Test Auto.cz

Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu

2.1. 2017
Verdikt
 

Pokud chcete opravdu rychlý Mercedes-Benz C, ale plnotučné AMG 63 je pro vás moc brutální a drahé, máme řešení. Jmenuje se AMG 43 4Matic a „koule“ mu opravdu nechybí!

Zkuste si nyní vybavit typický luxusní kombík střední třídy, kterých se na našich silnicích prohánějí tisíce. Jistě nebudu daleko od pravdy s tvrzení, že má černou, stříbrnou nebo bílou barvu, sedmnáctipalcové liťáky a turbodiesel. Trefil jsem se? Přesně s takovými prémiovými auty se alespoň já osobně setkávám nejčastěji, jsou relativně nenápadná, a to možná jejich řidičům i vyhovuje. Sami ale jistě uznáte, že z řidičského hlediska toho moc nenabídnou a beztak se s cenou hravě dostanou hodně přes milion korun.

Ono to však jde i jinak, přičemž jedním z výraznějších poznávacích znamení může být pouze trojice písmen na víku zavazadelníku – ikonické AMG. Tyto vozy byly dlouho vyhrazeny pouze těm řidičům, kteří mají pořádný ranec peněz na osmiválcový sedan (například S 63 AMG), drsný offroad (třeba G 63 AMG) nebo dvoudveřové gran turismo připravené zdevastovat zadní pneumatiky na požádání – třeba SLS AMG Black Series. Doba se však mění a vozy AMG se stávají dostupnějšími, byť to jejich zatvrzelí milovníci mohou považovat za mírnou ztrátu exkluzivity.

Třeba Mercedes-Benz třídy A má ve verzi AMG 280 kilowattů (380 koní) z pouhého benzinového dvoulitru a stojí 1,3 milionu korun. Mezi běžné modely a plnotučné verze AMG se však už v roce 2014 vklínil jakýsi mezistupeň AMG Sport, který Mercedes-Benz později zrušil a všechny takto označené silnější modely vzal kompletně pod křídla dvorního „tunera“ AMG. Je to případ i našeho dnešního testovaného „céčka“ v provedení kombi, které svou „neplnokrevnost“ navenek prozrazuje pouze číselným označením 43 na zádi.

Mercedes-AMG C 43 4Matic lze po stránce vzhledu klidně zaměnit s jakýmkoliv jiným céčkovým kombíkem s exteriérovým paketem AMG, protože ten tady dostanete už v samotném základu, a podobně to může být také s rozšířenými blatníky pro kola AMG, které jsou nabízeny bez příplatku. Jde o učebnicový příklad decentního továrního tuningu, jehož přítomnost vám dojde až po obhlídce detailů – například plaket Biturbo 4Matic na předních blatnících nebo dvojice černočerných koncovek výfuku svírajících decentní difuzor namísto chromovaných atrap. Těžko říci, zda je difuzor u kombi s „pouhým“ benzinovým šestiválcem opravdu nezbytný, je ale jedním z mála vodítek k odhalení ne zcela obyčejného „céčka“.

Téměř stejná situace se opakuje v interiéru. Paket AMG s perfektním tříramenným volantem je zde součástí standardní výbavy, ale za 36.597 korun si jej můžete pořídit i do toho nejlevnějšího „céčka“ standardní nabídky. Karbonové obložení středové konzole už „gratis“ nedostanete, stejně jako skořepinová sedadla AMG s poloautomatickým nastavením a možností prodloužení sedáku, jenže zatímco za kousek uhlíkového vlákna bych těch necelých 30.000 korun zřejmě nedal, 62.055 korun za sportovní sedačky bych „vysolil“ s úsměvem. Mají totiž vysoké a pevné boční vedení, hezky se do nich usazuje a navzdory tužšímu polstrování jsou pohodlné i na dlouhých cestách. Za vrchol sportovních sedadel v běžných autech střední třídy jsem dosud považoval karbonová Recara Alfy Romeo Giulia QV, ta ve zkoušeném mercedesu mě ale nadchla ještě více!

