11.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ

 

Kia i Renault nabízejí zajímavou alternativu k Passatu, Superbu, Mondeu nebo třeba Insignii. Vyplatí se nad Optimou a Talismanem zauvažovat?

Při pohledu na české silnice se může leckdy zdát, že střední třída je jen o Škodě Superb a Volkswagenu Passat. Tyto modely sice prodejům ve své kategorii jasně kralují, i mnohé další značky jsou ale v tomto segmentu zastoupeny zajímavými vozy. Rozhodli jsme se proti sobě postavit dvě taková auta, která jsou z hlediska českých prodejů spíše alternativami – Kiu Optimu a Renault Talisman.

Oba soupeři kráčí vlastním směrem. Na jedné straně stojí Optima, která byla globálně úspěšným modelem, a proto se v nové generaci příliš nezměnila – třeba vzhled se posunul jen v detailech. Na druhé straně Talisman je ukázkou radikální proměny. Renaultu se ve střední třídě poslední dobou moc nedařilo, a tak svého zástupce v segmentu výrazně proměnil – vedle techniky se měnil i název. Talisman tímto způsobem dává najevo, že není nástupcem jednoho modelu, ale hned dvou – vedle Laguny také o segment většího Latitude.

Talisman i Optima v tuto chvíli sázejí výhradně na karoserii typu sedan. U Renaultu je to změna, protože předchozí Laguna bývala dlouhá léta liftbackem. Oba vozy do budoucna dorazí také ve verzi kombi, což je v Evropě oblíbenější varianta. Talisman Grandtour se začne v Česku prodávat v květnu, Optima Sportwagon pak zhruba v září.

Sedany jsme vyzkoušeli se vznětovým motorem, který ve střední třídě nadále zůstává jasně nejoblíbenější volbou. Optima navíc na českém trhu ani jinou možnost v tuto chvíli nenabízí. V obou případech je znát trend downsizingu, ani jedno z aut v tuto chvíli nenabízí dvoulitrový turbodiesel. Talisman tak nabídne maximálně 1.6 dCi (118 kW), zatímco Optima vsadila na 1.7 CRDi (104 kW).

Oba motory jsme otestovali v kombinaci s automatem. Renault i Kia sázejí na dvouspojkovou převodovku, u Francouze šestistupňovou, v Korejci najdeme o kvalt více. U Optimy se za automat připlácí 55.000 korun, u Talismanu je v případě testovaného agregátu standardem.

Optima levnější, Talisman nabízí více

U vozů značek Kia i Renault jsme si zvykli na nízké cenovky, přičemž Optima i Talisman rovněž patří mezi ty levnější vozy střední třídy na trhu. Kia s testovaným motorem 1.7 CRDi (104 kW) a dvouspojkovou převodovkou přijde na 739.980 korun, Renault s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) pak stojí 764.900 korun. Málo to není, v daném segmentu jsou to ale u srovnatelných motorů spíše nižší částky.

obrázek [600 x 247]

Bližší pohled do ceníku navíc dokazuje více než slušnou základní výbavu obou protivníků. Talisman i Optima se už v základu chlubí dvouzónovou automatickou klimatizací, elektricky sklopnými zrcátky nebo navigací. Korejský sedan dále přidává aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo přední parkovací senzory. Zajímavostí jsou příplatky, které u obou aut v mnoha případech stojí stejně. Na totožnou částku přijde metalíza (+18.000 korun) i balíček vyhřívaného volantu a vyhřívaných předních sedadel (+10.000 Kč).

Pořizovací nákladyKia OptimaRenault Talisman
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.7 CRDi (104 kW) 7DCT1.6 dCi (118 kW) EDC
Stupeň výbavyComfort/739.980 KčZen/764.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]dvouzónovádvouzónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]18.00018.000
Navigace [Kč]SS
Parkovací senzory přední [Kč]S20.000**
Parkovací senzory zadní [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S2.000
Světelný/dešťový senzor [Kč]SS
Světlomety [Kč]xenonové/20.000diodové/25.000
Tempomat [Kč]SS
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S15.000***
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.000*10.000****
Vyhřívaný volant [Kč]10.000*10.000****
Zadní parkovací kamera [Kč]-20.000**
*Součást paketu Winter**Součást balíčku City Pack, ***Vision systém, ****Winter Pack
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]17.666/7.06328.681/8.705
Přední/zadní nárazník [Kč]12.023/15.13017.004/16.322
Přední blatník [Kč]7.8455.218
Čelní sklo [Kč]12.4457.927
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.921 + 3322.690 + 550
Hodinová sazba v servisu [Kč]664786
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.09231.889
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/125/3/12
Prodloužená záruka-5/200.000 km

