reklama


21.10. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI – Tříválcový duel

 

Nejprodávanější auto na českém trhu dostalo tříválec. Bude stačit na evropské Auto roku 2016, jehož tříválcový motor se nám také zamlouvá?

Tříválcové motory se už stávají samozřejmostí nižší střední třídy. Letos se takového agregátu dočkalo i nejprodávanější auto na českém trhu, Škoda Octavia. Tříválcovou octavii jsme už v rámci redakčního testu porovnávali s předchůdcem, v podobě octavie z předchozího modelového roku s 1.2 TSI (81 kW), tentokrát však přišel čas na její srovnání s konkurencí. Jako soupeře jsme vybrali Opel Astra.

Pro porovnání octavie s astrou máme hned několik dobrých důvodů. Tříválcová astra kolegu Honzu Mičku na mezinárodní prezentaci doslova nadchla, přičemž i litrovou octavii také hodnotíme velice kladně, a tak to bude dnes hlavně o tom, komu se tříválec povedl více.

Video

Co se týče karoserie, sáhli jsme tentokrát po astře hatchback a octavii liftback. Pravda, přímí konkurenti to nejsou, octavia je přece jen díky své zádi praktičtější, srovnávací test ale využijeme i k porovnání obou koncepcí.

Souboj tříválcové octavie s astrou bude o to pikantnější, že z předchozího souboje vyšel vítězně opel. Tenkrát ale proti sobě bojovaly kombíky s turbodieselem pod kapotou (Opel Astra ST s 1.6 CDTI/118 kW vs. Škoda Octavia Combi s 2.0 TDI/110 kW)… Tříválcový souboj startuje!

obrázek [600 x 334]  

Jasná záležitost astry

A už souboj cen dokazuje, že se astra v tříválcovém provedení rozhodně nedá, hned v úvodu vytahuje ty nejtěžší zbraně. Její základní cena je lákavá, základní verze Selection s testovaným motorem 1.0 Turbo (77 kW) stojí 354.900 korun, což je v rámci segmentu velice zajímavá nabídka. Na ní octavia rozhodně nestačí, 1.0 TSI (85 kW) je v základní verzi Active nabízen za 395.900 korun.

Octavia přitom na nižší cenovku astry reaguje vlastně jen vyšším výkonem. V základu liftback postrádá zadní stěrač, bluetooth, dálkové ovládání centrálního zamykání i klimatizaci. Za dálkové odemykání a manuální klimatizaci se sice v rámci paketu Active Plus připlácí jen 11.500 korun, octavia ale přesto dokazuje, že se spíše vyplatí až ve vyšších stupních výbavy. To astra už v základu tyto prvky má, na rozdíl od octavie jí ale chybí kolenní airbag řidiče.

Příplatková výbava je obecně výhodnější u škodovky než u opelu, sledované příplatky jsou u ní levnější. U obou základních verzí je však nutné se smířit s tím, že některé prvky jsou dostupné až pro vyšší varianty. Základní octavii tak nepořídíte třeba s vestavěnou navigací, astru zase s elektrickým stahováním zadních oken.

Pořizovací nákladyOpel AstraŠkoda Octavia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.0 Turbo/77 kW1.0 TSI/85 kW
Stupeň výbavy a cenaSelection/354.900 KčActive/395.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
Bluetooth [Kč]S-
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]S11.500*
Elektrické ovládání oken vpředu/vzadu [Kč]S/-S/5.000
Klimatizacemanuální11.500*
Kola15" ocelová15" ocelová
Kožený volant [Kč]14.400*6.500
Metalický lak [Kč]14.40014.100
Mlhová světla vpředu [Kč]6.0005.000
Navigace [Kč]30.000-
Parkovací senzory vzadu [Kč]13.2009.200
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]1.8001.600
Tempomat [Kč]2.00011.000
 *V rámci Zimní sady 1*V rámci paketu Active Plus
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]7.363/3.1195.297/2.713
Přední/zadní nárazník [Kč]14.611/14.0929.200/7.410
Přední blatník [Kč]5.0534.995
Čelní sklo [Kč]9.9954.528
Brzdové destičky přední [Kč]2.6682.584
Mřížka v masce chladiče [Kč]1.0621.965
Přední/zadní tlumiče [Kč]3.746/2.6083.507/3.693
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč]847750
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]13.47114.850
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2+3*/5/122/3/12
Záruka na 5 let (Kč/km)13.343/150.0002.000/100.000
*Standardní dvouletá záruka je doplněna pětiletou zárukou, vztahující se výhradně na motor, převodovku a rozvodovku

Oba vozy je však možné doplnit i s „chytrými“ prvky. Zatímco octavia může být za 1.900 korun obohacena o paket Simply Clever zahrnující odpadkový koš ve dveřích, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a držák na tablet, Opel jednotlivé prvky nabízí zvlášť. Nejprve je nutné dokoupit tzv. FlexAdapter za 1.500 Kč, k němuž je možné doobjednat držák chytrého telefonu nebo osvěžovač vzduchu (oboje za 1.300 korun).

Škodovka je výhodnější i z hlediska servisních nákladů. Naprostá většina sledovaných náhradních dílů je levnější. Naopak v případě záruky se zdá výhodnější astra. Standardní dvouletou záruku totiž bez příplatku rozšiřuje o tři roky. Tato celkově pětiletá záruka se však vztahuje jen na motor, převodovku a rozvodovku. Pětiletá záruka na celé vozidlo (do 150.000 km) stojí 13.343 korun, zatímco u octavie taková přijde na 11.500 korun. Komu by však stačil menší nájezd, může si k octavii za výhodných 2.000 korun přikoupit pětiletou záruku do 100.000 km.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮOpel AstraŠkoda Octavia
Základní cena96
Standardní výbava a příplatky86
Servis78
Záruky87
Průměr8,006,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
Technické údaje
Motor Opel Astra 1.0 TurboŠkoda Octavia 1.0 TSI (85 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 450085 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4500 - 6000200 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.29.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 3.6 / 4.15.4 / 3.9 / 4.5
Emise CO2:96104
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 370 / 1210590 / 1580
Objem nádrže (l):4850
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1198 / 5171225 / 625
Rozměr pneu:225/45 R17225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43704659
b) šířka (mm): 18091814
c) výška (mm): 14851461
d) rozvor (mm): 26622686
e) rozchod vpředu (mm): 15481551
f) rozchod vzadu (mm): 15651520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 920580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1010940
k) šířka vpředu (mm): 15101470
l) šířka vzadu (mm): 14401470
délka sedáku vpředu (mm): 540480
délka sedáku vzadu (mm): 460440
výška opěradla vpředu (mm): 650625
výška opěradla vzadu (mm): 640650
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 




Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016) Evropské Automobily roku: Opel Astra (2016)

Opel Astra K je už desátou poválečnou generací…

Video: Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI. Měříme pružné zrychlení s půl tunou na palubě! Video: Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI. Měříme pružné zrychlení s půl tunou na palubě!

V nižší střední třídě se nám už nějakou dobu rozšiřují…

 



 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Včera

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o loupeži úplně ignorovali!

Policisté si to rozdali ve služebním autě: Hlášení o…

Policisté byli přistiženi přímo při činu! Muž a žena v uniformě se oddávali intimním hrátkám při službě v…

 

iSport.cz

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Nebyl to pro Spartu jednoduchý večer. Pražský celek ale dokázal urvat cennou výhru na ledě Mladé Boleslavi 4:2,…

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama