Test Auto.cz

Toyota Yaris Trend 1.33 – Švihák-san

29.5. 2013
Verdikt
 

Chcete si koupit solidní malé auto, ale přitom nezapadnout do davu? Pak by Yaris s výbavou Trend mohl být právě pro vás.

Šikovný malý Japonec není na webových stránkách Auto.cz žádným nováčkem, začneme proto pěkně zostra. Benzinový čtyřválec o objemu 1329 kubických centimetrů (těsně se tak vejdete do druhé nejlevnější sazby povinného ručení) je příjemným, kultivovaným společníkem a jeho 73 kW a 125 N.m. umí s 1,1 tuny těžkým automobilem slušně zahýbat. Spotřeba se drží v přijatelných mezích, dlouhodobý průměr se ustálí kolem šesti litrů.

Auto jako celek působí fortelným a pečlivým dojmem. K dílenskému zpracování vozů z dílen Toyoty nemáme výhrady, Yaris je navíc nadprůměrně dobře utlumen. O příjemné auto jde i z pohledu řidiče: nabídne ostré, poměrně přesné řízení s přirozeným odporem, manuální šestistupňovou převodovku, jistý podvozek, a kdyby snad došlo k nejhoršímu, je v základní verzi připraven zasáhnout kolenní airbag pro řidiče.

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S – Městu vstřícná

Jaké má vůz mouchy? Nejde o nic zásadního, zmínili bychom snad jedině chybějící podsvícení tlačítek na volantu, ovládání palubního počítače kolíčkem nebo kratší zadní sedáky. Místa je však v autě dostatek a to na všech sedadlech, ta přední se sedákem dlouhým 50 cm v tomto ohledu dokonce vynikají.

obrázek [600 x 403]  

Protože je tento test hlavně o vrcholném provedení Trend, budeme tentokráte puntičkářští a prozkoumáme jej opravdu pečlivě. Pojďme do toho.

Trendy navenek i uvnitř

Svojí výbavou je Yaris Trend vrcholem nabídky, stojícím nad v pořadí třetí variantou Active. V základní výbavě vozu na rozdíl od ostatních verzí nechybí přední mlhovky, vyhřívaná zrcátka nebo tempomat. Trend má v zaměřovači primárně mladé zákazníky, kterým není design cizí. Nutno ovšem dodat, že jim nesmí být cizí ani vysoké kapesné či dobře placená práce, protože Yaris Trend koupíte nejlevněji za 319.900 Kč. A to je, přiznejme si, na minivůz (byť jeden z nejlepších) docela slušná suma.

Dobrá, peníze máte a chuť odlišit se také, jakou individualizaci tedy můžete od Trendu čekat? Automobil se od ostatních Yarisů liší několika specifickými designovými prvky, jako jsou chromované detaily karoserie a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo dvoubarevná šestnáctipalcová kola z lehkých slitin. Ta jsou opravdu efektní, člověk aby se o ně ale v městské džungli bál.

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i – Šikovný Yaponec

Na hladkém asfaltu je díky nim auto docela hezky „motokárovité“, byť to rozhodně není účel vozu: pokud jsme však u verzí s menšími koly chválili jízdní vlastnosti, tentokráte musíme toto tvrzení podtrhnout. Jak asi tušíte, Yaris nemá v základu čtrnáctipalcová kola pro nic za nic. Do města se šestnáctky moc nehodí, stylový majitel si musí zvyknout na zhoršený komfort tlumení krátkých nerovností. Vzhledem k živému motoru ale trocha sportovnosti není na škodu.

obrázek [600 x 310]  

Zadní sloupky jsou v černé barvě, což se pěkně hodí k zatmaveným sklům a bílému laku. Fotografie v tomto případě poměrně klamou, výsledný efekt je třeba vidět naživo: vzniklé narušení linií Yarisu může někomu připadat nepřirozené. To malý spoiler na konci střechy autu sedne parádně.

Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Prémiový tříválec

Pokud se vám zdá, že přední světlomety Yarisu Trend jsou trochu jiná než obvykle, máte skvělý postřeh: povinně bílý Trend je sladěný i v takovém detailu jako je podbarvení světel, které je také bílé. A ještě jedno poznávací znamení: diodové brzdové svítilny, kterými se jinak může pochlubit pouze drahá hybridní verze.

Interiér je sladěn s exteriérem, kombinaci bílé s černou doplňuje okrové prošívání. Na náš vkus je té bílé možná až moc: v barvě nevinnosti je totiž vyveden nejen věnec volantu, rychloměr nebo část hlavice řadicí páky, ale také dekor palubní desky a dveří. Nejde však o pouhé nalakování, díly mají zajímavou povrchovou strukturu a na sluníčku se nelesknou.

Závěr

Příplatek 20.000 korun oproti „netrendy“ verzi Active je z pohledu českého zákazníka opravdu příznivý, protože odhlédneme-li od záplavy bílých či chromovaných doplňků, takovouto hodnotu jistě mají už jenom prvky výbavy jako je tempomat, mlhovky či litá 16” kola, která dostanete v Trendu automaticky. V tomto případě tak nejenom že jste trendy, ale překvapivě také simply clever.

JAKE.auto.cz: Vše o Toyotě Yaris

obrázek [600 x 413]  

První cena vozu229.900 Kč (Entry 1.0 VVT-i, 3dv, 51 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací279.900 Kč (Power 1.33 Dual VVT-i 73 kW)
Základní cena testovaného vozu319.900 Kč (Trend 1.33 Dual VVT-i 73 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků319.900 Kč (Trend 1.33 Dual VVT-i 73 kW)

Plusy

  • Sazba povinného ručení do 1350 cm3
  • Šestistupňová převodovka v základu
  • Prostorný a přehledný interiér
  • Odkládací prostory
  • Sedm airbagů včetně kolenního
  • ESP v základu
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Ovládání palubního počítače
  • Malý rozsah nastavení volantu
  • Schod po sklopení sedadel
  • Krátký zadní sedák
Foto: Petr Homolka, David Rajdl
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Yaris Trend 1.33

Cena v základní výbavě: 319 900 Kč Cena v testované výbavě: 319 900 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém VSC, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, uchycení dětské sedačky Isofix (vnější sedadla v druhé řadě), dálkové centrální zamykání, ovládání audiosystému na volantu, AUX a USB vstup i pro iPod a MP3 přehrávače, Toyota Touch (6,1˝ dotyková obrazovka, 6 reproduktorů, autorádio/CD, Bluetooth), sedadlo řidiče výškově nastavitelné, kapsa na zadní straně předních sedadel (spolujezdec), čalounění Trend, mlhovky, tempomat, zadní sedadla dělená v poměru 3:2 s možností sklopení, elektrický posilovač řízení, kožený volant a hlavice řadicí páky, výškově a podélně nastavitelný volant, otáčkoměr, manuální klimatizace, chromové prvky v interiéru, měkčené plasty na přístrojové desce a dveřích, parkovací kamera, lepicí sada na opravu pneumatik, střešní spoiler v barvě vozu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, litá 16“ dvoubarevná kola...

Výbava testovaného vozu:základní

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor Toyota Yaris Trend 1.33
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1329
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 125 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 286 / 768
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1025 / 445
Rozměr pneu:195/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3885
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1510
d) rozvor (mm): 2510
e) rozchod vpředu (mm): 1460
f) rozchod vzadu (mm): 1445
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 102
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris Trend 1.33 – Švihák-san







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 






 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…