V základní verzi Optima Talisman předčí, když však porovnáme vrcholné modely, role se rázem otočí. Talisman totiž dokáže nabídnout i prvky, které byste v nabídce Optimy hledali marně. Mezi ně patří natáčecí zadní náprava, sedačky s masážní funkcí nebo head-up displej (byť jednoduše řešený promítáním na sklíčko). I při objednání všech příplatkových prvků se cena Talismanu udrží na rozumné úrovni – plně vybavené auto stojí kolem milionu. V otázce ceny je to tudíž vyrovnaný souboj – Talisman zaujme technofily hledající maximum výbavy, Optima zase zákazníky jdoucí po atraktivní cenovce.

Z hlediska servisních nákladů je na tom lépe Kia. Korejská značka nabízí nižší hodinovou sazbu v servisu i nižší náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 kilometrů. Stejně tak většina sledovaných náhradních dílů je u Korejce levnější. A když k tomu přidáme srovnání záruk, zjistíme, že v souboji pořizovacích nákladů je Optima vítězem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia OptimaRenault Talisman
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky109
Průměr8,507,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Prezident a většina Zápisník Tomáše Stingla: Prezident a většina

Francie si užila nejšťastnější prezidentské volby…

Vietnamští majitelé Sportisima koupili hotel v centru metropole Vietnamští majitelé Sportisima koupili hotel v centru metropole

Přes půl miliardy korun dali zakladatelé obchodů…

Na nákupu ojetých vozů půjde ušetřit, Brusel vyhlásil boj stáčení tachometrů Na nákupu ojetých vozů půjde ušetřit, Brusel vyhlásil boj stáčení tachometrů

Nákup ojetého auta by už nemusel být sázkou do loterie.…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima 1.7 CRDiRenault Talisman 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 16851598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 2500380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 119.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.45 / 4 / 4.4
Emise CO2:116115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -608 / -
Objem nádrže (l):7047
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 4751593 / 525
Rozměr pneu:235/45 R18245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48554849
b) šířka (mm): 18601868
c) výška (mm): 14621463
d) rozvor (mm): 28052808
e) rozchod vpředu (mm): 15971614
f) rozchod vzadu (mm): 16041609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950910
k) šířka vpředu (mm): 15601520
l) šířka vzadu (mm): 15201480
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 480490
výška opěradla vpředu (mm): 610610
výška opěradla vzadu (mm): 670640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 






 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Včera

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Vojačka (23) v bikinách zastřelila služebního psa! Odporný čin si natáčela

Vojačka (23) v bikinách zastřelila služebního psa!…

Americká vojenská veteránka (23) zastřelila svého služebního psa a ještě si tento odporný čin natáčela! Přitom…

 

iSport.cz

Kozáčik vystoupil z asociace hráčů. Zneužili Rajtorala, zlobí se gólman

Kozáčik vystoupil z asociace hráčů. Zneužili…

Brankář Viktorie Plzeň Matúš Kozáčik vystoupil z České asociace fotbalových hráčů (ČAFH). Rozhodl se tak mimo…

Sedmá posila z NHL! Střelec Pastrňák bude hrát za Česko na MS

Sedmá posila z NHL! Střelec Pastrňák bude hrát za…

České hokejisty posílí na květnovém mistrovství světa v Paříži a Kolíně nad Rýnem útočník David Pastrňák z…

 

Reflex.cz

Car je nahý! Srbové demonstrují proti nově zvolenému prezidentovi

Car je nahý! Srbové demonstrují proti nově zvolenému…

„Nechceme oligarchistán!“ skandují do padajícího večera převážně mladí lidé. Slova zanikají v pronikavém…

Mistr mýtů Kim Čong-un: Čemu máme věřit?

Mistr mýtů Kim Čong-un: Čemu máme věřit?

„Dokud velký kimirsenismus-kimčongilismus osvětluje cestu před námi a máme jednomyslnou jednotu všeho sloužícího…