Pozice za volantem je u třídy C tradičně špičková, sedíte hodně nízko a rozsah nastavení sedadla vůči volantu dovoluje takřka závodní posaz, pořád ale máte perfektní výhled z kabiny a veškeré ovládací prvky jsou hezky na dosah. U zkoušeného kousku byly středem největšího zájmu zejména tři umístěné na středovém tunelu vedle sdruženého ovladače infotainmentu Comand Online (stojí 54.099 Kč) – jde o tlačítka pro nastavení jízdních režimů, adaptivního odpružení a příplatkového sportovního výfuku AMG. A právě ty umějí udělat z běžně docela krotkého beránka perfektní dálniční i okreskovou střelu. Ale o tom až později.

obrázek [600 x 404]  

Veškeré úpravy konkrétního kousku se ani v nejmenším nepodepsaly na velikosti vnitřního prostoru, vpředu je stále místa dostatek v podélném i příčném směru, vzadu bych se ale nezlobil za více místa před koleny. Je to s ním lepší než například u BMW řady 3, stačí si ale trochu více podsadit pánev a už koleny narážíte do nekompromisně tvrdých zad sportovních předních sedadel. Testujeme variantu kombi, která je o 55.660 Kč dražší než výchozí sedan, a pokud pominu, že se mi právě praktičtější varianta vzhledově více zamlouvá (kombi tolik nepřipomíná třídy E a S), máte samozřejmě k dispozici o chlup větší a lépe přístupný zavazadelník se základním objemem 490 litrů. Jenom to elektrické otevírání pátých dveří by mohlo být rychlejší…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG C 43 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 583 890 Kč Cena v testované výbavě: 1 918 905 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 18palcová kola, asistent bdělosti řidiče, adaptivní brzdové světlo, aktivní kapota, elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, čalounění sedadel ze syntetické kůže, automatická dvouzónová klimatizace, audio 20 USB, bluetooth handsfree, Mercedes connect me, automatická devítistupňová převodovka, sportovní řízení, vnější paket AMG, tempomat s omezovačem rychlosti, pohon všech kol 4Matic, sportovní podvozek AMG Ride Control, rozšířené blatníky pro 19palcová kola a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Active (+12.171 Kč), ozdobné výplně interiéru AMG karbon/ broušený hliník (+28.641 Kč), sada pro parkování (+9547 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.320 Kč), sada Night (+14.320 Kč), sportovní výfuk AMG Performance (+38.188 Kč), sada asistentů jízdy v pruzích (24.822 Kč), multimediální systém Comand Online (+54.099 Kč), sportovní sedadla AMG Performance (+62.055 Kč), litá 19palcová kola AMG (+30.232 Kč), LED Intelligent Light Systém (+18.616 Kč), bezklíčové startování (+3182 Kč), metalíza - modrá briliant (+24.822 Kč).

Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard Další špatný den pro Deutsche Bank: tržní hodnotou ji přeskočila fintechová Wirecard

Akcie německé společnosti Wirecard, která zajišťuje…

Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku Propad liry působí potíže českým firmám v Turecku

Padající kurz turecké liry působí potíže českým firmám,…

Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje Mobilní bankovnictví strmě roste, podíl internetového stagnuje

Internetové bankovnictví v posledních letech stagnuje,…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG C 43 4Matic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 270 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2000 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.5 / 8.1
Emise CO2:185
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1510
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 585
Rozměr pneu:225/40 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4702
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech Emisní skandál není nová věc. Škodovky si uřízly ostudu už v 80. letech

Snaha obejít platné emisní limity není záležitostí…

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

 



Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte! Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte!

Třída C omládla, rozdíly v náraznících a optice světel…

Modernizovaný Mercedes-Benz C vstupuje na český trh. Kolik stojí nová patnáctistovka? Modernizovaný Mercedes-Benz C vstupuje na český trh. Kolik stojí nová patnáctistovka?

Novým základem pro stuttgartskou třídu C je zážehová…

 



 



Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…