11.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ

 

Kia i Renault nabízejí zajímavou alternativu k Passatu, Superbu, Mondeu nebo třeba Insignii. Vyplatí se nad Optimou a Talismanem zauvažovat?

Při pohledu na české silnice se může leckdy zdát, že střední třída je jen o Škodě Superb a Volkswagenu Passat. Tyto modely sice prodejům ve své kategorii jasně kralují, i mnohé další značky jsou ale v tomto segmentu zastoupeny zajímavými vozy. Rozhodli jsme se proti sobě postavit dvě taková auta, která jsou z hlediska českých prodejů spíše alternativami – Kiu Optimu a Renault Talisman.

Oba soupeři kráčí vlastním směrem. Na jedné straně stojí Optima, která byla globálně úspěšným modelem, a proto se v nové generaci příliš nezměnila – třeba vzhled se posunul jen v detailech. Na druhé straně Talisman je ukázkou radikální proměny. Renaultu se ve střední třídě poslední dobou moc nedařilo, a tak svého zástupce v segmentu výrazně proměnil – vedle techniky se měnil i název. Talisman tímto způsobem dává najevo, že není nástupcem jednoho modelu, ale hned dvou – vedle Laguny také o segment většího Latitude.

Talisman i Optima v tuto chvíli sázejí výhradně na karoserii typu sedan. U Renaultu je to změna, protože předchozí Laguna bývala dlouhá léta liftbackem. Oba vozy do budoucna dorazí také ve verzi kombi, což je v Evropě oblíbenější varianta. Talisman Grandtour se začne v Česku prodávat v květnu, Optima Sportwagon pak zhruba v září.

Sedany jsme vyzkoušeli se vznětovým motorem, který ve střední třídě nadále zůstává jasně nejoblíbenější volbou. Optima navíc na českém trhu ani jinou možnost v tuto chvíli nenabízí. V obou případech je znát trend downsizingu, ani jedno z aut v tuto chvíli nenabízí dvoulitrový turbodiesel. Talisman tak nabídne maximálně 1.6 dCi (118 kW), zatímco Optima vsadila na 1.7 CRDi (104 kW).

Oba motory jsme otestovali v kombinaci s automatem. Renault i Kia sázejí na dvouspojkovou převodovku, u Francouze šestistupňovou, v Korejci najdeme o kvalt více. U Optimy se za automat připlácí 55.000 korun, u Talismanu je v případě testovaného agregátu standardem.

Optima levnější, Talisman nabízí více

U vozů značek Kia i Renault jsme si zvykli na nízké cenovky, přičemž Optima i Talisman rovněž patří mezi ty levnější vozy střední třídy na trhu. Kia s testovaným motorem 1.7 CRDi (104 kW) a dvouspojkovou převodovkou přijde na 739.980 korun, Renault s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) pak stojí 764.900 korun. Málo to není, v daném segmentu jsou to ale u srovnatelných motorů spíše nižší částky.

obrázek [600 x 247]

Bližší pohled do ceníku navíc dokazuje více než slušnou základní výbavu obou protivníků. Talisman i Optima se už v základu chlubí dvouzónovou automatickou klimatizací, elektricky sklopnými zrcátky nebo navigací. Korejský sedan dále přidává aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo přední parkovací senzory. Zajímavostí jsou příplatky, které u obou aut v mnoha případech stojí stejně. Na totožnou částku přijde metalíza (+18.000 korun) i balíček vyhřívaného volantu a vyhřívaných předních sedadel (+10.000 Kč).

Pořizovací nákladyKia OptimaRenault Talisman
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.7 CRDi (104 kW) 7DCT1.6 dCi (118 kW) EDC
Stupeň výbavyComfort/739.980 KčZen/764.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]dvouzónovádvouzónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]18.00018.000
Navigace [Kč]SS
Parkovací senzory přední [Kč]S20.000**
Parkovací senzory zadní [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S2.000
Světelný/dešťový senzor [Kč]SS
Světlomety [Kč]xenonové/20.000diodové/25.000
Tempomat [Kč]SS
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S15.000***
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.000*10.000****
Vyhřívaný volant [Kč]10.000*10.000****
Zadní parkovací kamera [Kč]-20.000**
*Součást paketu Winter**Součást balíčku City Pack, ***Vision systém, ****Winter Pack
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]17.666/7.06328.681/8.705
Přední/zadní nárazník [Kč]12.023/15.13017.004/16.322
Přední blatník [Kč]7.8455.218
Čelní sklo [Kč]12.4457.927
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.921 + 3322.690 + 550
Hodinová sazba v servisu [Kč]664786
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.09231.889
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/125/3/12
Prodloužená záruka-5/200.000 km

V základní verzi Optima Talisman předčí, když však porovnáme vrcholné modely, role se rázem otočí. Talisman totiž dokáže nabídnout i prvky, které byste v nabídce Optimy hledali marně. Mezi ně patří natáčecí zadní náprava, sedačky s masážní funkcí nebo head-up displej (byť jednoduše řešený promítáním na sklíčko). I při objednání všech příplatkových prvků se cena Talismanu udrží na rozumné úrovni – plně vybavené auto stojí kolem milionu. V otázce ceny je to tudíž vyrovnaný souboj – Talisman zaujme technofily hledající maximum výbavy, Optima zase zákazníky jdoucí po atraktivní cenovce.

