reklama


11.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ

 

Kia i Renault nabízejí zajímavou alternativu k Passatu, Superbu, Mondeu nebo třeba Insignii. Vyplatí se nad Optimou a Talismanem zauvažovat?

Při pohledu na české silnice se může leckdy zdát, že střední třída je jen o Škodě Superb a Volkswagenu Passat. Tyto modely sice prodejům ve své kategorii jasně kralují, i mnohé další značky jsou ale v tomto segmentu zastoupeny zajímavými vozy. Rozhodli jsme se proti sobě postavit dvě taková auta, která jsou z hlediska českých prodejů spíše alternativami – Kiu Optimu a Renault Talisman.

Oba soupeři kráčí vlastním směrem. Na jedné straně stojí Optima, která byla globálně úspěšným modelem, a proto se v nové generaci příliš nezměnila – třeba vzhled se posunul jen v detailech. Na druhé straně Talisman je ukázkou radikální proměny. Renaultu se ve střední třídě poslední dobou moc nedařilo, a tak svého zástupce v segmentu výrazně proměnil – vedle techniky se měnil i název. Talisman tímto způsobem dává najevo, že není nástupcem jednoho modelu, ale hned dvou – vedle Laguny také o segment většího Latitude.

Talisman i Optima v tuto chvíli sázejí výhradně na karoserii typu sedan. U Renaultu je to změna, protože předchozí Laguna bývala dlouhá léta liftbackem. Oba vozy do budoucna dorazí také ve verzi kombi, což je v Evropě oblíbenější varianta. Talisman Grandtour se začne v Česku prodávat v květnu, Optima Sportwagon pak zhruba v září.

Sedany jsme vyzkoušeli se vznětovým motorem, který ve střední třídě nadále zůstává jasně nejoblíbenější volbou. Optima navíc na českém trhu ani jinou možnost v tuto chvíli nenabízí. V obou případech je znát trend downsizingu, ani jedno z aut v tuto chvíli nenabízí dvoulitrový turbodiesel. Talisman tak nabídne maximálně 1.6 dCi (118 kW), zatímco Optima vsadila na 1.7 CRDi (104 kW).

Oba motory jsme otestovali v kombinaci s automatem. Renault i Kia sázejí na dvouspojkovou převodovku, u Francouze šestistupňovou, v Korejci najdeme o kvalt více. U Optimy se za automat připlácí 55.000 korun, u Talismanu je v případě testovaného agregátu standardem.

Optima levnější, Talisman nabízí více

U vozů značek Kia i Renault jsme si zvykli na nízké cenovky, přičemž Optima i Talisman rovněž patří mezi ty levnější vozy střední třídy na trhu. Kia s testovaným motorem 1.7 CRDi (104 kW) a dvouspojkovou převodovkou přijde na 739.980 korun, Renault s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) pak stojí 764.900 korun. Málo to není, v daném segmentu jsou to ale u srovnatelných motorů spíše nižší částky.

obrázek [600 x 247]

Bližší pohled do ceníku navíc dokazuje více než slušnou základní výbavu obou protivníků. Talisman i Optima se už v základu chlubí dvouzónovou automatickou klimatizací, elektricky sklopnými zrcátky nebo navigací. Korejský sedan dále přidává aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo přední parkovací senzory. Zajímavostí jsou příplatky, které u obou aut v mnoha případech stojí stejně. Na totožnou částku přijde metalíza (+18.000 korun) i balíček vyhřívaného volantu a vyhřívaných předních sedadel (+10.000 Kč).

