Mazda6 2,2 MZR-CD (120+136 kW) – Slova ujištění

Mazda6 2,2 MZR-CD (120+136 kW) – Slova ujištění

 
 

Občas je prý dobré říkat i takové věci, o nichž nikdo nepochybuje. Tento dvojtest bude právě takovým povídáním. Vyzkoušeli jsme dva silnější turbodiesely v Mazdě6, ale mnoho nového jsme nezjistili. Šestka totiž stále tvoří špičku v neprémiové střední třídě. Teď je jen o něco ostřejší.

V minulém roce prošel testem nejprve klasický sedan 2.0 MZR-CD (105 kW), liftback 2.5 MZR a později ještě kombi se zážehovým motorem 2.0i (108 kW)

Letos přišel na trh modernizovaný turbodiesel, který má základ v původním 2.0 MZR-CD, ale v Japonsku z něj vyrobili rovnou tři výkonové verze. Místo jediné volby - původních 105 kW – teď můžete vybírat mezi 92 kW, 120 kW a 136 kW.

2.2 MZR-CD (136 kW) - Špička naftového ledovce

Nemůžeme začít jinak než u dálničního expresu – rudého kombi Wagon se špičkovou motorizací spalující naftu. Sílu, kterou na kola posílá motor v podobě 400 Nm točivého momentu, máte k dispozici podle výrobce mezi 1800 a 3000 min-1. V praxi je možno využívat nečekaně široké pásmo končící až hodně daleko za 4000 min-1, a to i přes udávané výkonové maximum 136 kW ve 3500 min-1. Nejedná se tedy u tuningově chvilkovou záležitost, kdy by vás motor vyklopl na moment vpřed a krátce na to by si žádal o přeřazení. Otáčková pružnost je u této motorizace vskutku velká, otáčkové optimum široké, a přestože to asi nebyl hlavní cíl Mazdy, působí naftový vrchol díky vytrvalosti při zrychlování nečekaně sportovně.

Na suchém asfaltu se při běžné jízdě jen výjimečně setkáte s problematickým přenosem točivého momentu. 400 Nm a k tomu řízení předních kol, to není optimální kombinace. Řešení geometrie přední lichoběžníkové nápravy ale leccos zachránilo a vzájemné interakce dvou mechanismů jsou tak i při dynamické jízdě snesitelné a snadno uřiditelné. Když jedete jen kousek pod limitem přenosu sil z kol na silnici, je šestku radost řídit. Obdivuhodná je hlavně lehkost, s jakou se nechává vodit, snadno pak zapomenete na její dospělé, i když ne extrémní rozměry v rámci současné střední třídy.

obrázek [555 x 268]
 

Problémy s přenosem hnacího momentu čekejte na mokru nebo na sněhu, a také v serpentinách nebo horských úsecích, kde se přeci jen v zatáčkách jede pomalu a na výjezdech potřebujete hodně akcelerovat. I tady je to zvladatelný problém, ale s vytočeným zážehovým motorem byste si takové dovádění užili o trochu víc.

Zatáček se šestka rozhodně nebojí, nejlépe se cítí tam, kde se dá jet hodně rychle, v malých poloměrech jsou rozměry trochu na obtíž. Přednosti turbodieselu logicky naplno vyniknout na dálnici, kde sice nedosáhnete extrémních maxim (216 km/h u verze Wagon, 218 km/h u ostatních karoserií), ale častěji používané pružné zrychlování jí jde ukázkově. Právě tady naplno využijete možnosti širokopásmového dávkování hnací síly motoru.

Asi jediným režimem, ve kterém zažijete s šestkou jisté nepohodlí, je popojíždění v městských kolonách. Spojkový pedál je i přes snahu inženýrů o vhodné zpřevodování sil na páce docela tuhý, a tak postávat desítky minut na spojce není právě úkol pro slabou nožku dam-řidiček.

2.2 MZR-CD (120 kW) – Střední cesta, řečená zlatá

Po bezprostředním přesednutí z vrcholné do střední verze asi velký rozdíl nepoznáte. Menší momentová zásoba pro zrychlování se projeví, až když hodně šlapete šestce na krk a třeba při standardním sprintu z 0 na 100 km/h se rozdíl 40 Nm a 16 kW projeví jako časová úspora 0,7 s. Méně síly je znát na dálnici - když chcete náhle přidat, nebo když jste plně naloženi – ne tak sebevědomou odezvou auta na pohyb pedálu plynu.

obrázek [555 x 365]
 

Práce se spojkou a plynem při rozjezdu je ve 120kW MZR-CD o něco jednodušší, dovoluje řidiči komfortnější rozjezdy s menším úsilím.

