Test Auto.cz

Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu

2.1. 2017
Verdikt
 

Pokud chcete opravdu rychlý Mercedes-Benz C, ale plnotučné AMG 63 je pro vás moc brutální a drahé, máme řešení. Jmenuje se AMG 43 4Matic a „koule“ mu opravdu nechybí!

Zkuste si nyní vybavit typický luxusní kombík střední třídy, kterých se na našich silnicích prohánějí tisíce. Jistě nebudu daleko od pravdy s tvrzení, že má černou, stříbrnou nebo bílou barvu, sedmnáctipalcové liťáky a turbodiesel. Trefil jsem se? Přesně s takovými prémiovými auty se alespoň já osobně setkávám nejčastěji, jsou relativně nenápadná, a to možná jejich řidičům i vyhovuje. Sami ale jistě uznáte, že z řidičského hlediska toho moc nenabídnou a beztak se s cenou hravě dostanou hodně přes milion korun.

Ono to však jde i jinak, přičemž jedním z výraznějších poznávacích znamení může být pouze trojice písmen na víku zavazadelníku – ikonické AMG. Tyto vozy byly dlouho vyhrazeny pouze těm řidičům, kteří mají pořádný ranec peněz na osmiválcový sedan (například S 63 AMG), drsný offroad (třeba G 63 AMG) nebo dvoudveřové gran turismo připravené zdevastovat zadní pneumatiky na požádání – třeba SLS AMG Black Series. Doba se však mění a vozy AMG se stávají dostupnějšími, byť to jejich zatvrzelí milovníci mohou považovat za mírnou ztrátu exkluzivity.

Třeba Mercedes-Benz třídy A má ve verzi AMG 280 kilowattů (380 koní) z pouhého benzinového dvoulitru a stojí 1,3 milionu korun. Mezi běžné modely a plnotučné verze AMG se však už v roce 2014 vklínil jakýsi mezistupeň AMG Sport, který Mercedes-Benz později zrušil a všechny takto označené silnější modely vzal kompletně pod křídla dvorního „tunera“ AMG. Je to případ i našeho dnešního testovaného „céčka“ v provedení kombi, které svou „neplnokrevnost“ navenek prozrazuje pouze číselným označením 43 na zádi.

Mercedes-AMG C 43 4Matic lze po stránce vzhledu klidně zaměnit s jakýmkoliv jiným céčkovým kombíkem s exteriérovým paketem AMG, protože ten tady dostanete už v samotném základu, a podobně to může být také s rozšířenými blatníky pro kola AMG, které jsou nabízeny bez příplatku. Jde o učebnicový příklad decentního továrního tuningu, jehož přítomnost vám dojde až po obhlídce detailů – například plaket Biturbo 4Matic na předních blatnících nebo dvojice černočerných koncovek výfuku svírajících decentní difuzor namísto chromovaných atrap. Těžko říci, zda je difuzor u kombi s „pouhým“ benzinovým šestiválcem opravdu nezbytný, je ale jedním z mála vodítek k odhalení ne zcela obyčejného „céčka“.

Téměř stejná situace se opakuje v interiéru. Paket AMG s perfektním tříramenným volantem je zde součástí standardní výbavy, ale za 36.597 korun si jej můžete pořídit i do toho nejlevnějšího „céčka“ standardní nabídky. Karbonové obložení středové konzole už „gratis“ nedostanete, stejně jako skořepinová sedadla AMG s poloautomatickým nastavením a možností prodloužení sedáku, jenže zatímco za kousek uhlíkového vlákna bych těch necelých 30.000 korun zřejmě nedal, 62.055 korun za sportovní sedačky bych „vysolil“ s úsměvem. Mají totiž vysoké a pevné boční vedení, hezky se do nich usazuje a navzdory tužšímu polstrování jsou pohodlné i na dlouhých cestách. Za vrchol sportovních sedadel v běžných autech střední třídy jsem dosud považoval karbonová Recara Alfy Romeo Giulia QV, ta ve zkoušeném mercedesu mě ale nadchla ještě více!