Z hlediska servisních nákladů je na tom lépe Kia. Korejská značka nabízí nižší hodinovou sazbu v servisu i nižší náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 kilometrů. Stejně tak většina sledovaných náhradních dílů je u Korejce levnější. A když k tomu přidáme srovnání záruk, zjistíme, že v souboji pořizovacích nákladů je Optima vítězem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia OptimaRenault Talisman
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky109
Průměr8,507,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Exportní banka může v Turecku kvůli puči utopit 12 miliard Exportní banka může v Turecku kvůli puči utopit 12 miliard

Po pokusu o puč v Turecku je ohrožena půjčka státní České…

Rusové narušují náš vzdušný prostor, stěžují si Bulhaři Rusové narušují náš vzdušný prostor, stěžují si Bulhaři

Bulharsko trvá na tom, že ruské letadlo porušilo…

Americký soud souhlasí s miliardovým vyrovnáním Volkswagenu Americký soud souhlasí s miliardovým vyrovnáním Volkswagenu

Americký soudce udělil předběžný souhlas s urovnáním…

Deutsche Börse získala souhlas akcionářů pro fúzi s londýnskou burzou Deutsche Börse získala souhlas akcionářů pro fúzi s londýnskou burzou

Německá burzovní skupina Deutsche Börse získala potřebný…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima 1.7 CRDiRenault Talisman 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 16851598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 2500380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 119.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.45 / 4 / 4.4
Emise CO2:116115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -608 / -
Objem nádrže (l):7047
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 4751593 / 525
Rozměr pneu:235/45 R18245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48554849
b) šířka (mm): 18601868
c) výška (mm): 14621463
d) rozvor (mm): 28052808
e) rozchod vpředu (mm): 15971614
f) rozchod vzadu (mm): 16041609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950910
k) šířka vpředu (mm): 15601520
l) šířka vzadu (mm): 15201480
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 480490
výška opěradla vpředu (mm): 610610
výška opěradla vzadu (mm): 670640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6…






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq Škoda po vzoru Jaguaru „neukázala“ na Tour de France nový Kodiaq

Letošní Tour de France je minulostí. Včera se jela…

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede? Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s…

 




Související články
Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí? Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC – Co chybí ke štěstí?

Nemůžu říct, že by mě nový kombík střední třídy od…

Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW – Bude etalon stačit? Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW – Bude etalon stačit?

Jeden je na trhu teprve pár dní, druhý netrpělivě čeká na…

 



 
Video: Gympkhana, aneb Kenem Blockem i bez rychlého auta

Video: Gympkhana, aneb Kenem Blockem i bez rychlého auta

Včera

K akčnímu videu ve stylu Gymkhany Kena Blocka nepotřebujete slavnou tvář, ani výkonné auto. Stačí vám čerstvý řidič se starou hondou.




Blesk.cz

Šokující proměna: Radek John během půl roku ztloustl, zestárl a zešedivěl!

Šokující proměna: Radek John během půl roku…

Kdekdo by řekl, že Radek John (61) vedle své mladší přítelkyně omládne, opak je ale pravdou. Za poslední půl rok…

Kvůli puči v Turecku může česká firma přijít o 12 miliard

Kvůli puči v Turecku může česká firma přijít o 12 miliard

Po pokusu o puč v Turecku je ohrožena půjčka státní České exportní banky 12 miliard korun na stavbu turecké…

 

iSport.cz

Hubníka štvalo filmování Karabachu: Byla to spíš taková komedie

Hubníka štvalo filmování Karabachu: Byla to spíš…

Padesát na padesát. Taková jsou postupové šance do odvety třetího předkola Ligy mistrů podle plzeňského kapitána…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Steaua 1:1. Komplikace do odvety

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Steaua 1:1. Komplikace do odvety

Fotbalisté Sparty nevkročili do boje o Ligu mistrů ideálně. Tým trenéra Zdeňka Ščasného v utkání 3. předkola…

 

Reflex.cz

Riziko problémového hráčství hrozí 450 tisícům Čechů, nejvíce mezi 25 a 39 lety

Riziko problémového hráčství hrozí 450 tisícům…

Hráčská vášeň začíná být rostoucím problémem pro stále větší množství Čechů. Podle výroční zprávy o hazardním…

Prezident Hollande: Faráře na severu Francie zavraždili teroristé z Islámského státu

Prezident Hollande: Faráře na severu Francie…

Dva ozbrojenci dnes zabili faráře v kostele v severní Francii a zranili další tři lidi, než je policie…