Oba motory jsou dodávány se šestistupňovými převodovkami, které mají ukázkově přesnou kulisu a krátkou řadicí páku. Snad jen hlavice by mohla mít mohutnější rozměry, ta stávající se v ruce dost ztrácí.

Náš liftback (120 kW) i Wagon (136 kW) se pohybovaly na dálnici (reálný rychlostní průměr 130 km/h) se spotřebou 6,2 l/100 km, resp. 6,7 l/100 km, otáčky na nejvyšší stupeň přitom setrvávaly na 2400 min-1.

Mazda6 – Pro a proti

České auto roku je mimořádně vyvážený reprezentant střední třídy, který umí být autem pro řidiče, ale i s 18palcovými koly nabízí takovou dávku jízdního pohodlí, jakou na dlouhých cestách čekáte. Ovládání auta patří vůbec k nejlepším ve třídě – zpětná vazba v řízení, progresivní nástup brzd, přesné řazení to jsou trumfy, které značka právem vyzdvihuje a marketingově balí do slovního spojení zoom-zoom. Při jízdě je i přes značné rozměry znát lehkost v ovládání, sportovně střižený podvozek přitom nevyvedou z míry ani díry a krátké nerovnosti. Většinu z nich si tužší tlumiče vezmou bez strašlivého hromobití a tupých úderů.

obrázek [300 x 271] Liftback, který Mazda prodává pod označením hatchback, je praktičtější než sedan, ale musíte za něj dát navíc 15 tisíc. Dalších 15 tisíc navíc pak znamená přestup ke kombi Wagon. Jak liftback, tak Wagon se chlubí příjemným jednodotykovým ovládáním sklápění sedadel. Ze zavazadelníku je lze sklopit pomocí zatáhnutí za kliku na vnitřní stěně, podobnou operaci můžete snadno provést i přistupujete-li bočními otevřenými dveřmi. Spolu s opěradlem se současně snižuje také sedák a vzniká tak téměř rovná plocha, pouze s minimálním zlomem mezi dvěma rovinami.

Záplavu pozitiv čeří jen drobnosti. Hlavové opěrky nemají dostatečně velký rozsah výškového nastavení, takže i když máte nad hlavou místa dost, nelze opěrku optimálně vysunout. Ovládání audiosoustavy a informačního systému do kříže uspořádanými ovladači na ramenech volantu je originální, ale kdo se vyžívá v přeskakování stanic nebo přepínání údajů palubního počítače, ten bude po chvíli nespokojen. Jednoúčelová tlačítka by udělala v takovém případě lepší službu.

obrázek [300 x 284] Sportovně založení řidiči vyšších postav nebudou spokojení s příliš vysokou základní polohou výškově seřiditelných sedáků, sportovnější velmi nízký posaz by se do obálky seřízení sedadel u evropské šestky měl vejít. Na zadních sedadlech liftbacku se budou vyšší postavy (nad 180 cm) cítit omezovány svažujícím se stropem, cestující v kombi ale tento problém neznají.

Komu 120 a komu 136 kW?

Nejsilnější verzi motoru 2,2 MZR-CD lze doporučit hlavně těm, kdo se často pohybují na dálnici a potřebují (třeba při cestách po Evropě) nebo je to baví (kdekoli jinde) dosahovat vysokých cestovních průměrů. Při běžné jízdě nejsou rozdíly příliš velké. Obě motorizace jsou schopny jezdit i na dálnici do 7 l/100 km. Rozhodujícím závažím na miskách vah nakonec bude asi cenová politika Mazdy, která zakazuje maximální výkon pro běžné stupně výbavy a 136 kW tak nepořídíte pod 800 tisíc Kč.