Pořizovací nákladyKia OptimaRenault Talisman
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.7 CRDi (104 kW) 7DCT1.6 dCi (118 kW) EDC
Stupeň výbavyComfort/739.980 KčZen/764.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]dvouzónovádvouzónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]18.00018.000
Navigace [Kč]SS
Parkovací senzory přední [Kč]S20.000**
Parkovací senzory zadní [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S2.000
Světelný/dešťový senzor [Kč]SS
Světlomety [Kč]xenonové/20.000diodové/25.000
Tempomat [Kč]SS
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S15.000***
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.000*10.000****
Vyhřívaný volant [Kč]10.000*10.000****
Zadní parkovací kamera [Kč]-20.000**
*Součást paketu Winter**Součást balíčku City Pack, ***Vision systém, ****Winter Pack
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]17.666/7.06328.681/8.705
Přední/zadní nárazník [Kč]12.023/15.13017.004/16.322
Přední blatník [Kč]7.8455.218
Čelní sklo [Kč]12.4457.927
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.921 + 3322.690 + 550
Hodinová sazba v servisu [Kč]664786
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.09231.889
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/125/3/12
Prodloužená záruka-5/200.000 km

V základní verzi Optima Talisman předčí, když však porovnáme vrcholné modely, role se rázem otočí. Talisman totiž dokáže nabídnout i prvky, které byste v nabídce Optimy hledali marně. Mezi ně patří natáčecí zadní náprava, sedačky s masážní funkcí nebo head-up displej (byť jednoduše řešený promítáním na sklíčko). I při objednání všech příplatkových prvků se cena Talismanu udrží na rozumné úrovni – plně vybavené auto stojí kolem milionu. V otázce ceny je to tudíž vyrovnaný souboj – Talisman zaujme technofily hledající maximum výbavy, Optima zase zákazníky jdoucí po atraktivní cenovce.

Z hlediska servisních nákladů je na tom lépe Kia. Korejská značka nabízí nižší hodinovou sazbu v servisu i nižší náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 kilometrů. Stejně tak většina sledovaných náhradních dílů je u Korejce levnější. A když k tomu přidáme srovnání záruk, zjistíme, že v souboji pořizovacích nákladů je Optima vítězem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia OptimaRenault Talisman
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky109
Průměr8,507,50

1/4 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím

Ředitelství vodních cest dá v příštích měsících desítky…

BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant

Britský tabákový koncern British American Tobacco (BAT)…

Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby

O azyl v Česku v loňském roce požádalo 1475 cizinců, což…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima 1.7 CRDiRenault Talisman 1.6 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 16851598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 2500380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 119.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.45 / 4 / 4.4
Emise CO2:116115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / -608 / -
Objem nádrže (l):7047
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 4751593 / 525
Rozměr pneu:235/45 R18245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 48554849
b) šířka (mm): 18601868
c) výška (mm): 14621463
d) rozvor (mm): 28052808
e) rozchod vpředu (mm): 15971614
f) rozchod vzadu (mm): 16041609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950910
k) šířka vpředu (mm): 15601520
l) šířka vzadu (mm): 15201480
délka sedáku vpředu (mm): 490470
délka sedáku vzadu (mm): 480490
výška opěradla vpředu (mm): 610610
výška opěradla vzadu (mm): 670640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 






 
Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Dnes 15:55

Zážehový motor, který by směs zapaloval nikoliv přeskokem jiskry na svíčce, ale kompresním teplem vyvíjí řada automobilek. Zatím nejblíže je mu zdá se japonská Mazda.




Blesk.cz

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na Střeleckém ostrově

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na…

U labutě nalezené na Střeleckém ostrově v Praze potvrdili veterináři nález ptačí chřipky. Jde o druhý případ u…

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se hlásí do čela?

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se…

Europoslanci si v úterý ve Štrasburku volí nového předsedu na další dva a půl roku. Na rozdíl od předchozích…

 

iSport.cz

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz, chce brankáře i Messiho

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz,…

To se mu ještě v trenérské kariéře nestalo. Kouč Manchesteru City Pep Guardiola prohrál v posledním kole na půdě…

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v obležení topmodelek!

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v…

Stáhli oponu a představili nové logo. Šéfové Juventusu, mezi nimiž nechyběl Pavel Nedvěd (44), při té…

 

Reflex.cz

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na krávy či ovce se tabu nevztahuje

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na…

Nejenom v českém parlamentu si poslanci a poslankyně vymýšlejí zákony, nad kterými zůstává rozum stát. Minulý…

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU, tzv. tvrdý brexit

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU,…

Británie nechce ani částečné členství v Evropské unii. Zdůraznila to dnes britská premiérka Theresa Mayová v…

 
 
reklama