Pozice za volantem je u třídy C tradičně špičková, sedíte hodně nízko a rozsah nastavení sedadla vůči volantu dovoluje takřka závodní posaz, pořád ale máte perfektní výhled z kabiny a veškeré ovládací prvky jsou hezky na dosah. U zkoušeného kousku byly středem největšího zájmu zejména tři umístěné na středovém tunelu vedle sdruženého ovladače infotainmentu Comand Online (stojí 54.099 Kč) – jde o tlačítka pro nastavení jízdních režimů, adaptivního odpružení a příplatkového sportovního výfuku AMG. A právě ty umějí udělat z běžně docela krotkého beránka perfektní dálniční i okreskovou střelu. Ale o tom až později.

obrázek [600 x 404]  

Veškeré úpravy konkrétního kousku se ani v nejmenším nepodepsaly na velikosti vnitřního prostoru, vpředu je stále místa dostatek v podélném i příčném směru, vzadu bych se ale nezlobil za více místa před koleny. Je to s ním lepší než například u BMW řady 3, stačí si ale trochu více podsadit pánev a už koleny narážíte do nekompromisně tvrdých zad sportovních předních sedadel. Testujeme variantu kombi, která je o 55.660 Kč dražší než výchozí sedan, a pokud pominu, že se mi právě praktičtější varianta vzhledově více zamlouvá (kombi tolik nepřipomíná třídy E a S), máte samozřejmě k dispozici o chlup větší a lépe přístupný zavazadelník se základním objemem 490 litrů. Jenom to elektrické otevírání pátých dveří by mohlo být rychlejší…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG C 43 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 583 890 Kč Cena v testované výbavě: 1 918 905 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, litá 18palcová kola, asistent bdělosti řidiče, adaptivní brzdové světlo, aktivní kapota, elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, čalounění sedadel ze syntetické kůže, automatická dvouzónová klimatizace, audio 20 USB, bluetooth handsfree, Mercedes connect me, automatická devítistupňová převodovka, sportovní řízení, vnější paket AMG, tempomat s omezovačem rychlosti, pohon všech kol 4Matic, sportovní podvozek AMG Ride Control, rozšířené blatníky pro 19palcová kola a další.

Výbava testovaného vozu:Sada Active (+12.171 Kč), ozdobné výplně interiéru AMG karbon/ broušený hliník (+28.641 Kč), sada pro parkování (+9547 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (+14.320 Kč), sada Night (+14.320 Kč), sportovní výfuk AMG Performance (+38.188 Kč), sada asistentů jízdy v pruzích (24.822 Kč), multimediální systém Comand Online (+54.099 Kč), sportovní sedadla AMG Performance (+62.055 Kč), litá 19palcová kola AMG (+30.232 Kč), LED Intelligent Light Systém (+18.616 Kč), bezklíčové startování (+3182 Kč), metalíza - modrá briliant (+24.822 Kč).

Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl Trumpův republikánský favorit ve volbách do Senátu propadl

V ostře sledovaných doplňovacích volbách do Senátu USA v…

Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí Zápisník Dušana Kütnera: Rozum občas zvítězí

Dobrá zpráva pro příznivce vyvěšování vlajek Tibetu a…

Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET Babišova vláda rozhodne, nakolik změkčí EET

Členové příštího kabinetu se neshodují, kterým…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG C 43 4Matic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 270 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2000 - 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.8 / 6.5 / 8.1
Emise CO2:185
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / 1510
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 585
Rozměr pneu:225/40 R19, 255/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4702
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1457
d) rozvor (mm): 2840
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1566
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG C 43 4Matic – Raketa středního doletu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 






 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých zemřela i Češka Naďa. Přišla tam rok po teroru

Merkelová navštívila vánoční trhy, na kterých…

Týden před prvním výročím teroristického útoku v Berlíně navštívila dnes večer kancléřka Angela Merkelová…

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…