Celek svou vyvážeností tvoří právem aktuální špičku v neprémiové střední třídě, spolu s Opelem Insignia, Fordem Mondeo, Volkswagenem Passat, Hondou Accord nebo Toyotou Avensis. Proti všem jmenovaným vyniká šestka hravými jízdními vlastnostmi, kombinovanými se snadnou ovladatelností, dostatečnou mírou pohodlí a praktičnosti.

obrázek [555 x 348]
 

Mazda 6 2,2 MZR-CD (120 kW) liftback, výbava TE Plus

První cena vozu759.700,-Kč (TE Plus, 2,2 MZR-CD (120 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací759.700,-Kč (TE Plus, 2,2 MZR-CD (120 kW))
Základní cena testovaného vozu759.700,-Kč (TE Plus, 2,2 MZR-CD (120 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků771.600,-Kč (TE Plus, 2,2 MZR-CD (120 kW))

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti, agilita na silnici
  • Střední třídě přiměřené jízdní pohodlí
  • Nízká spotřeba, tichý provoz, snadné ovládání motoru
  • Prostorný interiér
  • Velký, variabilní a snadno přístupný zavazadelník
  • Robustní konstrukce, tuhá karoserie
  • Odolný interiér, kvalitní materiály

Minusy

  • Nemožnost individualizace výbavy, verze se 120 kW jen s jediným stupněm TE Plus
  • Velká ovladací síla na pedálu spojky
  • Nedostatečný rozsah výškového nastavení opěrek hlavy
  • Místy komplikované ovládání funkcí přes CFNET
  • Omezený prostor nad zadními sedáky
  • Absence vestavěné navigace v nabídce, resp. vysoký příplatek za ni (65 tisíc Kč)

Mazda 6 2,2 MZR-CD (136 kW) Vagon, výbava GT

První cena vozu619.700,-Kč (1,8 MZR (CE, 88 kW))
První cena vozu s testovanou motorizací853.900,-Kč (GTA, 2,2 MZR-CD (136 kW))
Základní cena testovaného vozu878.700,-Kč (GT, 2,2 MZR-CD (136 kW))
Cena testovaného vozu vč. příplatků890.600,-Kč (GT, 2,2 MZR-CD (136 kW))

Plusy

  • Výborné jízdní vlastnosti, agilita
  • Střední třídě přiměřené jízdní pohodlí
  • Nízká spotřeba, tichý provoz, snadné ovládání motoru
  • Prostorný interiér
  • Velký, variabilní a snadno přístupný zavazadelník
  • Robustní konstrukce, tuhá karoserie
  • Odolný interiér, kvalitní materiály
  • Dobře fungující systém RVM

Minusy

  • Vysoká první cena, motor dostupný jen s maximální výbavou
  • Velká ovladací síla na pedálu spojky
  • Nedostatečný rozsah výškového nastavení opěrek hlavy
  • Místy komplikované ovládání funkcí přes CFNET
  • Absence vestavěné navigace v nabídce, resp. vysoký příplatek za ni (65 tisíc Kč)
  • Absence automatické převodovky v nabídce
Spolupracujeme s TipCars.com

2,2 MZR-CD (120 kW)

Cena v základní výbavě: 759 700 Kč Cena v testované výbavě: 771 600 Kč

Základní výbava:ABS – antiblokovací brzdový systém, EBD – elektronické rozdělení brzdné síly, EBA – brzdový asistent, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, airbag řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbag vpředu a vzadu, aktivní opěrky hlavy vpředu, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, aktivní předpínače bezpečnostních pásů, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů vpředu, uchycení dětské sedačky ISOFIX, imobilizér, přední mlhové světlomety, bi-xenonové adaptivní světlomety (AFS) s ostřikovačem, automaticky nastavitelný sklon světlometů, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, lité disky kol 17“ + pneumatiky 215/50 R17, souprava na opravu pneumatiky (nahrazuje rezervní kolo), tónovaná skla, vnější kliky dveří v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání + skládací klíč, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, se systémem one-touch, dálkové ovládání oken, automatická aktivace světlometů, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, světelný snímač, tempomat, indikátor nízké hladiny v nádobce ostřikovače, palubní počítač + speed alarm, akustický systém Bose, 6-CD měnič s funkcí MP3, 8 reproduktorů, Bluetooth hands-free sada, CF-Net, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, pylový filtr, automatická dvouzónová klimatizace, kůží obšitý volant, výškově a podélně nastavitelný volant, posuvná středová opěrka rukou vpředu s odkládacím boxem, středová opěrka rukou vzadu s odkládacím boxem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka sedadla řidiče, výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu a tři vzadu, dělená zadní sedadla 60/40 (hatchback a wagon), systém sklápění zadních sedadel ‘Karakuri’ (hatchback a wagon), látkové čalounění, kůží obšitá hlavice řadicí páky, sekvenční osvětlení interiéru Welcome Illumination, bodové lampičky vpředu a vzadu, osvětlená kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, krytá, dva držáky nápojů vpředu, odkládací prostor v předních dveřích s držákem nápojů, odkládací kapsa v opěradle sedadla spolujezdce, zapalovač a osvětlený popelník vpředu, stříbrné vnitřní kliky dveří, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, elektrický posilovač řízení, filtr pevných částic DPF.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.900,-Kč)

