Toyota Verso 2.0 D-4D – Naftová anorexie

Toyota Verso 2.0 D-4D – Naftová anorexie

 
 

Když rodinné MPV, tak s turbodieselem. Po obsáhlém testu zážehové verze tedy přinášíme dojmy z očekávatelně nejprodávanější naftové motorizace.

I ceník Toyoty prochází vývojem a od předchozího testu stojí Verso ve všech verzích o 30 tisíc Kč méně. Pro zákazníka to znamená, že nejlevnější turbodiesel s relativně skromným stupněm výbavy Terra pořídí už za 580 tisíc. Námi testovaný pětimístný model s výbavou Luna stojí nově ceníkových 630 tisíc Kč, přičemž výbavu lze obohatit o jedinou položku – metalický lak za 14 tisíc Kč. Nulovou možnost individualizace vyvažuje solidní seznam základní výbavy, která zahrnuje mimo jiné i dvouzónovou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívání předních sedadel, houf elektronických asistentů a například i kolenní airbag. Naopak potřebné parkovací senzory zcela chybí, teprve od stupně výbavy Sol je k dispozici parkovací kamera.

obrázek [300 x 271] Dvoulitrový turbodiesel s papírově průměrným výkonem 93 kW je optimem především z hlediska ceny. Dalšími možnostmi jsou totiž 2.2 D-CAT s výkonem 110 kW, ovšem pouze ve spojení s automatickou převodovkou a vrcholná verze 2.2 D-CAT s výkonem 130 kW a šestistupňovým manuálem. Maximální točivý moment 310 Nm je k dispozici mezi 1800 až 2400 min-1 a pokud je zákazník opravdu zaměřen na běžné, řekněme až úsporné cestování, jde bezesporu o ideální motorizaci.

Zaprvé jde o hluk, tedy o jeho absenci. V naftovém versu jsme nezaznamenali žádné výrazné bručení ani po nastartování v chladné noci, ve všech režimech pak motor běží bez výrazných vibrací či klepání. Agregát táhne už od 1500 min-1 a jeho síla klesá jen zvolna – omezovač zasahuje při 4700 min-1, což je ovšem stav, který většina majitelů naftových motorů vyzkouší stejně jen nechtěně, třeba při snaze zašlápnout na podlaze vosu.

obrázek [300 x 239] Zadruhé jde o absenci protestů – když se řidiči líbí rozjezdy na dvojku či průjezdy obcí padesátkou na pětku, nedočká se ani klepání, natož zhasínání. Padne-li ovšem na stupnici adrenalinu hranice bezpečí a šortky se sandály se v hlavě řidičově promění v kevlarovou kombinézu, lze i dálničního limitu dosáhnout na trojku a maxima 180 km/h na čtyřku. To jsou ale extrémy – na šestý stupeň lze zvládnout téměř jakýkoli dlouhý přesun včetně dálničního předjíždění a relativně malý výkon motoru zde není vůbec znát.

Zatřetí jde o komfort. Ano, vlečená náprava nedokáže zázraky a její hlavní devizou je úspora místa pro zavazadla (v případě pětimístného versa pro dvojitou podlahu), přesto v zatáčkách drží relativně vysoké a těžké MPV s poctivostí hodnou spíše lichoběžníkovými rameny držené konkurence.

Odpružení je naladěno vyloženě komfortně, i tak je ale držení stopy vcelku jisté a náklony v zatáčkách v mezích kinedrylové normy. Vůz vyloženě nesnáší příčné nerovnosti, na těch dává posádce dost najevo, že jeho podvozek trpí. Také řízení podporované elektrickým posilovačem je nastaveno tak, aby volantem dokázala efektivně točit i anorektická studentka kulturologie po týdenním pobytu v jogínské komunitě. Jinak řečeno – kontakt s vozovkou neexistuje, ale vůz se zejména ve městě, ovládá až neuvěřitelně snadno. Kdyby existovaly parkovací senzory (a ne jen výše zmíněná příplatková parkovací kamera), bylo by ve versu hej i faktickým vládkyním rodin, tedy ženám. Skvěle veliká zrcátka to nezachrání.

obrázek [555 x 250]
 

