Toyota Verso 2.0 D-4D – Naftová anorexie

Toyota Verso 2.0 D-4D – Naftová anorexie

 
 

Když rodinné MPV, tak s turbodieselem. Po obsáhlém testu zážehové verze tedy přinášíme dojmy z očekávatelně nejprodávanější naftové motorizace.

I ceník Toyoty prochází vývojem a od předchozího testu stojí Verso ve všech verzích o 30 tisíc Kč méně. Pro zákazníka to znamená, že nejlevnější turbodiesel s relativně skromným stupněm výbavy Terra pořídí už za 580 tisíc. Námi testovaný pětimístný model s výbavou Luna stojí nově ceníkových 630 tisíc Kč, přičemž výbavu lze obohatit o jedinou položku – metalický lak za 14 tisíc Kč. Nulovou možnost individualizace vyvažuje solidní seznam základní výbavy, která zahrnuje mimo jiné i dvouzónovou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívání předních sedadel, houf elektronických asistentů a například i kolenní airbag. Naopak potřebné parkovací senzory zcela chybí, teprve od stupně výbavy Sol je k dispozici parkovací kamera.

obrázek [300 x 271] Dvoulitrový turbodiesel s papírově průměrným výkonem 93 kW je optimem především z hlediska ceny. Dalšími možnostmi jsou totiž 2.2 D-CAT s výkonem 110 kW, ovšem pouze ve spojení s automatickou převodovkou a vrcholná verze 2.2 D-CAT s výkonem 130 kW a šestistupňovým manuálem. Maximální točivý moment 310 Nm je k dispozici mezi 1800 až 2400 min-1 a pokud je zákazník opravdu zaměřen na běžné, řekněme až úsporné cestování, jde bezesporu o ideální motorizaci.

Zaprvé jde o hluk, tedy o jeho absenci. V naftovém versu jsme nezaznamenali žádné výrazné bručení ani po nastartování v chladné noci, ve všech režimech pak motor běží bez výrazných vibrací či klepání. Agregát táhne už od 1500 min-1 a jeho síla klesá jen zvolna – omezovač zasahuje při 4700 min-1, což je ovšem stav, který většina majitelů naftových motorů vyzkouší stejně jen nechtěně, třeba při snaze zašlápnout na podlaze vosu.

obrázek [300 x 239] Zadruhé jde o absenci protestů – když se řidiči líbí rozjezdy na dvojku či průjezdy obcí padesátkou na pětku, nedočká se ani klepání, natož zhasínání. Padne-li ovšem na stupnici adrenalinu hranice bezpečí a šortky se sandály se v hlavě řidičově promění v kevlarovou kombinézu, lze i dálničního limitu dosáhnout na trojku a maxima 180 km/h na čtyřku. To jsou ale extrémy – na šestý stupeň lze zvládnout téměř jakýkoli dlouhý přesun včetně dálničního předjíždění a relativně malý výkon motoru zde není vůbec znát.

Zatřetí jde o komfort. Ano, vlečená náprava nedokáže zázraky a její hlavní devizou je úspora místa pro zavazadla (v případě pětimístného versa pro dvojitou podlahu), přesto v zatáčkách drží relativně vysoké a těžké MPV s poctivostí hodnou spíše lichoběžníkovými rameny držené konkurence.

Odpružení je naladěno vyloženě komfortně, i tak je ale držení stopy vcelku jisté a náklony v zatáčkách v mezích kinedrylové normy. Vůz vyloženě nesnáší příčné nerovnosti, na těch dává posádce dost najevo, že jeho podvozek trpí. Také řízení podporované elektrickým posilovačem je nastaveno tak, aby volantem dokázala efektivně točit i anorektická studentka kulturologie po týdenním pobytu v jogínské komunitě. Jinak řečeno – kontakt s vozovkou neexistuje, ale vůz se zejména ve městě, ovládá až neuvěřitelně snadno. Kdyby existovaly parkovací senzory (a ne jen výše zmíněná příplatková parkovací kamera), bylo by ve versu hej i faktickým vládkyním rodin, tedy ženám. Skvěle veliká zrcátka to nezachrání.

obrázek [555 x 250]
 

A začtvrté jde o spotřebu. Palubnímu počítači jsme odmítali věřit od chvíle, kdy na mimoměstském výletě s nijak lehkou nohou ukázal průměr 4,3 l/100 km – pak se ale ukázalo, že stroj nelže. Čtyři válce pohánějící auto se třemi lidmi si řekly o 4,6 l při stokilometrové rychlosti a 6,2 litrů při dálničním limitu. V městském provozu jsme se nedostali přes sedmilitrovou hranici ani za cenu občasných kolon a naopak hvězdných rozjezdů… Ukazatel okamžité spotřeby je se stupnicí cejchovanou do 30 l/100 km poněkud rozmáchlý a slouží s takto malým rozlišením asi pouze ke strašení posádky při rozjezdech – při jízdě se z něj ale nedá vyčíst nic relevantního.

Zbytek je jednoduše Toyota. V případě modelu Verso jde o esenci všeho, co značka pro běžného evropského spotřebitele znamená - velmi prostorná, kvalitní, dotažená, nevzrušivá, šedočerná a plastová.

Kdo ctí užitek, kvalitu, prostor před designem, emocemi a originalitou, je tady správně.

První cena vozu499.900,-Kč (Terra 1,6 Valvematic 97 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací579.900,-Kč (Terra 2.0 D-4D 93 kW)
Základní cena testovaného vozu629.900,-Kč (Luna 2.0 D-4D 93 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků643.900,-Kč (Luna 2.0 D-4D 93 kW)

Plusy

  • Velmi prostorný interiér
  • Ergonomie přístrojů i ovládání
  • Komfortní odpružení
  • Tichý a úsporný motor
  • Variabilita sedadel
  • Pohodlný přístup všemi pěti dveřmi (šířka a úhly)

Mínusy

  • Velký účinek posilovače řízení
  • Snadná poškoditelnost některých plastů v interiéru
  • Pevně dané stupně výbavy
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Verso 2.0 D-4D

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 643 900 Kč

Základní výbava:Litá kola, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče, elektricky ovládaná okna přední i zadní, centrální zamykání dveří s automatickou aktivací po rozjezdu a dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, klimatizace automatická duálni, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA + AUX IN s 6 reproduktory, ovládání audiosystému na volantu, Bluetooth® hands-free s ovládáním na volantu, tempomat s omezovačem rychlosti, látkové čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel a vývod topení pro 2. řadu sedadel, loketní opěrka na předních i zadních sedadlech, dvojitá chlazená odkládací schránka před spolujezdcem, schránka pod sedadlem spolujezdce, výklopné stolky pro 2. řadu sedadel, schránky v podlaze pro 2. řadu sedadel, ABS + EBD + BA a VSC + TRC, airbagy přední a boční, airbagy hlavové, kolenní airbag řidiče, přední mlhová světla

Výbava testovaného vozu:Příplatková barva (+ 14000,- Kč)

Glosa Martina Čabana: Zeman potřetí a stále stejně Glosa Martina Čabana: Zeman potřetí a stále stejně

Prezident Miloš Zeman při projevu před Valným…

Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy

Nejméně pět lidí zahynulo při zemětřesení o síle 7,4…

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450 Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

První exempláře sportovní varianty modelu i30 již vyjely…

 

Štítky MPV Toyota Testy

Technické údaje
Motor Toyota Verso 2.0 D-4D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 484 / 1645
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 630
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Verso 2.0 D-4D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,24
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova drzost, Hušbauerova chytrost

TOP 5 gólů 7. kola: Jovovičova raketa, Houskova…

V 7. kole HET ligy se rozstřílely Jablonec a Olomouc, které svým soupeřům nasypaly po pěti gólech. Také mají oba…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…