2,2 MZR-CD (136 kW)

Cena v základní výbavě: 878 700 Kč Cena v testované výbavě: 890 600 Kč

Základní výbava:ABS – antiblokovací brzdový systém, EBD – elektronické rozdělení brzdné síly, EBA – brzdový asistent, systém řízení jízdní stability DSC, protiprokluzový systém TCS, airbag řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbag vpředu a vzadu, aktivní opěrky hlavy vpředu, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, aktivní předpínače bezpečnostních pásů, kontrolka zapnutí bezpečnostních pásů vpředu, uchycení dětské sedačky ISOFIX, imobilizér, přední mlhové světlomety, bi-xenonové adaptivní světlomety (AFS) s ostřikovačem, automaticky nastavitelný sklon světlometů, automatické přední stěrače s dešťovým senzorem, lité disky kol 17“ + pneumatiky 215/50 R17, souprava na opravu pneumatiky (nahrazuje rezervní kolo), tónovaná skla, vnější kliky dveří v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání + skládací klíč, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, se systémem one-touch, dálkové ovládání oken, automatická aktivace světlometů, digitální hodiny, ukazatel vnější teploty, světelný snímač, tempomat, indikátor nízké hladiny v nádobce ostřikovače, palubní počítač + speed alarm, akustický systém Bose, 6-CD měnič s funkcí MP3, 8 reproduktorů, Bluetooth hands-free sada, CF-Net, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, pylový filtr, automatická dvouzónová klimatizace, kůží obšitý volant, výškově a podélně nastavitelný volant, posuvná středová opěrka rukou vpředu s odkládacím boxem, středová opěrka rukou vzadu s odkládacím boxem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka sedadla řidiče, výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu a tři vzadu, dělená zadní sedadla 60/40 (hatchback a wagon), systém sklápění zadních sedadel ‘Karakuri’ (hatchback a wagon), látkové čalounění, kůží obšitá hlavice řadicí páky, sekvenční osvětlení interiéru Welcome Illumination, bodové lampičky vpředu a vzadu, osvětlená kosmetická zrcátka ve slunečních clonách, krytá, dva držáky nápojů vpředu, odkládací prostor v předních dveřích s držákem nápojů, odkládací kapsa v opěradle sedadla spolujezdce, zapalovač a osvětlený popelník vpředu, stříbrné vnitřní kliky dveří, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka palivové nádrže z místa řidiče, elektrický posilovač řízení, filtr pevných částic DPF, Kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, pro řidiče s pamětí, systém sledování jízdních pruhů RVM, lité disky kol 18“ + pneumatiky 225/45 R18, stříbrná lišta na předním nárazníku, přední a zadní parkovací senzory, systém monitorování tlaku v pneumatikách.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.900,-Kč)

Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
Technické údaje
Motor 2,2 MZR-CD (120 kW)2,2 MZR-CD (136 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21832183
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3500136 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1800 - 3000400 / 1800 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 98.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.7 / 5.57.2 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 1702519 / 1751
Objem nádrže (l):6464
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 6151510 / 635
Rozměr pneu:215/50 R17225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47554785
b) šířka (mm): 17951795
c) výška (mm): 14401490
d) rozvor (mm): 27252725
e) rozchod vpředu (mm): 15501500
f) rozchod vzadu (mm): 15501550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1050870 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 1000670 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890960
k) šířka vpředu (mm): 14901490
l) šířka vzadu (mm): 14901490
délka sedáku vpředu (mm): 500500
délka sedáku vzadu (mm): 470470
výška opěradla vpředu (mm): 600600
výška opěradla vzadu (mm): 600600
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení 2,2 MZR-CD (120 kW) 2,2 MZR-CD (136 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 10 10
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 7 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 8
Tah v nižších otáčkách: 8 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 8
Spotřeba: 9 9
Odstupňování převodovky: 9 9
Snadnost řazení: 9 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 7
Účinnost brzd: 8 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27 8,42
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu

Odhalování třetího vydání Mazdy 6 pokračuje. V pořadí…

 



 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…