A začtvrté jde o spotřebu. Palubnímu počítači jsme odmítali věřit od chvíle, kdy na mimoměstském výletě s nijak lehkou nohou ukázal průměr 4,3 l/100 km – pak se ale ukázalo, že stroj nelže. Čtyři válce pohánějící auto se třemi lidmi si řekly o 4,6 l při stokilometrové rychlosti a 6,2 litrů při dálničním limitu. V městském provozu jsme se nedostali přes sedmilitrovou hranici ani za cenu občasných kolon a naopak hvězdných rozjezdů… Ukazatel okamžité spotřeby je se stupnicí cejchovanou do 30 l/100 km poněkud rozmáchlý a slouží s takto malým rozlišením asi pouze ke strašení posádky při rozjezdech – při jízdě se z něj ale nedá vyčíst nic relevantního.

Zbytek je jednoduše Toyota. V případě modelu Verso jde o esenci všeho, co značka pro běžného evropského spotřebitele znamená - velmi prostorná, kvalitní, dotažená, nevzrušivá, šedočerná a plastová.

Kdo ctí užitek, kvalitu, prostor před designem, emocemi a originalitou, je tady správně.

První cena vozu499.900,-Kč (Terra 1,6 Valvematic 97 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací579.900,-Kč (Terra 2.0 D-4D 93 kW)
Základní cena testovaného vozu629.900,-Kč (Luna 2.0 D-4D 93 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků643.900,-Kč (Luna 2.0 D-4D 93 kW)

Plusy

  • Velmi prostorný interiér
  • Ergonomie přístrojů i ovládání
  • Komfortní odpružení
  • Tichý a úsporný motor
  • Variabilita sedadel
  • Pohodlný přístup všemi pěti dveřmi (šířka a úhly)

Mínusy

  • Velký účinek posilovače řízení
  • Snadná poškoditelnost některých plastů v interiéru
  • Pevně dané stupně výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Verso 2.0 D-4D

Cena v základní výbavě: 629 900 Kč Cena v testované výbavě: 643 900 Kč

Základní výbava:Litá kola, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče, elektricky ovládaná okna přední i zadní, centrální zamykání dveří s automatickou aktivací po rozjezdu a dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrický posilovač řízení (EPS), optitronové přístroje, palubní počítač s ovládáním na volantu, klimatizace automatická duálni, rádio + CD přehrávač s podporou MP3 a WMA + AUX IN s 6 reproduktory, ovládání audiosystému na volantu, Bluetooth® hands-free s ovládáním na volantu, tempomat s omezovačem rychlosti, látkové čalounění sedadel, vyhřívání předních sedadel a vývod topení pro 2. řadu sedadel, loketní opěrka na předních i zadních sedadlech, dvojitá chlazená odkládací schránka před spolujezdcem, schránka pod sedadlem spolujezdce, výklopné stolky pro 2. řadu sedadel, schránky v podlaze pro 2. řadu sedadel, ABS + EBD + BA a VSC + TRC, airbagy přední a boční, airbagy hlavové, kolenní airbag řidiče, přední mlhová světla

Výbava testovaného vozu:Příplatková barva (+ 14000,- Kč)

Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
Technické údaje
Motor Toyota Verso 2.0 D-4D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 93 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1800 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.5 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 484 / 1645
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1495 / 630
Rozměr pneu:205/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1790
c) výška (mm): 1620
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Verso 2.0 D-4D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,24
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Daniel Landa zase boural: Čumákem auta líbal stromky

Rozbitá světla, nárazník na padrť a zohýbané plechy. Tak dopadlo auto zpěváka Daniela Landy (48) na Valašské…

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky. Řidič: Nevěděl jsem o nich

Kamion z Česka vezl do Británie africké uprchlíky.…

Moment překvapení prý zažil řidič kamionu, který patří české firmě z Táborska. V jeho zadní části totiž…

 

iSport.cz

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si NHL uškodí, hrozí Fasel

Bitva o hokejové hvězdy vrcholí. Bez olympiády si…

Apokalypsa ještě nenastala. Ale poslední vyjádření bosse NHL Garyho Bettmana ji připomněla. „Ze současného stavu…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…