí se k týmu

Velká posila! Ivanschitz má podepsáno s Plzní,…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je podle informací serveru iSport.cz již hráčem Viktorie Plzeň. Tuzemský…

 

Reflex.cz

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama